Így tudsz jó állást szerezni a PR-szakmában

szerző: Jobline
2017 február 28.

Érdekel a PR? Ügyesen kommunikálsz? Derék dolog, de ez még kevés a boldogsághoz.

A PR-os sajtóközleményeket ír, sokat telefonál és rendezvényeket látogat, ahol kapcsolatokat épít és bárkivel szívesen elbeszélget bármiről, de főleg a megbízatása által meghatározott témákról – a laikusban ilyen kép él a szakmáról. Alapnak nem is rossz. A Recruiter összegyűjtötte, mi minden kell még ahhoz, hogy valaki profi PR-osként szép karriert fusson be a szakmában. A forrás Ronn Torossian, egy patinás New York-i PR-cég, a 5W PR vezérigazgatója.

A jó PR-os tudja, hogy mit mondjon, hogyan mondja és mikor, s mindezt elegánsan és stílusosan teszi. Ezenkívül még a következő tulajdonságok jellemzők rá:

Felkészült
Mindig van nála okostelefon, tablet (minimum), toll és jegyzetfüzet, sőt egy kis kamera sem árt, mert sosem lehet tudni tudni, mikor fut bele fontos emberbe vagy eseménybe, akit vagy amit érdemes megörökíteni. Ez nagyon haszonelvű hozzáállásnak tűnik, de ilyen ez a szakma.

Világbajnok a kommunikáció és a kapcsolatépítés terén
Barátságos, nyitott, a társaság lelke, tartalmas és maníroktól mentes beszélgetéseket folytat. Egyszerűnek hangzik, kivitelezni annál nehezebb. Nem elég a gyakorlat, tehetség is kell hozzá.

Mindig jól informált
Oda-vissza ismeri az ügyfeleit és azok igényeit, előbb értesül a médiában zajló eseményekről, mintsem megtörténnének, állandó kapcsolatban áll mindazokkal, akiknek a segítségére számíthat, és ő is azonnal szívességet tesz bárkinek, aki erre igényt tart.

Meggyőzően képviseli ügyfelei érdekeit
A jó PR-os minden helyzetben (hivatalos przenetáció, informális beszélgetés) ügyfelei jó hírnevét kelti, olyan eleganciával és meggyőző erővel, hogy a hallgatóság múlhatatlan szükségét érezze, hogy távábbadja az információt.

Mindig jegyzetel és odafigyel a legapróbb részletekre is
Soha nem lehet tudni, milyen információ lesz értékes a közeljövőben, ezért a jó PR-os minden fontos momentumot rögzít és rendszerez.

Türelmes
A PR területén végzett tevékenység gyümölcse lassan érik be, ezért a türelmes várakozás a profik egyik legfontosabb erénye.

Tudja, hogy kivel kell kapcsolatban lenni
Azokkal az újságírókkal és médiaipari termékekkel tart kapcsolatot, akik és amelyek a legfontosabbak, a szakma silány képviselőre nem vesztegeti az idejét.

Állja a sarat
Ezt a szakmát nem az ijedősöknek találták ki. A PR-osnak tudni kell kiállnia, tűrve a kritikát, és nem sértődhet meg a legarcpirítóbb inszinuáció esetén sem. Minden helyzetben a megbízói érdekeit kell képviselnie.

 

 


 

 

 

ÉRDEKEL A PR ÉS A MARKETING? SZÁMOS ÁLLÁSAJÁNLAT KÖZÜL VÁLOGATHATSZ A JOBLINE-ON. REGISZTRÁLJ ÉS IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

 

 


Megvannak hát a legfontosabb tulajdonságok, most lássuk, milyen készségekre van szüksége a PR-osnak.

Írás
Kiváló íráskészségre van szükség, amelyet minél gyakrabban kell csillogtatni. A PR-os publikáljon sokat, és olyan szövegeket, amelyekből idézni is érdemes. Legyen jó barátja a multimédia: az újságírók figyelmét sokkal jobban megragadja egy ötletes videó, vicces mém vagy csinos képgaléria, mint egy tekintélyes hosszúságú szöveg.

Szerezzen sok tapasztalatot gyakornokként
Ez főleg a karrier elején nagyon fontos. A cégek szívesen alkalmaznak gyakornokokat, mert költséghatékony megoldás, cserében, olyan tapasztalatokat lehet szerezni, amelyek egy élet munkáját alapozhatják meg.

Tudjon okosan figyelni
Kevés jobb módja van a kapcsolat- és bizalomépítésnek, mint a tudatos odafigyelés. Mindenki nagyra értékeli, ha fontosnak tartják a mondandóját. A jó PR-os azért is odafigyel az ügyfelére, mert pontosan tudni akarja, mik az érdekei és céljai, s ezeket hogyan lehetne megfelelő hírveréssel támogatni.

Korrektúra
Az internet korában még a nagy tekintélyű portálok is hajlamosak fittyet hányni a helyesírás és a stilisztika szabályaira, sút gúnyt űznek a nyelvtannácikból, a jó PR-os azonban ebben a sportban nem vehet részt. Ahogyan nem megyünk sáros bakancsban egy fontos megbeszélésre, a PR-osnak mindig tökéletesen megformált és elütésektől mentes szövegeket kell kiadnia a keze közül. Ha kicsit bizonytalan lenne, keressen egy kérlelhetetlen nyelvtannácit, aki makulátlanná varázsolja a szöveget, mert örül, hogy fontoskodhat.

Ügyesen kezeli a médiát
A jó PR-os tudja, hogy az egyes médiatípusokban milyen tartalmakat érdemes elhelyezni, nem szenvedő alanya, hanem ura a sajtótájékoztatóknak, az újságírók és a kollégák közül kiket és hogyan kell megszólítania.

Otthonos a közösségi médiában
A modern kommunikáció korában minden közösségi platformon ott kell lenni, folyamatosan építve a személyes márkát és az ügyfelekét.

Blogolás
Ha a PR-osnak van szakmai blogja, ahol rendszeresen komoly észrevételeket oszt meg és okosan vitatkozik a követőkkel, az remek dolog. Ha nincs blog, legalább a Twitteren kell aktivitást kifejteni, lehetőleg olyan izgalmasat, amely sok követőt generál és referenciaként szolgálhat.

Tudja, mi fán terem a SEO
A keresőmotor-optimalizálás alapjait mindenképpen érdemes elsajátítani, mert elengedhetetlen, ha valaki szorgalmsan forgolódik az interneten és a közösségi médiában.

 

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


 

 

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen