Emiatt landol a kukában az önéletrajzod

szerző: Jobline
2014 október 28. Szóljon hozzá

Mindjárt az elején kizárhatod magad a versenyből, ha árulkodó jeleket észlel a HR-es. Nem is gondolnád, milyen könnyű elbukni.

A Mashable számára szedte össze Mike Volpe, a HubSpot marketingigazgatója, milyen szempontok alapján szűri az önéletrajzokat. A kiválasztási szakember marketingesekre vadászik, ám szempontjai mindenki számára tanulságosak lehetnek.

Hotmailes vagy AOL-os az e-mailcím
Hozzátehetjük innen a pannon síkságról: freemail vagy citromail. Ha valaki nem történésznek jelentkezik, aki a távoli ködökbe vesző kilencvenes éveket kutatja, lehetőleg kerülje ezeket az őskori szolgáltatókat. A gmail a minimum, de sokkal jobb, ha az elektronikus postacím saját domainhez köthető, mert ez azt mutatja, a jelölt otthonosan forgolódik a web világában.

NE HALOGASD! Állíts be Álláspostát a friss pozíciókról, most még egy Sony Xperia Z2-t is nyerhetsz!

Nem talál a Google
Ha valakinek semmi nyoma az interneten, az legalábbis fura. Mit vár el Volpe: LinkedIn- és Twitter-profil, a jelölt által létrehozott tartalmak, bónuszként saját honlap.

Utoljára három éve twitteltél
Nem lehet jó marketinges, akinek semmi közlendője nincs a digitális térben. Volpe elvárja, hogy a jelölt legyen aktív a kommunikációban. Nem kell szerinte túlzásba vinni, heti néhány csirip elég, de aki egy hónapig teljesen kuka a Twitteren, az kiesett a versenyből.

Forrás: Jobline

 

Ciki fotók a Facebookon
Általában az extrém bulifotókat szokás kizáró okként emlegetni, de Volpe-nál már a fürdőruhás profilképek is kiverik a biztosítékot. Érthető: egy marketinges hiába tart mintaszerű prezentációt az ügyefeleknek, ha azok közben a bikinis képeit nézegethetik az okostelefonjukon.

Szelfit raksz ki a LinkedIn-profilodra
A LinkedIn professzionális hálózat, oda komoly portré való. Legyen látható a teljes arc, nem kell szűrőkkel művészkedni, és a kép legyen megfelelően méretezve. Ha becsípődésed van a különlegesen komponált önarcképekkel kapcsolatban, pakold tele velük az Instagramot, de a LinkedInen fogd vissza magad.

Csak egy számot írtál: a telefonszámodat
A HR-esnek konkrét és mérhető, összehasonlítható adatokra van szüksége, nem felsőfokú jelzőkre. Az eredményeket úgy kell felsorolni az önéletrajzban, hogy mindenhol számok szerepelnek, amelyeket átfutva a szakember azonnal képbe kerül.

Nem kell az üzleti hablaty
Értelmesen és tisztán kell fogalmazni, kerülendő a szakmai bikkfanyelv, mint például „a célzott terméktámogatások integrálása és terítésük rendszerszerű lekövetése az archetipikus szcenáriók megvalósítása során”, mert ki lehet talán bogarászni, hogy ez mit jelent, de a HR-esnek nincs rá ideje, és esetleg inkább legyint, hogy hülyeség. Aki az önéletrajzában halandzsázik, arról könnyű feltételezni, hogy a napi munka során sem tud megszólalni érthetően.

Nem publikáltál semmilyen tartalmat
Mindenkinek van közlendője, egy marketinges szakembernek pedig különösen kell hogy legyen mondanivalója, véli Volpe. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de Volpe elvárja, hogy a jelölt fel tudjon mutatni publikációkat, ami lehet néhány velős blogbejegyzés is.

Nincs testreszabva az önéletrajz
Az önéletrajznak azt kell kifejeznie, hogy pontosan a meghirdetett posztra pályázol, és nem csak úgy általában szeretnél végre valamilyen munkát az adott területen. Ehhez venni kell a fáradságot, és úgy szabni át a sztenderd önéletrajzodat, hogy minden vegyértékével a meghirdetett álláshoz kapcsolódjon.

Pontatlan címzés
Volpe régi motoros a szakmában, mégis még mindig el tud képedni azon, hogy sok jelölt nem képes eltalálni, milyen cégnél mely pozícióra pályázik, és ki az a kiválasztási szakember, akinek szánja a levelét. Aztán ha valaki ezekkel tisztában is van, félregépeli a neveket, és eszébe sem jut, hogy ellenőrizze, helyesen írt-e mindent.  

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

hr  •  CV  •  önéletrajz
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)