Ki akarsz tűnni a tömegből? Így írd át a LinkedIn-címsorodat!

szerző: Jobline
2014 május 27. 1 hozzászólás

Az egyik leghatásosabb marketingüzenet rólad, ha a LinkedIn-profilodon a címsor azonnal megragadja a látogató figyelmét. A legtöbben mégsem foglalkoznak vele, talán mert nem is tudják, hogy a címsor szerkeszthető.

A LinkedIn-profil címsorában a program automatikusan a foglalkozásodra és a munkahelyedre vonatkozó aktuális információt helyezi el, ami rendben is van. Csakhogy sokkal többet is ki lehet hozni belőle, ha izgalmas márkaüzenetté változtatod ezt a kis szöveget, amint erre a The Muse és a TopDogSocialmedia felhívja a figyelmet. 120 leütésed van rá.
Kattints a címsor mellett található kis toll-ikonra (Edit Profile), felugrik az ablak, és máris írhatod a reklámszöveget, amelynek célja, hogy eladd a legfontosabb terméket, amit a piacnak fel tudsz ajánlani: saját magadat. A hatásos címsornak tartalmaznia kell legalább öt fontos elemet.

1. Emeld ki a legfőbb erősségedet
A HR-esek, fejvadászok, munkáltatók szélsebesen böngészik a LinkedIn-oldalakat, és csak akkor lassítanak, ha egy címsoron megakad a szemük. Ezért a te oldaladon a „csaliszövegnek” tartalmaznia kell a legfontosabb információt, ami azonnal rád irányítja a figyelmet.

Például: Projektmenedzser piacvezető multinál szerzett külföldi tapasztalattal

Ha valaki olyan szakembert keres, aki felelősségteljes pozícióban, kihívásokkal teli környezetben megállta már a helyét, ennél a címsornál megáll, és tanulmányozni kezdi az adatlapot, mert a megkapott legfontosabb információk azt sugallják neki, lehet fantázia az illetőben.

2. Szólítsd meg közvetlenül a potenciális ügyfelet
Az egész LinkedIn-oldaladnak kifejezetten a célközönségnek kell szólnia, a címsornak pedig különösen. Mitől leszel érdekes a leendő munkáltatód számára? Ha pontosan azt kínálod, amit keres.

Például: Mechatronikai mérnök automata gépsorok tervezésében és fejlesztésében szerzett több éves tapasztalattal.
Ha az Audi Hungariánál létszámfejlesztés lesz, azonnal észre fogják venni, hogy te vagy az emberük.

Forrás: LinkedIn

3. Légy minél specifikusabb
Csak akkor fogsz kitűnni a szakemberek tömegéből, ha megadod azon információkat, amelyekkel pont eltalálod a potenciális ügyfél igényeit, így senki nem fut fölösleges köröket.
Például: Fáradhatatlan, lelkiismeretes szakápoló rákos gyermekeknek és családtagjaiknak segít a kezelés és a felépülés ideje alatt.

4. Aki kreatív, azt megjegyzik
Egy kis többletpoénnal érdekessé teheted a jellemzésedet, jelezve, hogy sokkal több telik tőled, mint amit a száraz adatlap adathalmaza elárul.
Például: Szövegíró azonnal virálissá váló tartalmakat gyárt. Ja, és verhetetlen Scrabble-ben.
Vagy: Diák kedvencgondozást vállal, hogy mire hazaér, még mindig a helyén legyen a tapéta.

5. Csak a szavak számítanak
A LinkedIn címsorban nem lehet kövér vagy dőlt betűket használni, se aláhúzni, ezért kizárólag egyes szavakkal nyomatékosíthatod a mondandódat. Gondold végig, az elmúlt egy-két évben milyen jelentős eredményt értél el a szakterületeden, és sződd bele a címsorba.
Például: Az Év Dolgozója voltam 2013-ban sales területen, mert 36 százalékkal növeltem a bevételeket.

A LinkedIn használatához sok segítséget nyújthat a hvg.hu kétrészes összeállítása, itt és itt.

Jobline Női Karriernap – először Magyarországon!

2014. 06.14., Bálna Rendezvényközpont

További információk és regisztráció: http://www.noikarriernap.hu/hu/

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (1)
Bánki Tamás, DrLinkedin 2014. május 29., 11:11

Nagyon tetszik a cikk.
Kicsit kiegészítem:
- használhatunk webdings, windings szimbolumokat
- segíthetünk a HR-esnek, hogy a telefonszámunkat itt megadjuk
- véleményem szerint erősebb, ha csak magunkról írunk, hagyjunk esélyt a legjobb a HR-eseknek, azaz hagyjuk ki, hogy Állást, Új kihívást, Új megbízást >keresünk<, mert erre keres a legtöbb HR-es és így rosszabb állásra hívnak be minket
- akkor is foglalkozzunk a Karrierünkkel, ha épp a legjobb helyen dolgozunk, sőt, ha a saját cégünknél dolgozunk (Emlékeztek Steve Jobs esetére? Őt kirúgták a saját cégétől.)