Introvertált vagy? Nem baj! Így építs személyes márkát!

szerző: Jobline
2017 augusztus 01.

A karrierépítés során nem feledkezhetünk meg személyes márkánk fejlesztéséről. Ám sokak számára már maga a gondolat is rosszullétet okoz, hogy széles mosollyal a szájukon vagy névtáblával az ingükön kell idegen emberek kezét rázniuk. Mit lehet ilyenkor tenni?

A közhiedelemmel ellentétben az introvertáltság nem jelenti automatikusan azt, hogy félénkek vagyunk vagy nem szeretjük az embereket. A Myers-Briggs féle meghatározás szerint az introvertált emberek olyan belső forrásból szerzik az energiát, mint saját gondolataik, ötleteik vagy az elmélkedéssel töltött idejük. Velük ellentétben az extrovertáltak sokkal inkább élményekből és az emberekkel való interakciókból nyerik ezt az energiát.

Azonban aggodalomra semmi ok! A személyes márka nem a koktélok feletti smúzolásról szól különféle kapcsolatépítő rendezvényeken – ez csupán nagyon kis része a dolognak. Az itt következő 4 mód segítségedre lehet személyes márkád építésében anélkül, hogy extrovertáltnak tettetnéd magad.

#1. Hasznosítsd a közösségi médiát!
A közösségi média hihetetlenül hatékony eszköze a személyes márkaépítésnek mind az introvertáltak, mind az extrovertáltak számára. Azok számára pedig különösen vonzó lehet ez a mód, akik jobban szeretnek egyedül lenni.

Ha te is ilyen vagy, kezdd azzal, hogy naprakésszé teszed a profilodat. Így anélkül tudod megmutatni készségeidet és eredményeidet, hogy egy szót is szóltál volna. Ezután próbálj meg LinkedIn csoportokhoz csatlakozni, és vegyél részt az iparág szempontjából fontos vitákban, kapcsolódj szakemberekhez. Posztolj érdekes cikkeket és frissítéseket a hírvonaladon, de írhatsz és publikálhatsz saját tartalmat is a LinkedInen vagy egyéb blogoldalakon.

Mindezek a taktikák kevésbé okoznak szorongást, mint egy networkingeseményen való részvétel. Ráadásul láthatóvá tesznek téged anélkül, hogy el kelljen hagynod a számítógépedet.


Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK

 

#2. Fókuszálj a kapcsolatokra!
Egyáltalán nem kell magadra erőltetned azt a gondolatot, hogy a figyelem középpontjában kell állnod, széles hallgatóság előtt kell beszélned, vagy minél több kapcsolatot kell létrehoznod annak érdekében, hogy növeld a hírnevedet. Elég, ha csak azokra figyelsz, akik valóban értékesek a számodra, és velük ápolod a kapcsolatot olyan informális találkozók keretében, mint például egy délutáni kávézás. Ez sokkal eredményesebb, mint ha felszínes beszélgetéseket folytatnál rengeteg idegennel egy-egy rendezvény alkalmával.

 

 


#3. Bővítsd ki a képességeidet!
Vedd fel azt az online tanfolyamot, amire már régóta tervezel jelentkezni! Olvasd el azt a könyvet, amelyet már rég le akarsz venni a polcról! Vagy fejezd be azt a képzést, amit már régóta halogatsz! Miután elvégeztél egy tanfolyamot, posztold ki a LinkedInen, vagy egészítsd ki vele az önéletrajzodat vagy a személyes oldaladon lévő „magamról” rovatot. Az önmagadba való invesztálás mindig kifizetődő, hiszen erősíti az önéletrajzodat, és általában nem igényli azt, hogy a kívántnál több időt tölts a reflektorfényben.

#4. Dolgozz ki egy networking tervet!
Még ha introvertáltnak is tartod magad, a személyes kapcsolatok sajnos elkerülhetetlenek. Legyen az egy konferencia, egy vacsora, vagy bármilyen más szakmai rendezvény, könnyen idegenek tömegében találhatod magad. Ez pedig még az extrovertáltabb embereknek is gondot okozhat.

Ha a személyes márkád megerősítésén dolgozol, ezeket az alkalmakat arra kell használnod, hogy beszélgetésekhez kapcsolódj, vagy néhány kulcsfontosságú kapcsolatot létesíts. A legjobb taktika, ha előre átgondolod, kikkel szeretnél beszélni, miként kell közeledned hozzájuk, és mi legyen a beszédtéma. Akár néhány beszélgetésindítót is kitalálhatsz előre. Ha rendelkezel egy ilyen tervvel, több lehet az önbizalmad, ráadásul a fontos beszélgetésre való koncentrálással elfeledkezhetsz arról, hogy egy idegenekkel teli szobában vagy.


A The Muse cikke nyomán.

 


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen