A blog az új motivációs levél

szerző: Jobline
2016 december 02.

A fejvadászok és a HR-menedzserek 50%-a nem olvassa el a motivációs leveleket. Hogy miért? Mert belefáradtak a tömérdek jelentkező öntelt, unalmas és egy kaptafára faragott mondatainak olvasásába… De van helyette más!

A motivációs levél célja az volt, hogy kitűnjünk
A kezdeti ötlet egyszerű volt: csatoljunk a jelentkezésünkhöz egy jól megírt szöveget, mely bemutatja kommunikációs készségünket és professzionalizmusunkat. Azonban az évek múlásával a jelentkezők „robotpilótákká” váltak, és elavult sablonokat használtak, így a motivációs levél elvesztette eredetiségét, amely igazán hatásossá tette volna.

A blogolás az új motivációs levél
Ma már egy szakmai blogfelület (mint amilyen a LinkedInen található) lehetővé teszi számunkra, hogy olyan eredeti hangvételű cikkeket írjunk, amelyek megmutatják kommunikációs készségünket és hozzáértésünket. Nem kell napi vagy heti elfoglaltságunkká tennünk az írást; egy-két jól megírt poszttal már felhívhatjuk a munkáltató figyelmét. Hogy miért?

1. Mert alátámaszthatjuk vele az önéletrajzunkban szereplő teljesítményeinket. Amikor lépésről lépésre megfogalmazzuk azt a folyamatot, mely az iparágunkban, területünkön eredményhez vezetett minket, akkor bizonyítani tudjuk mindazt a teljesítményt, amelyről a LinkedIn profilunkon vagy az önéletrajzunkban már szót ejtettünk. A cselekedetek sokkal meggyőzőbbek a szavaknál. Ha leírjuk azokat a műveleteket, amelyeket a siker érdekében végeztünk, akkor az arra ösztönözheti a fejvadászt vagy a HR-menedzsert, hogy felvegye velünk a kapcsolatot.

2. Mert a posztodba hivatkozott online linkeket könnyebb megnyitni és elolvasni. Amikor a jelentkezésünkhöz motivációs levelet csatolunk, és arra kérjük a fejvadászt, hogy nyissa meg, rögtön lecsökkentjük annak lehetőségét, hogy ezt megtegye. De amikor egy blogbejegyzésünk linkjét az e-mailünkbe szúrjuk, és azt írjuk például, hogy „itt olvasható a történet arról, hogyan takarítottam meg x összeget a munkáltatómnak”, akkor nagyobb valószínűséggel kattint rá a hivatkozásra, és olvassa el.

 


3. Mert a posztok megosztása a LinkedInen javítja a rangsorolásodat. Amikor a LinkedInre írsz, és megosztod a posztok linkjét a kapcsolataiddal, akkor még több olvasottságot, esetleg megosztást érsz el. A LinkedIn algoritmusa analizálja ezt, és azzal jutalmaz, hogy feljebb sorol téged a keresési rangsorban, így sokkal többen látják a profilodat, és akarnak majd csatlakozni hozzád.

Ha éppen munkát keresel, vagy csak szeretnél nyitott szemmel járni, meg kell fontolnod a blogírás lehetőségét. A szakmai történetek általában nagy sikert aratnak, nem véletlen, hogy a legelismertebb szakértők mind blogolnak, hiszen tudják, csak így tudnak az első helyre kerülni.

Az Inc cikke alapján.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!



Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen