Nem boszorkányság: az időmenedzselés 13 alapelve

szerző: Jobline
2015 január 05. Szóljon hozzá

Úgy érzed, hogy semmi nem jut időd, és irigyen pillantasz a munkatársadra, aki minden feladatot be tud fejezni határidő előtt? Elég néhány alapszabályt betartani, és nem kell stresszelned az időhiány miatt.

Tervezés és szervezés, ez a lényeg - mutat rá cikkében Stuart Allen a LinkedInen közölt cikkében. A hatásos tervezéshez pedig az alábbi dolgok kellenek:

A tényleg fontos dolgokat soha ne hagyd az utolsó pillanatra.

Világos célokat tűzz ki magad elé, oszd el őket heti bontásban és állíts fel fontossági sorrendet.

Forrás: Jobline


A nap végén tekintsd át a feladatok listáját, és amennyiben szükséges, változtass a fontossági sorrenden.

Ne hagyd magadat kizökkenti a ritmusból, összpontosíts a feladatokra.

Ha valaki azzal a kéréssel fordul hozzád, hogy sürgősen meg kell oldanod egy problémát, tisztázd, miért gondolja olyan sürgősnek a dolgot. Lehet ugyanis, hogy egészen más elképzelésetek van a sürgősség fogalmáról.

Készülj fel arra, hogy rugalmasan átalakítsd a határidőket, ha kiderül, hogy a korábban kitűzött időpontok irreálisak.

Csak akkor találkozz személyesen valakivel vagy menj értekezletre, ha világosak a célok, amelyek miatt meg kell jelenned, és biztos lehetsz abban, hogy profitálhatsz az eseményből.

Amennyiben vannak beosztottaid, igyekezz minél nagyobb felelősséggel felruházni őket, és delegálj nekik annyi feladatot, amennyit csak lehet. A dolog járulékos haszna, hogy a felelősséggel felruházott munkatársak lelkesebben dolgoznak és erősödik a csapatszellem.

Reggel korán kezdd el a munkát, de ne túlórázz.

Ha hiba csúszik be a munka során, gyorsan hárítsd el, és jegyezd meg az esetet, hogy legközelebb ne történjen ilyen.

Az előre látható nehézségekre időben készülj fel, hogy ne kerülj szorult helyzetbe, amikor szembetalálkozol az előre nem látható problémákkal.

Nem túl fontos ügyekben villámgyorsan dönts, így több időd lesz a mérlegelésre, amikor nagyobb horderejű kérdésekre kerül sor.

Végső jó tanács: mivel a problémák nyolcvan százalékát a munkatársak vagy ügyfelek húsz százaléka okozza, ne hagyd, hogy ez a szerény részhalmaz mindent tönkretegyen, az idődet rabolva.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)