10 meglepő lecke vezetőknek, amit nem tanítanak az üzleti iskolában

szerző: Jobline
2017 augusztus 07.

Hogyan legyél az a menedzser, aki mindig is szerettél volna lenni? A legjobbak nem követik a konvencionális bölcsességeket!

Martin Zwilling sok éven át volt menedzser, és ahogy a legtöbbeket, őt is összehozta a sors jó és rossz vezetőkkel egyaránt. Tapasztalatai alapján biztossá vált abban, hogy az emberek elérése, megtartása és fejlesztése az egyik legnehezebb vezetői feladat. Úgy gondolja, hogy a bevált gyakorlatokról szóló hagyományos bölcsességek nem mindig helyesek. Az Inc.com cikkében egy sikeres üzleti könyv, a Managing to Make a Difference alapján kiemel néhány pragmatikus, de nem konvencionális ötletet arról, hogyan érjünk el jobb eredményeket. Tippjei talán sokunkat meglepnek, pedig úttörőek lehetnek:


#1. Közeledj a beosztottakhoz

Az új vezetőknek általában azt tanítják, hogy ne építsenek fel személyes kapcsolatot a közvetlen beosztottaikkal, mert ha távolságtartóak maradnak, később könnyebben tudják őket fegyelmezni. Pedig a dolgozók a személyes kapcsolat miatt nagyobb valószínűséggel fognak megbízni az útmutatásainkban, és jobban kezelhetővé válnak a problémás esetek is.


#2. Ne vegyél részt a konfliktusok közvetítésében

Ez határozottan olyan terület, ahol nem lehet jól eljárni. Ennek ellenére a vezetők gyakran beszivárognak a kapcsolati konfliktusokba, és megpróbálják irányítani a munkavállalókat, ahelyett, hogy inkább a közvetlen kommunikációt támogatnák köztük. A problémákra való összpontosítás csak növeli a negativitást a szervezetben.


#3. Tűrd el a nemkívánatos viselkedést, ha az eredmények ígéretesek

Ha a legjobb teljesítményű beosztottunk mindig késik a találkozókról, túl hosszú ebédidőre megy el, akkor nem okos dolog felróni neki bosszantó viselkedését. Ez talán kivételezésnek tűnik, de a kiváló teljesítményén alapul, amely akár a csapat többi tagja számára is példa lehet.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK


#4. Legyél ellentmondást nem tűrően szigorú és agresszív bizonyos esetekben

A pozitív visszajelzések korában akadnak olyan helyzetek, amikor igenis a dolgozó tudtára kell adni az, hogy a munkához való hozzáállása elfogadhatatlan. Ugyan a határozottabb fellépés nem ösztökéli a dolgozókat nagyobb teljesítményre, de nagyon hatékony lehet, amikor épp nem nyújtják a tőlük telhető legjobbat.


#5. Kérj önkéntes jelentkezőt a népszerűtlen feladatokra

A legtöbb vezető azt feltételezni, hogy rá kell parancsolnia a beosztottjaira, ha olyan feladatokat akar elvégeztetni velük, amelyek nem túl népszerűek. A valóságban az önkéntes-megközelítés sokkal hatékonyabb lehet, ráadásul az önkéntesek sokkal elkötelezettebbek lesznek.

 



#6. Fordíts több figyelmet a csúcsteljesítőkre

Manapság elterjedt nézet, hogy a gyenge teljesítményű munkavállalókkal kell többet foglalkozni. Pedig a csúcsteljesítők reagálnak a legpozitívabban a támogatásra, és sokkal hatékonyabban kihasználják a nekik nyújtott segítséget.


#7. Valaki kirúgása olykor a legjobb döntés

A nem jól teljesítő munkavállalók cégnél töltött idejének meghosszabbítása nem könyörületesség, csak az önbecsülésüket rontjuk vele, a stressz pedig gyakran egészségügyi problémákat is okozhat. Hagyjuk, hogy jobb helyet találjanak maguknak, és elégedettek lehessenek.

 



#8. Ne foglalkozz annyit a pletykákkal

Egy harmadik féltől származó információt gyakran nem fedi a teljes valóságot, és akár elfogult is lehet. Minden egyes kísérletünk arra, hogy ellenőrizzük az információt, érékes időt vesz el, az eredmény pedig megbízhatatlan lesz. Ami ennél is rosszabb, az emberek majd követik a példánkat, ami még nagyobb károkat okoz a teljesítményben és a morálban.


#9. Lépj, amikor lépned kell

A közhiedelemmel ellentétben a nem-cselekvés nem a legkönnyebb út. Ha egyáltalán nem indukálunk változásokat, azzal nemcsak a saját hitelességünknek ártunk, de az egész csapat teljesítményének is. A nem-cselekvés mindenkire rossz hatással van.


#10. Olyan embereket vegyünk fel, akik helyettesíteni tudnak minket

Olyan embereket alkalmazzunk, akiktől tanulhatunk. Könnyebb feljebb lépni a karrierünkben, ha olyan embereket válogatunk a csapatba, akik könnyen átjuthatnának a mi pozíciónkba. Ez a hozzáállás ráadásul még több jó teljesítményű embert vonzhat a csapatba.

Sok vezető csupán az üzleti és a személyes célokra fókuszál, és figyelmen kívül hagyja munkatársai egyéni igényeit. Azok a vezetők, akikre emlékeznek, akiket tisztelnek – még akkor is, ha megközelítésük nem volt éppen szokványos –, arra koncentráltak, hogy változást hozzanak az általuk vezetett emberek életébe. Ez win-win helyzet, vagyis mindenki nyer, amire mindenkinek törekednie kell.

 

Az Inc cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen