A legrosszabb tévhitek a közösségi médiával kapcsolatban (amiket el is hiszel)

szerző: Jobline
2017 augusztus 17.

A közösségi média világszerte olyanná vált, mint Magyarországon a foci meg a politika: mindenki ért hozzá. Pedig dehogy. Egy szakérő, aki tényleg ért hozzá, ízekre szedi a leggyakoribb tévhiteket.

Vannak, akik hasznát veszik ezeknek a tévhiteknekés rossz tanácsoknak, de ők a mázlisták, a többség általában előbb-utóbb ráfarag. Dhariana Lozano összeszedte a legkártékonyabbakat.


# 1. A közösségi marketinggel egy gyakornok is boldogul

Minden tisztelet a gyakornokoké, mert briliáns elmék is akadnak a közöttük, de a közösségi média marketingje jóval több annál, mint hogy képeket hajigálunk föl a netre.

Kidolgozott stratégiára, elemzésekre, tesztekre, bonyolult koordinációra van szükség, amivel egy gyakornok, aki még csak tanulja a szakmát, nem biztos, hogy boldogul.

Mit érdemes tenni: a gyakornokoknak gyakran innovatív ötleteik vannak, ismerik a legújabb trendeket, és általában jó velük dolgozni a friss szemléletük miatt, de kell melléjük egy tapasztalt médiamarketinges, hogy a befektetett munkának eredménye is legyen. Amikor egy gyakornok feladatot kap, mindig figyelembe kell venni, mihez ért igazán.

NÉZD MEG LEGFRISSEBB MARKETINGES ÁLLÁSAINKAT!


# 2. Naponta jó sokat kell posztolni

Talán ez az egyik legrosszabb tanács. Miért? Mert minden vállalkozás teljesen más, és nem biztos, hogy a sok poszt nagyobb elkötelezettséget generál.
Mit érdemes tenni: hetente annyit kell posztolni, amennyi biztosítja a folyamatos netes jelenlétet és a megjelenést a követők üzenőfalán, miközben tesztelni kell, milyen megjelenési gyakoriság az optimális és azt monitorizálni kell, az egyes posztok milyen reakciókat váltanak ki. Egyes felhasználók a sok posztot szeretik, mások meg nem – az egyetlen szempont, amit figyelembe kell venni, az az elemzési eredmény, amely az adott szegmensre vonatkozik.


# 3. Minden közösségi felületen legyél aktív

Az önjelölt hozzáértők szerint annyi felületen kell jelen lenni, amennyin csak lehetséges. Az emberre tényleg nagy nyomás nehezedik, hogy mindenhol ott legyen, hogy le ne maradjon valamiről. (Erre külön kifejezés született: FOMO, Fear of Missing Out, azaz félelem attól, hogy kimaradok / lemaradok valamiről. Rohamléptekkel haladunk afelé, hogy a pszichés betegségek listáján is megjelenik ez a fogalom. – a szerk.) De a többségnek nem muszáj mindenhol ott lenni.
Mit érdemes tenni: először ajánlatos egy ideig tesztelni azt a felületet, ahol jelen akarsz lenni. Figyeld, hogyan nő a látogatottság, miként áramolnak oda a felhasználók más hálózataidról. Azokra a felületekre koncentrálj, amelyek tényleges eredményeket mutatanak fel.
Ha szűkíted a felületeid számát, jobb tartalmat tudsz szolgáltatni, ami azt jelenti, hogy gyorsabban növekszik az eléréseid száma.

 




# 4. Kapcsold össze a médiafelületeidet
Ennek állítólag az a haszna, hogy az öszekapcsolás révén kezelhetőbbé válnak a dolgok.

Ez elméletileg nem rossz ötlet, de a gyakorlatban ritkán működik. Miért?
– Minden hálózatoddal másképp kommunikálsz – eltérő a szövegmennyiség, a hashtaghasználat, a nyelvezet és a „szabálykészlet”. Ha összekapcsolod a felületeidet, ezek a különbségek elmosódnak, és az egész olyan benyomást kell, hogy nem érted, miként kell használni a közösségi médiát.
Mit érdemes tenni: ha már össze akarod kapcsolni a felületeidet, jól fontold meg, milyen hálózathoz kapcsolod. Figyelj oda a karakterszámra, az üzenetküldés módjára, a hashtaghasználatra.


# 5. Nem kell stratégia
A legeslegrosszabb tévedés az, hogy nem kell stratégia, ha valaki a közösségi médiában akar boldogulni.

De várjunk csak. Igaz-e, hogy vannak, akik stratégia nélkül is boldogulnak a közösségi médiában? Igaz.
Ez azt jelenti, hogy neked is ekkora mázlid lesz? Valószínűleg nem.
Mit érdemes tenni: legyen stratégiád, az sem baj, ha egyszerű. Segíteni fog abban, hogy kidolgozd a részleteket, amiktől a márkád kimagaslik majd a tömegből, és elérheted a kitűzött céljaidat. Nem kell küszködnöd a tartalommal és minden posztod mögött felfedezhető lesz egy bizonyos cél.
Ne feled, hogy a közösségi médiamarketing maraton, nem pedig sprint. A legjobb oldalak hosszú idó alatt, türelemmel épültek fel – és talán egészséges reklámköltségvetéssel. Ha jó tanácsot kapsz egy „szakértőtől”, nézz utána, miről mit mondott, és végezd el a szüséges teszteket, hogy működik-e egyáltalán.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen