Ki akarsz tűnni a tömegből? Így írd át a LinkedIn-címsorodat!
Az egyik leghatásosabb marketingüzenet rólad, ha a LinkedIn-profilodon a címsor azonnal megragadja a látogató figyelmét. A legtöbben mégsem foglalkoznak vele, talán mert nem is tudják, hogy a címsor szerkeszthető.
A LinkedIn-profil címsorában a program automatikusan a foglalkozásodra és a munkahelyedre vonatkozó aktuális információt helyezi el, ami rendben is van. Csakhogy sokkal többet is ki lehet hozni belőle, ha izgalmas márkaüzenetté változtatod ezt a kis szöveget, amint erre a The Muse és a TopDogSocialmedia felhívja a figyelmet. 120 leütésed van rá.
Kattints a címsor mellett található kis toll-ikonra (Edit Profile), felugrik az ablak, és máris írhatod a reklámszöveget, amelynek célja, hogy eladd a legfontosabb terméket, amit a piacnak fel tudsz ajánlani: saját magadat. A hatásos címsornak tartalmaznia kell legalább öt fontos elemet.
1. Emeld ki a legfőbb erősségedet
A HR-esek, fejvadászok, munkáltatók szélsebesen böngészik a LinkedIn-oldalakat, és csak akkor lassítanak, ha egy címsoron megakad a szemük. Ezért a te oldaladon a „csaliszövegnek” tartalmaznia kell a legfontosabb információt, ami azonnal rád irányítja a figyelmet.
Például: Projektmenedzser piacvezető multinál szerzett külföldi tapasztalattal
Ha valaki olyan szakembert keres, aki felelősségteljes pozícióban, kihívásokkal teli környezetben megállta már a helyét, ennél a címsornál megáll, és tanulmányozni kezdi az adatlapot, mert a megkapott legfontosabb információk azt sugallják neki, lehet fantázia az illetőben.
2. Szólítsd meg közvetlenül a potenciális ügyfelet
Az egész LinkedIn-oldaladnak kifejezetten a célközönségnek kell szólnia, a címsornak pedig különösen. Mitől leszel érdekes a leendő munkáltatód számára? Ha pontosan azt kínálod, amit keres.
Például: Mechatronikai mérnök automata gépsorok tervezésében és fejlesztésében szerzett több éves tapasztalattal.
Ha az Audi Hungariánál létszámfejlesztés lesz, azonnal észre fogják venni, hogy te vagy az emberük.
3. Légy minél specifikusabb
Csak akkor fogsz kitűnni a szakemberek tömegéből, ha megadod azon információkat, amelyekkel pont eltalálod a potenciális ügyfél igényeit, így senki nem fut fölösleges köröket.
Például: Fáradhatatlan, lelkiismeretes szakápoló rákos gyermekeknek és családtagjaiknak segít a kezelés és a felépülés ideje alatt.
4. Aki kreatív, azt megjegyzik
Egy kis többletpoénnal érdekessé teheted a jellemzésedet, jelezve, hogy sokkal több telik tőled, mint amit a száraz adatlap adathalmaza elárul.
Például: Szövegíró azonnal virálissá váló tartalmakat gyárt. Ja, és verhetetlen Scrabble-ben.
Vagy: Diák kedvencgondozást vállal, hogy mire hazaér, még mindig a helyén legyen a tapéta.
5. Csak a szavak számítanak
A LinkedIn címsorban nem lehet kövér vagy dőlt betűket használni, se aláhúzni, ezért kizárólag egyes szavakkal nyomatékosíthatod a mondandódat. Gondold végig, az elmúlt egy-két évben milyen jelentős eredményt értél el a szakterületeden, és sződd bele a címsorba.
Például: Az Év Dolgozója voltam 2013-ban sales területen, mert 36 százalékkal növeltem a bevételeket.
A LinkedIn használatához sok segítséget nyújthat a hvg.hu kétrészes összeállítása, itt és itt.
Jobline Női Karriernap – először Magyarországon!
2014. 06.14., Bálna Rendezvényközpont
További információk és regisztráció: http://www.noikarriernap.hu/hu/
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
Hozzászólások (1)
Nagyon tetszik a cikk.
Kicsit kiegészítem:
- használhatunk webdings, windings szimbolumokat
- segíthetünk a HR-esnek, hogy a telefonszámunkat itt megadjuk
- véleményem szerint erősebb, ha csak magunkról írunk, hagyjunk esélyt a legjobb a HR-eseknek, azaz hagyjuk ki, hogy Állást, Új kihívást, Új megbízást >keresünk<, mert erre keres a legtöbb HR-es és így rosszabb állásra hívnak be minket
- akkor is foglalkozzunk a Karrierünkkel, ha épp a legjobb helyen dolgozunk, sőt, ha a saját cégünknél dolgozunk (Emlékeztek Steve Jobs esetére? Őt kirúgták a saját cégétől.)