5 alaphiba, amit ne kövess el a LinkedInen

szerző: Jobline
2016 június 10.

A közösségi médiában tudni kell viselkedni, és ez fokozottan érvényes a legnagyobb üzleti hálózatra.

Akár állandó közösségimédia-felhasználó vagy, akár alkalmi böngésző, biztos, hogy bele fogsz botlani olyan státuszokba, melyeken megakad a szemed – de nem éppen pozitív értelemben. Az is lehet, hogy bizonyos posztok láttán csodálkozva teszed fel a kérdést: „Mégis mit gondolt, amikor ezt kiírta?” Ha létezik olyan platform, ahol különösen figyelned kell a viselkedésedre, akkor az a LinkedIn.

Amikor magadat hirdeted, ne feledd, kis dolgokon múlik, hogy az emberek hogyan fognak rád tekinteni. Könnyen követhetsz el hibákat, például amikor csupa kisbetűvel jeleníted meg a neved, vagy amikor helyesírási hibákat ejtesz a profilodon. Ha túl keményen próbálkozol a szellemeskedéssel, az is távol tarthatja tőled a felhasználókat.

Természetesen nem lehet megmondani, hogy mi lesz szimpatikus mások számára, hiszen lehetetlen mindenki kedvére tenni. Mégis van néhány dolog, amitől jobb távol maradni a szakértők szerint:

1. Ne gyűjtsünk kapcsolatokat pusztán kedvtelésből
A LinkedIn nem számítógépes játék, nem kell mindenkit begyűjteni. Ugyanakkor ha látsz valakit, aki érdekes lehet a kapcsolatépítésed szempontjából, és szeretnél az ismerőse lenni, a legjobb stratégia, ha csatlakozol egy olyan csoporthoz, melynek ő is a tagja, bemutatkozol, és párbeszédet kezdeményezel vele. Ha aktívan jelen leszel a csoportban, megkérheted a tagokat, hogy csatlakozzanak hozzád. Magyarázd el, miért szeretnéd velük felvenni a kapcsolatot, így megnyugtathatod őket, hogy nem troll vagy, esetleg lerázhatatlan értékesítő, aki majd nem akar leszállni róluk. Sokkal szívesebben csatlakozunk olyanokhoz, akikkel van közös témánk, érdeklődési körünk.

Ha van közös ismerősöd a csoport tagjaival, jobb, ha ő mutat be téged, de biztosnak kell lenned benne, hogy ismered őt annyira, hogy kérésed ne tűnjön tolakodásnak.

2. Ne flörtölj
Ez nem a Tinder. A LinkedInre ugyanaz a szabály vonatkozik, mint a munkahelyre: flörtölni nem oda illő tevékenység. Ez a pont talán magától értetődőnek tűnik, ám a gyakorlatban sokszor ez korántsem egyértelmű. Tűnhet valaki olyannyira vonzónak és ellenállhatatlannak a profilja alapján, hogy esetleg késztetést fogsz érezni arra, hogy kacér üzenetet küldj neki. De ahogy a munkahelyi környezetben sem helyénvaló ez a fajta ismerkedés, a LinkedInen is próbáljunk meg professzionálisak maradni.

Az internetes zaklatás hatalmas probléma, és komolyan kell venni. Nem számít, hogy mennyire feltűnő, kihívó valakinek a profilképe, ha valaki ismerkedni akar, akkor az ilyen jellegű fotókat inkább társkereső oldalakra tegye fel.

 

 


3. Tudd, hogy hol vagy
Ha tényleg késztetést érzel rá, hogy megossz egy vicces mémet a kollégáddal, inkább a megfelelő helyen tedd ezt, például a Facebookon, a Twitteren vagy más közösségi felületeken. Bónuszpont, ha humoros tudsz maradni úgy, hogy a posztod fontos témát fejteget. Azonban tiszteld a munkatársaidat: ha túl messzire mész, függetlenül attól, hogy ezt melyik közösségi platformon teszed, az mindig rombolni fogja a hírnevedet.

4. Ne becsüld alá a fényképed fontosságát
A profilképed alapján alakul ki az első benyomás rólad, ezzel vonod magadra a figyelmet. Akármilyen hatásos is legyen a felrakott önéletrajzod, ha a profilképed nem elég professzionális, senkit sem fog érdekelni a szaktudásod. Egy elsőre poénosnak tűnő beállítás nem biztos, hogy a leendő munkáltatók kedvence lesz. Miközben mindenkinek megvan a munkán kívüli élete, az a cél, hogy ügyfeleink és kollégáink komolyan vegyenek minket; viszont ezt nem fogjuk elérni egy amúgy jól sikerült partifotóval.

5. Ne adj kulcsszavakat a profilodhoz válogatás nélkül
„Ne használj olyan kulcsszavakat, amelyek nem jellemzőek a tevékenységedre, csak azért, hogy több találat legyen rád – tanácsolja Alyssa Gelbard, karriertanácsadó. – Még ha marketingszempontú megfontolásból is használsz olyan kulcsszavakat, melyeket a profiloddal nem összeegyeztethetőek, azzal csupán csak valaki idejét pazarolod, és miután rájött a turpisságra, azonnal el is felejt.” A személyes branding valóban arról szól, hogyan tudod a legjobban kiemelni magad a többiek közül, de a rengeteg töltelék kulcsszó pont az ellenkező hatást fogja gyakorolni a felhasználókra.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

 

LinkedIn  •  etikett
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen