7 dolog, amit 2015-ben feltétlenül meg kell tenned a LinkedInen

szerző: Jobline
2014 december 29. Szóljon hozzá

A LinkedIn egyre fontosabbá válik mind az álláskeresés, mind a karrierépítés szempontjából. 2015 január elseje után már több mint 300 millió aktív profil lesz, érdemes tehát energiát fektetni abba, hogy saját megjelenésünk aktuális és minél figyelemfelkeltőbb, informatívabb legyen.

Stílszerűen a LinkedIn szerzője, John Scafide gyűjtötte össze, milyen alapszabályokat kell betartania annak, aki szeretné maximálisan kihasználni a közösségi oldal nyújtotta lehetőségeket. Kétségtelenül ütött az óra, mert 2014 jelentette a fordulópontot: a toborzók több mint 90 százaléka a LinkedInen nézett utána először a jelöltnek, és csak utána kerített sort a többi közösségi oldalra. A tavalyi volt az az év is, amikor a LinkedIn jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy még vonzóbbá váljon a felhasználók számára. A folyamatok állandóan mozgásban vannak, nem szabad tehát elégedetten hátradőlni: új szokásokat kell rendszeresíteni, hogy LinkedIn-profilunkkal bírjuk a versenyt.

Ne halogasd! Nyerj 4 fős szállást és síbérletet Ausztriába! 

Legalább évente kétszer frissítsd a profilképedet
Egy fotó rengeteget elárul arról, az oldal gazdája mennyire professzionálisan áll hozzá a munkájához, mit gondol önmagáról. Sokan mégis évekig a Twitteren meg a Facebookon használt képüket teszik ki a LinkedInen is, amiből egy szakértő messzemenő következtetéseket tud levonni. Gyakori képfrissítés már csak azért is indokolt, mert a rendszer minden változásról értesítést küld az ismerőseinknek, ami nagyszerű lehetőség arra, hogy emlékeztessük őket: kapcsolatban állunk.

Csatlakozz csoportokhoz és legyél aktív tagjuk

Értékes információkra és kapcsolatokra tehetünk szert, ha szakmai csoportokhoz csatlakozunk, és részt veszünk a közösségi életben. Kitűnő iparági networköt építhetünk csoporttagként, mert sok olyan emberhez tudunk eljutni, akinek hasonló a munkája és az érdeklődési köre. Még fontosabb, hogy aktív csoporttagként gyorsan magunkra tudjuk irányítani a figyelmet, ami énmárkaépítés szempontjából igen előnyös.

Forrás: Jobline

 

Legyél Premium előfizető
A mondás szerint ha valamit el akarunk érni, be is kell fektetnünk érte. Premium tagság nélkül is kihasználhatjuk a LinkedIn rengeteg előnyét, ám ha magasabb szintje emeljük a profilunkat, azzal jelentősen növeljük a hitelességünket a szakmai közönség előtt, mert azt sugalljuk, hogy készek vagyunk áldozatot hozni a sikerért. Scafide szemléletes példát hoz. Ha valaki professzionális benyomást akar kelteni egy találkozón, decens kosztümöt vagy elegáns öltönyt ölt, és nem a hétköznapi megjelenést választja. Így viszonyul a Premium státusz az átlagoshoz.
A Premium státusz további előnyökkel jár: nagyobb, ezért hatásosabb a portréfotónk, és az inMail, a belső levelezőrendszer is rendelkezésünkre áll, amelynek révén könnyebb megszólítani a volt kollégát vagy a leendő munkaadót.

Legyen teljes a profil és rendesen karban kell tartani
Manapság már nem személyes megjelenésünkkel, hanem online profiljainkkal tesszük másokra az első benyomást, ezért fontos, hogy a státuszunk minél teljesebb legyen (ezt egy buborék mutatja). A közösségi oldal segít is ebben, mert előzékenyen kérdésekkel bombáz, amelyekre érdemes válaszolnunk. A teljes profil a jól szerkesztett önéletrajzzal egyenértékű, márpedig utóbbiból sem hagyjuk ki releváns tapasztatainkat vagy frissen elsajátított képességeinket. A képek mellett érdekes videókkal, naplórészletekkel lehet kiegészíteni a színes információmennyiséget.

Építs kapcsolatokat
Minél több emberrel kötünk ismeretséget, annál többet tanulhatunk tőlük. Ahogyan korábban egy szakember a regiszteres névjegytartójában (rolodex) tartotta nyilván az ismeretségeit, most a LinkedInen teheti ugyanezt, sokkal fejlettebb formában. A kapcsolatokon keresztül aztán újabb ismeretségeket lehet építeni, mert referenciákat kérhetünk, így egyre több olyan emberből áll majd a hálózatunk, akikre szükség esetén számíthatunk, illetve ők is számíthatnak ránk.

Posztolj arról, ami leginkább érdekel
A posztolás kiválóan alkalmas arra, hogy márkánkat építsük, mert tartalmas megjegyzéseinkkel tanújelét adhatjuk szakmai rátermettségünknek. Az érdekes megnyilvánulások további figyelmet generálnak, a posztjaink olvasói előbb-utóbb közvetlenül hozzánk intézik a kérdéseiket, ezáltal szorosabbá válik közöttünk a kapcsolat.

Szólj hozzá az ismerősök posztjaihoz
Változatos kommentekkel gazdagítsd mások üzenetfolyamát, és ne elégedj meg annyival, hogy Milyen igaz!, meg Egyetértek. Velős és tartalmas megjegyzésekkel vegyél részt az üzenetváltásokban, ezzel megint csak erősíted a kapcsolatokat és mindig tanulsz valamit.

2015 a LinkedIn évének ígérkezik a toborzásban. Soha nem látott számú tehetség fog nyüzsögni a közösségi oldalon, és a kiválasztási szakemberek elsősorban itt keresik majd az ideális jelölteket. Vetesd tehát észre magad, mutasd be, mire vagy képes, építs hálózatot a hozzád hasonlókból és fejleszt a személyes márkádat. Így tűnhetsz ki a tömegből, csak meg tenned ezeket a lépéseket.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)