Hogyan küszöböljük ki az unalmas értekezleteket?

szerző: Jobline
2015 március 31.

Az értekezleteket szinte mindenki utálja, mert unalmas időpocsékolásnak tartja. Megszüntetni mégsem lehet, hasznos tevékenységgé tenni viszont igen.

Egy januári amerikai felmérés szerint, amelyet az Entreprenuer idéz, a megkérdezett 2000 munkavállaló 17 százaléka értekezlet helyett inkább bámulná a falat, szívesebben tömegközlekedne órákig (12%) vagy vállalna egy gyökérkezelést (8%). Ez súlyos állapotot tükröz. Szerencsére néhány egyszerű változtatással hasznossá és hatékonnyá tehetők az értekezletek.

1. Hosszú beszámolók helyett 10 perces csapattanács
A labdajátékokban a csapat tagjai meccs előtt és a szünetekben összedugják a fejüket, az edző elmutogatja-magyarázza a stratégiát, elhangzik a csatakiáltás, és mindenki lelkesen elfoglalja a posztják, hogy győzelemre segítse a csapatot. Hasonlóan lehet átalakítani az értekezleteket: szó szerint kimerítő megbeszélések helyett naponta tíz percre jöjjenek össze a munkatársak, mondják el, mit végetek előző nap, mit terveznek aznapra és másnapra, aztán ki-ki mehet a dolgára. Ezzel a hosszú és fárasztó felkészülést is le lehet rövidíteni, és csak nagy ritkán kell komolyabb értekezletet tartani.

2. Interaktív tevékenység beiktatása
Unalmas PowerPoint prezentáció helyett érdemes felrázni a jelenlévőket. Induljon az értekezlet egy vicces vagy inspiráló YouTube-videóval, a megbeszélés felénél pedig legyen kis szünet, amelyben mindenki megemlít valami pozitív dolgot, ami a napokban történt vele. Az értekezlet vezetője készülhet pár önironikus megjegyzéssel is, ami feldobja a hangulatot.
 

Forrás: Jobline


3. Helyszínváltoztatás

Ha minden megbeszélés ugyanabban a kopár tárgyalóban zajlik, az csak még unalmasabbá teszi az összejövetelt. A meeting helyszíne gyakran változzon, akár a cég épületét is érdemes elhagyni, mert már önmagában ez inspirálóan hat. A hosszabb megbeszéléseket, mint egy évértékelés vagy a következő évad stratégiájának megbeszélése, nem árt tréning jellegű programként megszervezni, ahol a szünetekben a munkatársak szórakoztató tevékenységekben vehetnek részt.

4. Tánc és torna
A fizikai aktivitás megadályozza, hogy a munkatársak hajlamosak legyenek álomba merülni az értekezleten, ezért tánc és torna közbeiktatásával szép eredményeket lehet elérni. Attól függően, mennyire összekovácsolt és laza a közösség, negyedórás bulival lehet feldobni a hangulatot, ha visszafogottabb a társulat, a légzőgyakorlat is megteszi.

5. Nem is kell értekezlet
Vannak olyan cégek - főleg startupok -, ahol kitalálták, hogy csak akkor tartanak általános értekezletet, ha van értelme. Reggel a vezetők összedugják a fejüket, megbeszélik a teendőket, és ha nincs rá szükség, nem fárasztják a többi munkatársat a meetinggel. A Digital Onion tanácsadócégnél például 50 százalékkal sikerült csökkenteni az értekezletek idejét.

6. Havi összekovácsoló gyűlések
A LinkedIn 11 600 munkavállaó megkérdezésével végzett felmérése szerint a munkatársak 46 százalékát boldogítja, hogy jóban van a kollégáival. A cégen belüli emberi kapcsolatok fejlesztése érdekében érdemes izgalmas meet-upokat rendezni az unalmas értekezletek helyett. Így tesz a The Bouqs nevű online virágküldő cég, amely havonta összejöveteleket rendez a munkatársainak, ahol kiválasztott dolgozókat interjúvolnak meg a többiek előtt. Így a kollégák jobban meg tudják ismerni egymást, ami javítja a munkakapcsolatokat és hatékonyabbá teszi a deladatok elvégzését.

 

2015-ben is megrendezésre kerül a nagysikerű Jobline Női Karriernap!
A Karriernap megszervezésével két célnak szeretnénk eleget tenni, egyrészt a diplomás nők számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy személyesen találkozhassanak a munkaerőt kereső cégekkel, e mellett pedig a karriertervezési folyamatot kívánjuk támogatni inspiráló előadásokkal és sikertörténetek bemutatásával, illetve személyes tanácsadásokkal.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen