Hozd rendbe gyorsan a LinkedIn-profilodat, megéri a fáradságot

szerző: Jobline
2017 április 26.

A LinkedIn-profil az egyik leghatékonyabb eszköze az álláskeresésnek és a hálózatépítésnek. Mivel a korábban bevált fogások gyorsan kimennek a divatból, folyton csinosítgatni kell.

1. A címsor csaliszövege, azaz a mottó
„Új kihívásokat keresek / Looking for New Challenges”. Ez a címsor pár éve még teljesen korrekt megoldásnak számított, mostanra azonban sokkal hatásosabb szöveggel kell felhívnod magadra a figyelmed, maximum 120 leütésben, hiszen a fenti példából nem derül ki azonnal, ki vagy és mit csinálsz. Ügyelni kell arra, hogy a frappáns megfogalmazás mellett a címsor tartalmazzon olyan kulcsszavakat, amelyek a megcélzott területen fontosak, és az is derüljön ki, miért előnyös a felhasználónak, ha kapcsolatba lép veled.

Például ha valaki szakmai tanácsadó, a foglalkozás megnevezése után előnyös, ha így bontja ki a témát: „Elhárítom azokat a buktatókat, amelyeket nem veszel észre, mert túlságosan ott vannak az orrod előtt.” De így is meg lehet ragadni a lényeget: „Pénzügyi tanácsadó vagyok immár 30 éve – eddig minden ügyfelem meggazdagodott”. Az sem baj, ha valaki vagánykodik (de nem szabad túlzásba vinni): „Én vagyok a legklasszabb értékesítő srác a városban – guglizz rám, ha nem hiszed!”.

A cél tehát az, hogy a felhasználó felkapja a fejét, és azonnal a legszükségesebb információk birtokába jusson – ehhez pedig minden törvényes eszköz megengedett.


2. Még mindig az a fránya fotó
A LinkedIn-profilfotók problematikájának szakirodalma az évek során hatalmasra duzzadt, de sokan még mindig nem tudják, hogyan kell megragadni a lényeget. Például egyes csinos marketinges hölgyek hajlamosak úgynevezett „csajos” fotókat fölrakni, amelyekkel alapjában nincsen semmi baj, de igazából a Twitteren vagy a Tinderen van a helyük. A férfi menedzserek némelyike pedig szívesen tesz ki olyan képet, amely bízvást megállná a helyét a Hugo Boss őszi-téli öltönykatalógusában, de túlságosan művi ahhoz, hogy következtetni lehessen arra, valójában ki is az illető. A megoldás most is az arany középút. A profilfotó legyen meggyőzően professzionális, egyben kellően személyes is. Mivel az egyik leghatékonyabb önmarketingeszközről van szó, érdemes befektetni, és profi fotóshoz fordulni, aki egyetlen beállításban közvetíteni tudja azt a sok pozitívumot, amit megtestesítesz.


3. Informatív, izgalmas és szórakoztató legyen az Összefoglaló (Summary)
Az Összefoglaló rész a következő lépés afelé, hogy még jobban felkeltsd a felhasználók érdeklődését magad iránt. A facebookos Mark Zuckerberg azzal intézi el ezt a szekciót, hogy „Szeretek dolgokat létrehozni”, de ő megteheti, hiszen a világ egyik legismertebb brandjének képviselője, és mostanában nem is nagyon keres munkát, inkább ő ad másoknak.

A közönséges halandónak ennél jobban össze kell szednie magát a siker érdekében.

Add elő egyes szám első személyben azt az állítást, amely a legjobban jellemez: „Addig nem nyugszom, amíg az ügyfél maximális elégedettséggel meg nem köti velem az üzletet.”

Sorold fel azokat az értékeket, amelyek meghatározzák hozzáállásodat a munkához és az élethez. „Javíthatatlan pozitív attitűddel közelítem meg a problémákat, minden követ megmozgatva optimális megoldásokat dolgozok ki bármilyen konfliktus esetén, működésemnek köszönhetően egy hónap alatt átlagosan 25 százaléknyit sorvad a panaszkultúra az adott szervezetben.”

Vicces tények (Fun Facts). Ilyen bekezdés beiktatásával jókedvre lehet hangolni az olvasót, aki esetleg rájöhet, hogy rokonlelkek vagytok.

– „Én főzöm a legjobb kávét a csapatnak, ez az egyetlen terület, ahol még soha nem vallottam kudarcot.”

– „A polcomon Ljudmila Ulickaja, Dragomán György, Tóth Krisztina és Elmore Leonard könyvei sorakoznak, a családom a paprikás krumplimat szereti a legjobban, depis időszakokban fokhagymával töltött cseresznyepaprikát majszolgatok, utána legalább nem lehet emberek közé menni.”

 



4. Készségek: a kevesebb több
Mostanra akár ötven készséget is be lehet jelölni a profilon, ám ha mindent kipipálsz, el fog veszni a részletekben az, aki az oldaladra látogat. A legfontosabbakat vedd előre, aszerint, hogy milyen irányban szeretnéd folytatni a karrieredet, azaz a HR-esek mely fontos készségeid láttán döntsenek úgy, hogy felveszik veled a kapcsolatot. A karriercéljaid szempontjából kevésbé releváns készségeket akár ne is jelöld, nem az a leghatékonyabb profil, amelyik a leggazdagabban van dekorálva.


5. Multimédia minden mennyiségben
A pusztán szöveges profil ma már unalmas, mert mindenkinek egyre magasabb az ingerküszöbe. Ha azt akarod, hogy kitűnj az átlagból, a LinkedIn-profilodat multimédiás hivatkozásokkal kell megspékelni, melyek a blogodra, a honlapodra, a videóidra, az infografikáidra, esetleg az általad fejlesztett vicces böngészős játékra mutatnak, hogy minél sokrétűbben áruld el magadról, mennyire rátermett vagy.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!



Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen