Ha állást keresel, mindig gondolj a személyes márkaépítésre

szerző: Jobline
2016 október 19.

A személyes márka kifejezéssel sokszor találkozhatunk blogokban és cikkekben, amikor álláskeresésre készülünk, de nem igazán tudjuk, pontosan mit jelent. Tiszta vizet öntünk a pohárba.

A személyes márka lényege, hogyan csomagolja be az álláskereső képességeit, hátterét, tapasztalatát és személyiségét annak érdekében, hogy eladja magát a potenciális munkáltatónak. Az erős személyes márka segítségével megkaphatjuk álmaink munkáját, miközben egy gyenge személyes márka esélytelenné tesz a piacon. Az állás megtalálása és megtartása csupán attól függ, mennyire tudjuk magunkat eladni, ezért érdemes elolvasnunk ezt a néhány pontot, és fontolóra vennünk, hogyan tudnánk kiépíteni a személyes márkánkat.

Takarítsd ki a közösségi média felületedet
Az első hely, ahol a munkavállaló utánad néz, miután kézhez vette az önéletrajzodat, a közösségi médiában fellelhető adatlapod. A CareerBuilder nemrég publikált kutatása szerint a munkáltatók 60%-a keres rá a jelöltekre valamelyik közösségi média felületen, ami 8%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A cégek ugyanis biztosak akarnak lenni abban, hogy karakteres és integrálható személyiségeket vesznek fel, nem csoda, ha tudni szeretnék, vajon a posztjaid pozitív fényben tüntetnek-e fel téged. A munkáltatók ugyancsak figyelmet szentelnek annak, hogyan tükröz téged a közösségimédia-aktivitásod. Az interneten való jelenlétednek komoly, negatív következményei lehetnek: a CareerBuilder említett tanulmányában a közösségi média felületeket is átvizsgáló HR-menedzserek 49% mondta azt, hogy olyan információkat is talál a kutatásai során, amelyek alapján úgy dönt, nem alkalmazza a jelentkezőt.

De vajon mi alapján hozhatja meg a HR-es ezt a számunkra nem éppen kellemes döntést?

-          provokatív, helytelen fényképek, videók vagy információk – a HR-menedzserek 46%-a azt mondta, egyáltalán nem veszi fel azokat a jelentkezőket, akiknek a profilján ilyen tartalmakat talál

-          a jelentkező alkoholfogyasztása vagy droghasználata – 43%-uk dönt ezért az alkalmatlanság mellett

-          diszkriminatív tartalom, komment, amely faji, vallási, nemi…stb. megkülönböztetést sugall – 33%-uk dobja ki emiatt az önéletrajzot

-          a munkavállaló rossz hírben tünteti fel volt munkavállalóját vagy cégét – 31%-uk fog alkalmatlannak találni

-          szegényes kommunikációs készségek – a HR menedzserek 29%-a számára jelent alkalmatlanságot.


Mindez természetesen nem azt jelenti, hogy az álláskeresés időszakában tartózkodnunk kell a szórakozástól, csupán annyit, hogy fontolóra kell vennünk, mit osztunk meg mindebből a közösségi médiás felületeinkön.



Építsd ki az online jelenléted
Az online jelenléted kitisztításának másik, nem elhanyagolható oldala az, hogy arról is meg kell győződnöd, nem maradt-e ellenőrizetlen tartalom utánad a neten, amely befolyásolhatja szakmai megítélésedet. Át kell venned az irányítást az internetes lábnyomod felett, és újraszabnod azokat az információkat, amelyeket magadról találsz.

Például frissíteni kell a LinkedIn-profilodat, amelynek 100%-ig pontosnak kell lennie, és képzett szakembernek kell mutatnia téged. A LinkedIn a Google keresési eredményeinél kiemelt helyet foglal el, ezért amikor a HR-es rákeres a nevedre, a LinkedIn-profilod valószínűleg az első találati eredmények között fog szerepelni. A LinkedIn remek lehetőség arra, hogy megmutasd azokat a projekteket, amelyeken dolgoztál, azokat a lapokat, amelyekben publikáltál, és azokat az interjúkat, amelyekben téged is megszólítottak.

Ha rendelkezel olyan online portfólióval, amelyet szívesen felmutatnál, jó ötlet vásárolni egy saját domainnevet (pl. szaboeszter.hu). Ha nem tudsz saját domainnevet vásárolni, ingyenesen regisztrálhatsz, és létrehozhatsz oldalt például a WordPressen, csak legyél biztos abban, hogy a teljes nevedet tartalmazza az URL (ha WordPresst használsz, ez a következőképpen nézzen ki: SzaboEszter.WordPress.com). Mindegy, melyik lehetőséget választod, mindig törekedj arra, hogy professzionális legyél.


Ne csak a virtuális térben, a való világban is legyél profi
A való életben tanúsított magatartásod legalább olyan fontos, mint online szokásaid. Számos cég látja munkavállalóit üzletének kiterjesztéseként, ami nem egyenlő azzal, hogy ne lehetne életünk, de ha szeretnénk az állást (vagy megtartani a jelenlegit) az irodán kívül is a legjobb magatartást kell tanúsítanunk.

Néhány éve egy nő végigautózott Amerikán egy szál abroszban, és megkísérelte elrabolni az amerikai légierő parancsnokát. Ma már senki sem emlékszik a nevére, de az eset után pár évvel is tudják, hogy ez a nő a NASA-nak dolgozott. Bár ez kivételes példa, mégis megmutatja, hogy irodán kívüli cselekedeteink hatással lehetnek a munkáltató jó hírnevére. Ne kockáztassunk, és ne romboljuk le az esélyünket arra, hogy állást találjunk.


A Recruiter cikke nyomán.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen