Ezt kérdezik a sikeres cégvezetők az állásinterjún

szerző: Jobline
2015 július 09.

Nem szeretik a sablonokat, mindegyiküknek saját fogós-ravasz kérdése van.

Hisznek abban, hogy a kedvenc kérdésük nyomán kiderül az, amire leginkább kíváncsiak a jelölttel kapcsolatban.

Richard Branson: Mit nem sikerült beleírni az önéletrajzába?
A Virgin Group milliárdos alapító tulajdonosa nem kedveli a hagyományos állásinterjút, ahogyan az önéletrajzot sem fetisizálja. Ezért inkább rákérdez arra, amit a jelölt fontosnak tart önmagával kapcsolatban, de nem szerepel a CV-jében.

Tony Hsieh: Ön mennyire dilis, ha egytől tízig terjedő skálán kell értékelni?
A Zappos vezérigazgatója szerint az internetes áruház filozófiájának egyik alapértéke, hogy merjünk vidámak és egy kicsit dilisek lenni. Állítja, nem az a fontos, hányas számot mond az álláskereső, hanem az, hogyan mondja. Ugyanakkor ha valaki egyesnek minősíti magát, túlságosan fapofa lehet a Zappos számára, ha pedig tízes, akkor talán még nekik is túl dilis.

Dara Richardson-Heron: Hogyan jellemezné magát egyetlen szóval?
A legjobb jelöltek mindig pontosan tudják, kicsodák valójában, ezért teszi fel ezt a kérdést a nemzetközi nőjogi mozgalom (YWCA) vezetője. Szereti, ha a jelölt alaposan elgondolkodik a kérdésen és megfontoltan válaszol.

Laszlo Bock: Meséljen el egy esetet, amikor megoldott egy analitikusan bonyolult problémát.
A Google személyügyi vezetője korábban bejelentette, hogy leszoktak a hírhedt beugratós interjúkérdésekről, és viselkedésalapú kérdésekre váltottak. A fenti példa Bock szerint két dologra is alkalmas. A jelölt beszámol arról, hogyan cselekedett egy valós élethelyzetben, ugyanakkor metainformációt is szolgáltat azzal kapcsolatban, mit tart bonyolultnak.

Hannah Paramore: Mennyi idős volt, amikor az első fizetős munkát megkapta?
A nevét viselő reklámcég elnöke szerint ha valaki már a középiskola és az egyetem alatt dolgozott, mert rákényszerült, az fejlett felelősségtudatról árulkodik, különösen, ha nehéz munkáról van szó.

 

Forrás: Jobline

 

Karen Davis: Mi a kedvenc idézete?
A Hasbro jótékonyságért felelős alelnöke azt felügyeli, hogy a játékgyártó gigász jó ügyeket támogasson, ezért szenvedélyes és céltudatos embereket keres a csapatába. Azt mondja, a kérdésre nincs „helyes” válasz, de kell lennie válasznak, hogy kiderüljön, a jelölt honnan merít inspirációt.

Lonne Jaffe: Mesélje el sikereinek, kihívásainak és főbb feladatainak történetét.
A Syncsort szoftvercég igazgatója arra kíváncsi, a jelölt mennyire jól tud elmesélni egy történetet. Szerinte a történetmesélés az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz, amióta nyelv létezik: nem lehet túlbecsülni a szerepét a csapatok motiválása, a stratégiai célok megmagyarázása vagy az ügyfelek meggyőzése terén.

Jenny Ming: Meséljen a kudarcairól!
Megfelelő válasz esetén a jelöltről feltételezhető, hogy mer kockázatot vállalni, és beismeri, ha hibázott. A Charlotte Russe ruházati cég elnök-vezérigazgatója szerint nem is lényeges, hogy szakmai kudarcokról legyen szó, az a fontos, hogy kiderüljön, a jelölt hogyan tette túl magát a dolgon.

Ashley Morris: Mit tenne, ha kitörne a zombiapokalipszis?
Ez látszólag az oly gyűlölt idióta kérdések kategóriájába tartozik, a Capriotti Sandwich Shop vezérigazgatója mégis minden potenciális alkalmazottjának felteszi. Itt sincs egyedül üdvözítő helyes válasz, de Morris szerint a jelölt elárulja, hogyan gondolkodik, milyen értékeket tart fontosnak, és végsősoron kiderül, beleillik-e a személyisége a vállalati kultúrába.

Alexa von Tobel: Kalauzoljon végig az önéletrajzán, és magyarázza el, miért az adott munkát választotta az előző helyett.
A LearnVest pénzügyi tanácsadócég vezérigazgatója a jelölt gondolkodásmódját szeretné megismerni a kérdés révén. Azt is szereti firtatni, miben igazán rossz a jelentkező, és ha az illető nem tud megfeleklő válasszal szolgálni, elköszön tőle, mert nem képes olyan emberrel együtt dolgozni, aki nincs tisztában az inkompetenciáival.

Brad Jefferson: Mi készteti arra, hogy reggel kimásszon az ágyból?
A jelölt motivációinak megértése a legfontosabb az Animoto videószolgáltató vezérigazgatója számára, mert olyan emberekkel akar együtt dolgozni, akik akkor is lendületben vannak, ha akadozik az üzletmenet.

Jeff Zwelling: Egy kalapács és egy szög összesen 1 dollár 10 centbe kerül. Ha a kalapács egy dollárral drágább, mint a szög, utóbbi mennyibe kerül?
Szeret matematikai feladvánnyal próbálkozni a Convertro marketingcég vezérigazgatója. A kérdésre sokan kapásból rávágják, hogy a szög tíz centbe kerül, ami rossz válasz (öt cent a helyes). Zwellinget azonban nem a matek érdekli, hanem hogy a jelentkező belegondol-e: ha a válasz olyan egyszerű lenne, nyilván nem tette volna fel a kérdést.

A Business Insider gyűjtéséből válogattunk.


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen