Így szerezheted meg az állást akkor is, ha nem felelsz meg pontosan a feltételeknek

szerző: Jobline
2017 május 23.

A képzettség és a szakmai tapasztalat nem minden, a munkáltatók olyan értékes tulajdonságokat is keresnek a jelöltekben, amelyek az álláshirdetésben nem szerepelnek. 

Sok álláskereső viccelődik keserűen, hogy a cégek magasan képzett, fiatal munkatársat keresnek 15 év gyakorlattal, három nyelv ismerete előny. Néhány hirdetés valóban hajmeresztőnek tűnik, a legtöbb cégnél azonban igyekeznek rugalmsan kezelni, mit várnak el a jelentkezőtől. Sok esetben kompenzálni lehet bizonyos hiányosságokat, ha a jelölt egyéb tekintetben roppant ígéretesnek tűnik. Egy gyorsan fejlődő, ezért rengeteg jelöltet interjúztató amerikai szoftvercég, az Impraise vezérigazgatója, Bas Kohnke három sarkalatos dolgot emel ki, amit fontosabbnak tartanak a jelentkezőkben annál, ami a pályázati kiírásban szerepel. 

1. Küldetéstudatuk van
Kohnke szerint nagyon könnyen meg lehet állapítani, hogy valaki azért jelentkezik-e egy állásra, mert meg kell élni valamiből, vagy mert nagy céljai vannak. Az utóbbi típusba tartozók sokat kérdeznek, mert meg akarják tudni, hogy az adott cégnél be tudják-e teljesíteni a küldetésüket, amelyet kigondoltak maguknak. Ismerni akarják a cég hátterét, tudni szeretnék, mik a legnagyobb kihívások és miért pont olyan stratégiát követnek, amilyet. Az sem közömbös számukra, hogy az adott cég miként különbözteti meg magát a versenytársaktól, hogyan gondoskodnak az alkalmazottakról, miként folyik a termékfejlesztés, milyen a válalati kultúra, hosszú távon hogyan válhat a cég még sikeresebbé és így tovább.

Ez rengeteg fontos kérdés, órákig eltarthat, amíg alapos válaszok születnek, Kohnke azonban örül, ha ilyen kíváncsi jelölttel találkozik, mert a kitartó tudakozódás azt jelzi számára, hogy beszélgetőpartnere tényleg szeretne a cégénél dolgozni. És valószínűleg hasonlóan gondolkozik, mint ő: mivel csak egy életünk van, nem szabad értelmetlenül elpazarolni és olyasmivel foglalkozni, amiért nem lelkesedünk. Az előző nemzedékek számára a biztos munkahely és a stabil egzisztenciális háttér volt a legfontosabb. Mára ez gyökeresen megváltozott. Az új generáció több kockázatot vállal és kihívásokat keres, célokat tűz ki maga elé és inspiráló munkakörnyezetet keres. Ha valaki nem tudakolja meg töviről-hegyire, milyen cégnél van lehetősége elhelyezkedni, honnan tudhatná, hogy nem megy kárba az ott töltött idő? Hogyan lehetne biztos abban, hogy új kihívásokkal csiszolhatja képességeit és mindennap valami újat tanulhat? 

   

 

2. A jelölttől tanulni lehet valamit
Az interjúztatás kimerítő folyamat mindkét fél számára, különösen, ha komolyabb pozícióra keresnek valakit. Ilyenkor elhúzódik a beszélgetés, mindenki fárad, Kohnke azonban azonnal felkapja a fejét, ha a jelölt olyasmit tud neki mondani, amire addig nem gondolt. A Facebook-alapító Mark Zuckerberg sokat idézett mondása, hogy olyan emberekkel szeret együtt dolgozni, akik többet tudnak nála, és Kohnke is ezen a véleménye van. Tudja, hogy cége akkor tud dinamikusan fejlődni, ha okos és tehetséges emberek dolgoznak ott, akik mindig egy lépéssel mások előtt járnak. Ezért csillan fel a szeme, ha a jelöltről kiderül, hogy képes nem szokványos minták alapján gondolkozni és friss szempontokkal tudja gazdagítani a szervezeti gondolatáramlást. 

3. Proaktívak
A passzív/reaktív jelöltektől nagyon fázik Kohnke. Ezek azok az álláskeresők, akik az interjú után csöndben várják, hogy értesítést kapjanak az eredményről. A proaktív jelölt viszont másnap üzenetet küld, amelyben megköszöni a lehetőséget, és összefoglalja, milyen benyomásokat szerzett az interjún, milyen gondolatai születettek, miután aludt egyet a beszélgetésre. Aztán amennyiben nem történik semmi, a proaktív jelölt egy hét után udvariasan érdeklődik, hogyan áll a jelentkezése. Kohnke számára ez a hozzáállás azt jelzi, hogy a jelölt nem hagyja kicsúszni a kezéből az irányítást, szereti, ha tőle függ, hogyan alakulnak az események. Az ilyen álláskereső Kohnke szerint valószínűleg azok közé fog tartozni, akik húzzák magukkal a céget és nem azt várják, hogy nélkülük alakuljanak a dolgok.  

 

Várunk a Jobline Női Karriernapon június 10-én! A negyedik alkalommal megrendezett esemény kiváló alkalom, hogy a munkaadók megmutassák cégük kifejezetten nőket megszólító programjait, családbarát kezdeményezéseit. A közvetlen hangulat pedig lehetővé teszi, hogy a munkavállalók oldottabb hangulatban ismerhessék meg a velük szemben támasztott elvárásokat.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen