4 kreatív fogás, amivel fölkeltheted a leendő munkaadód érdeklődését

szerző: Jobline
2015 július 13.

A rendesen megírt önéletrajz, a korrekt kísérőlevél és a gyakran frissített LinkedIn-profil még mindig nem elég ahhoz, hogy azonnal felfigyeljenek rád, amikor munkát keresel.

A hagyományos álláskeresési módszerek alkalmazása kötelező, de ahhoz valami pluszt is kell nyújtanod, hogy kitűnj a tömegből. Ezért kell kreatív fogásokhoz folyamodni.

1. Írj testreszabott életrajzot
Természetesen nem hagyományos biográfiáról van szó, vagy olyanról, amely kicsit líraibb formában tálalja a szakmai CV szikár tényeit. A cél az, hogy már az állásinterjú előtt megmutasd, hogy beleillesz a céges kultúrába, ehhez pedig tükröznöd kell a cég stílusát. A progresszívebb vállalatoknál a vezetők, dolgozók eredeti, humorral fűszerezett formában mutatják be önmagukat és a céget, esetleg azt is elárulják, mit szeretnek csinálni munkaidőn kívül. Ha ilyen helyre pályázol, nyert ügyed van. Pontosan olyan hangvételű kis életrajzot kell írnod, amilyen az övék, érzékeltetve, hogy te gyakorlatilag már egy vagy közülük, pedig még föl sem vettek. A kis életrajzot küldd el a többi szükséges dokumentum kíséretében, megágyazva ezzel a sikeres állásinterjúnak.

2. Készíts videót
Egy két-háromperces bemutatkozó videó remek eszköz önmagad reklámozására, amennyiben a cég olyan, hogy szívesen láthatnak egy egyelőre kevésbé szokványosnak számító bemutatkozást. A mozgókép nagyon kreatív médium, tehát természetesen ne csupán abból álljon a felvétel, hogy belemondasz a kamerába egy hatásosnak szánt szöveget, hanem dolgozz ki olyan szitutációkat, amelyeken keresztül bemutathatod, milyen a személyiséged, hogyan oldod meg a problémákat, miként bánsz az emberekkel, mit szeretsz a legjobban az életben. Vagyis ne mondd, hanem mutasd a lényeget.

A videó legyen rövid és alkalmazkodjon a cég mentalitásához. Ha például a vállalati honlapon találsz bemutatkozó kisfilmeket, érdemes tanulmányozni őket, ötleteket merítve belőlük, vagy akár reflektálva az ott felvetett gondolatokra, különösen ami a cég küldetését és az általa tisztelt legfontosabb értékeket illeti.


Egy amerikai reklámgrafikus kreatív önéletrajza – a napi kávéfogyasztás is szerepel
Egy amerikai reklámgrafikus kreatív önéletrajza – a napi kávéfogyasztás is szerepel

 

3. Állíts össze prezentációt
A prezentáció szintén kitűnően alkalmas arra, hogy bemutasd önmagad és hogy mire vagy képes. Ez a médium különösen akkor jöhet kapóra, ha olyan szakmai területre jelentkezel, ahol a prezentálás amúgy is a mindennapok része. Ugyancsak ehhez az eszközhöz érdemes fordulnod, ha úgy érzed, az írott dokumentumokban sorjázó adatok és tények nem szólnak elég érzékletesen arról, milyen jelentős eredményeken értél el és milyen sokoldalúan képzett vagy.

Legyen rövid, lényegretörő, világos és érdekfeszítő, mint minden rendes prezentáció. Ügyes húzás, ha komponáláskor felhasználod a céges logó színeit, a leendő potenciális munkáltató érteni fogja az üzenetet.

4. Szerkessz infografikus önéletrajzot
Az ilyen típusú bemutatkozás sokkal hatásosabb önmarketing-eszköz, mint a hagyományos önéletrajz, mert jobban el lehet mesélni vele egy történetet: szakmai és személyiségfejlődésedet. Az ügyesen elmesélt történet és az esztétikus grafikai megoldások pozitív érzéseket keltenek a címzettekben, miközben értékelik, hogy eredeti megoldással próbálkozol (de azért az infografika csak a plusz meglepetés legyen a jól megírt hagyományos önéletrajz mellett). Van, akivel ilyenkor elszalad a ló, és túl színes, bonyolult infografikát készít, amitől káprázik a szeme annak, aki csak rápillant. A dokumentum stílusa ebben az esetben is alkalmazkodjon a megcélzott cég mentalitásához (konzervatívabb vállalatnak visszafogott infografika dukál, fiatalos startup esetében viszont lehet lazábbra venni a figurát, és használd a céges színeket).

A fenti kreatív módszerek csak akkor hatásosak, ha alapos kutatást végeztél a céggel kapcsolatban, s magukat a műveket kitűnő ötletekre alapozod és finoman kimunkálod. Vagyis bármelyik megoldást választod, viszonylag sok időt és energiát kell befektetni a projektbe, ezért csak akkor fogj hozzá, ha pontosan tudod, hogy nagyon szeretnél a kiszemelt cégnél dolgozni, és úgy érzed, elég erős lesz a matéria ahhoz, hogy megérje a fáradságot.

Az ötleteket innen merítettük.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen