A LinkedIn alapítója szerint rosszul használjuk a közösségi oldalát

szerző: Jobline
2017 május 05.

A legjobb helyről érkeznek a kijózanító tanácsok.

Ha már használtad valaha a LinkedInt, biztosan kaptál felkéréseket olyan emberektől, akikkel soha nem találkoztál még az életben, mégis kapcsolatot akartak tartani veled. Minél több ideje vagy már felhasználó, annál több meghívót kapsz ismeretlenektől. Miközben a Facebookon teljesen természetes, hogy visszautasítod azokat, akiket nem ismersz – hiszen nem szeretnél nekik hozzáférést adni személyes információidhoz és fotóidhoz –, a LinkedIn dinamikája egészen más.

Talán azért – gondolhatod joggal –, mert ez kifejezetten szakemberek számára kialakított közösségi oldal, ezért el kell fogadnod az összes meghívást, hiszen ki tudja, mire lesz jó majd egy-egy kapcsolat. Ezt a megközelítést vallotta sokáig Keith Ferrazzi is, a Soha ne egyél egyedül című könyv szerzője is. Bestseller karrierútmutatójának 2014-es utánnyomott változatában viszont már azt írta, hogy találkozott a LinkedIn alapítójával, Reid Hoffamannal, és rájött, ennél azért tudatosabbnak kell lenni.

A találkozás alkalmával ugyanis Hoffman elmondta, rendszerint mindent rosszul csinálunk a LinkedInen. Az alapító szerint „a hálózat tulajdonképpen bemutatkozó eszközként funkcionál, és nekünk kell minden egyes kérelmet elbírálni, ezért ha valaki szeretne ismeretlenül csatlakozni a networkünkhöz, a i dolgunk, hogy megállapítsuk, vajon a kapcsolat kölcsönös előnyökkel járna-e.

Nem kell mélyreható elemzést végezned minden egyes személyről, aki kapcsolatba kíván veled lépni, de ha úgy érzed, hogy kellemetlen a beszélgetés az illetővel, vagy nem szeretnéd bemutatni őt senkinek sem a kapcsolati hálódon belül, akkor utasítsd vissza lelkiismeretfurdalás nélkül.

 

 

Reid Hoffman
Reid Hoffman


Ha a kapcsolataid közül szeretnél két személyt bemutatni egymásnak, használd a share profile opciót egyikük oldalán, majd küldd el az üzenetet mindkettejüknek. Az elérhetőségek automatikusan benne lesznek az üzenetben, ezért mindketten fel tudják venni a kapcsolatot egymással.

Ha annak szeretnéd használni a LinkedInt, aminek tervezték, neked is be kell mutatkoznod másoknak legalább egyszer egy hónapban, javasolja Hoffman. Mindig olyan szakemberekkel keresd a kapcsolatot, akik olyan karriert futottak be, amilyet te is szeretnél vagy kulcsjátékosok az adott területen. A legjobb módja annak, hogy kapcsolatba kerülj velük, az, ha olyan embereken keresztül éred el őket, akiket már ismersz. A következőképp mutathatod be magad:

  1. Menj a kívánt kapcsolat profiljához
  2. Klikkelj a profil jobb oldalán található „Get Introduced” funkcióra
  3. Ha több mint egy közös ismerőssel rendelkeztek, választ ki azt, akitől szeretnéd, ha bemutatna téged

A következő lépés, hogy írsz az ismerősödnek a bemutatás miatt, és elmagyarázod, miért lenne fontos a számodra ez a kapcsolat.

 

A Business Insider cikke nyomán.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen