Ezért érdemes a digitális marketinget választanod: 4 előnye is van

szerző: Jobline
2017 február 22.

A digitális marketing képességekre komoly kereslet van a munkaerőpiacon, és a cégek is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. Vagyis a szakma nagy jövő előtt áll.

A magasabb fizetés, a számos karrierlehetőség csak néhány azok közül az előnyök közül, amelyek a digitális marketing szakemberekre várnak az elkövetkező években. Ha esetleg azon tűnődsz, hogy karriert váltasz, vagy szeretnél valami újat tanulni, érdemes felfedezni a digitális marketing négy nagy előnyét:


1. Keresett profivá válhatsz

Az előrejelzések szerint világszerte 150 ezer digitális állás nyílik meg 2020-ra, azonban nem lesz elég szakember, aki betöltené ezeket a pozíciókat. Ez nagy lehetőség mindazok számára, akik digitális marketinget tanulnak, hiszen olyan karrierre készülhetnek, ahol a kereslet meghaladja a kínálatot. A keresett szakmát tanulók olyan friss képességek birtokába jutnak, amelyek megalapozzák szakmai sikereiket, és frissdiplomásként teljes biztonsággal találhatnak majd állást. Ráadásul azok a vállalatok, amelyek használják az új digitális trendeket, sokkal sikeresebbek, mint azok, amelyek elavult marketingeszközökkel dolgoznak. A digitális világ adta lehetőségeket ismerő és kihasználó marketingesek hozzák a legtöbb hasznot a cégeknek.


2. Több választási lehetőséged lesz

Ritkán telik el egy hét anélkül, hogy ne nyílnának meg új digitális marketingpozíciók a multinacionális cégeknél vagy a kis- és középvállalkozásoknál. Az új lehetőségek ilyen széles skálája lehetővé teszi a digitális marketingeseknek, hogy olyan cégnél dolgozzanak, ahol valóban szeretnének. Ráadásul alig akad olyan iparág, ahol ne lenne szükség egy egy ilyen szakemberre.




3. Többet kereshetsz a kollégáidnál

A Hays személyzeti tanácsadó cég 2016-os felmérése szerint a marketing szakterületén belül a digitális marketing szakértők iránt a legnagyobb a kereslet; a nemzetközi cégeknél akár 450 ezer forint havi bért is megkereshetnek. Középvezetői szinten ez az összeg elérheti a 700-800 ezer forintot is, ám néhány pozíció, mint például a senior E-commerce manager, a marketingmanager vagy a marketingdirector akár jóval az 1 millió forint felett is fizethet.


VÁLASSZ A MARKETINGES SZAKMÁK KÖZÜL, ÉS SPECIALIZÁLÓDJ A NEKED TETSZŐ IRÁNYBAN! A JOBLINE ÁLLÁSKÍNÁLATA SZÁMOS LEHETŐSÉGET KÍNÁL


4. Könnyebben beindíthatod a saját karriered

A digitális marketing világa egy sor lehetőséget kínál arra, hogy azelőtt indítsd be a saját karriered, mielőtt megvetnéd a lábadat egy munkahelyen. Egyre több cég szervezi ki ugyanis a digitális marketing feladatokat, és bízza azokat egy olyan szakemberre, aki sokkal nagyobb gyakorlattal és mélyebb szaktudással rendelkezik, mint egy belső marketinges.

Ha szeretnél kitűnni a többi versenytársad közül; építs ki a közösségi média jelenlétedet, nyerj saját Twitter követőket, kezdj blogot. Számtalan internetes képzést is elvégezhetsz, mint például a Google Analytics vizsga, amit aztán feltüntethetsz az önéletrajzodban.


Azonban nem szabad elfeledkezni arról, hogy ez a digitális marketing szakma négy előnye csak akkor juthat érvényre, ha naprakész tudással rendelkezünk. De melyek a 2017-es év top digitális marketing képességei?

–        Keresőmotor optimalizálás (SEO): az online élmények alapja 93%-ban a keresőmotor.

–        Videós tartalommarketing: 2017-ben az összes fogyasztói forgalom 69%-át a videómarketig teszi ki, a mobilplatform egyre gyorsabban fejlődik, és a videót is tartalmazó landing oldalak 800%-kal több konverziót generálnak.

–        Közösségi menedzsment: a vállalkozások 78%-a fogyasztók legalább egynegyedét éri el a közösségi médián keresztül. A felhasználók 32%-a 30 percen belül vár választ a panaszára, 42%-uk pedig 60 percen belül.

–        Marketing automatizálás: Mivel a digitális marketing világa folyamatosan fejlődik és bővül, a marketingeseknek végtelen mennyiségű feladatot kell teljesíteniük véges mennyiségű források felhasználásával. Az automatizálás segítségével ez könnyebben kivitelezhetővé válik.

–        Analitika: Az elemzés mindig is a legfontosabb digitális marketing gyakorlat volt. Nemcsak a hatékonyságot kell értékelnünk, hanem javítanunk is kell rajta. Tudnunk kell, hogyan érjük el az ügyfeleket, azonosítsuk vásárlási szokásaikat, motivációikat.


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen