10 titok, amit soha ne árulj el a munkahelyeden
Az őszinteség az egyik legnemesebb erény, de bizonyos helyzetekben gyakran roppant kellemetlen következményei lehetnek. Tönkreteheted a karrieredet, ha a munkahelyeden olyasmit árulsz el másoknak, amit nem kellene.
A TalentSmart több mint egymillió ember bevonásával készített felmérésből az derült ki, hogy a legjobban teljesítő munkavállalók kilencven százalékának magas az érzelmi intelligenciája. E tulajdonság birtokában például megérzik, hogy mi az, amit bátran elmondhatnak másoknak, és mit jobb megtartani magadnak.
A LinkedIn szakértője, dr. Travis Bradberry összeállítása szerint ezeket a dolgokat semmiképpen ne áruld el a munkahelyeden:
1. Utálod a munkádat
Egyik munkahelyen sem szeretik, ha valaki arra panaszkodik, hogy mennyire utálja a munkáját. Az ilyen embert destruktívnak minősítik, és ráég a bélyeg, hogy nem jó csapatjátékos. A főnökök gyorsan kiszúrják, hogy ki teszi tönkre a munkahelyi morált, és gyorsan hívnak valakit, aki örömmel átveszi a helyedet.
2. Szerinted egy kolléga tehetségtelen
A munka világa tele van tehetségtelen vagy lusta emberekkel, és általában mindenki tudja is róluk, hogy azok. Ha nem áll módodban fejleszteni vagy kirúgni őket, semmi értelme, hogy véleményt nyilváníts róluk. Ha valakit negatívan minősítesz, másoknak az juthat eszébe, hogy saját magadat szeretnéd jobb színben feltüntetni, és suttogni kezdenek a hátad mögött.
3. Mennyit keresel
Ez nem tartozik a munkatársaidra, mert esetleg méricskélni kezdik, valóban megérdemled-e az adott összeget, különösen, ha ők kevesebbet keresnek.
4. Politikai és vallási nézetek
Valakinek a politikai vagy vallási hovatartozása szorosan kötődik a személyiségéhez, ezért ha erről vita alakul ki, abból komoly konfliktus keletkezhet, mert egy másik ember nézeteinek, hitének megkérdőjelezése az egyik legkomolyabb sértés. Ha valaki beszámol arról, mit gondol a világ nagy dolgairól, figyelmesen hallgasd meg, de ne nyilváníts véleményt, különben áldatlan vita alakul ki, ami ellenségeskedésbe torkollhat.
5. Mit posztolsz a Facebookon
Nehéz megállni, hogy az ember ne tegyen ki bulifotókat vagy olyan cukimacskás képeket, amik miatt negatívan ítélhetik meg vagy nevetségesnek tarthatják. Ha megoldható, a Facebookon ne jelöld barátnak a munkatársaidat, és a privát fotók ne legyenek nyilvánosak. Ahol a kollégákkal érdemes kapcsolatot tartani, az a LinkedIn, itt teljesen professzionális hangnemet üthetsz meg.
6. Mit csinálsz a hálószobában
Akár elképesztően izgalmas a nemi életed, akár nem létezik, ehhez másnak semmi köze. Bosszantó vagy egyenesen sértő lehet a kollégák számára, ha kéretlenül betekintést engedsz az intimszférádba, ezért ne is tedd.
7. Mit gondolsz arról, hogy mások mit csinálnak a hálószobában
Ahogyan a többieknek nincs semmi közük a te nemi életedhez, neked sincs a másokéhoz. Akár valakinek a nemi orientációjára teszel megjegyzést, akár vicceskedő poént eresztesz meg, hogy biztos nincs minden rendben otthon, ha az illető jó ideje ilyen hervasztóan néz ki, örökre elvágod magad nála. Bármit gondolsz bárkiről, tartsd meg magadnak.
8. Mennyire berúgtál a hétvégén
Könnyen azt gondolhatja az ember, hogy ha a hétvégén leitta magát a sárga földig, de ez nincs hatással a teljesítményére, nyugodtan lehet róla beszélni. Sajnos ez nem így van. A bevallottan részeges kollégának exponenciálisan romlik a megítélése, óhatatlanul azt fogják gondolni róla, hogy éretlen, felelőtlen és megbízhatatlan, ami hosszú távon óriási károkat okoz.
9. Durva vicc
Egy nagyon rossz ízlésű vicc elmesélésével komolyan meg lehet sérteni az embereket, amivel borzasztóan rossz színben tünteted fel magad. A meredek poénokat tartogasd azoknak, akik teljesen egy hullámhosszon vannak veled, mert nem lehet tudni, hogy egy durva vicc milyen emlékeket hív elő azokból, akik kellemetlen tapasztalatokat szereztek életük egy korábbi szakaszában.
10. Munkát keresel
A HR-esek gyakran értekeznek arról, hogy az álláskeresés állandó folyamat kell hogy legyen, akkor is, amikor van munkánk, de ez nem jelenti azt, hogy másoknak is tudnia kell róla. Ha elárulod, hogy már kifelé áll a szekered rúdja, mindenki szemében nemkívánatossá válasz. Ráadásul az is lehet, hogy mégsem találsz másik állást, és akkor két szék között a pad alá esel.
A Karriernap megszervezésével két célnak szeretnénk eleget tenni, egyrészt a diplomás nők számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy személyesen találkozhassanak a munkaerőt kereső cégekkel, e mellett pedig a karriertervezési folyamatot kívánjuk támogatni inspiráló előadásokkal és sikertörténetek bemutatásával, illetve személyes tanácsadásokkal.
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!