Talent brand: evolúciós ugrás a munkáltatói márkában

szerző: Jobline
2017 augusztus 31.

Az emberek a szájról szájra terjedő információknak hisznek. Szerencsére ma már mindenki véleményvezér, aki hírül viheti márkánk értékeit.

A pozitív munkáltatói márka segíthet a legjobb jelöltek bevonzásában, és a könnyebbé teszi a top pozíciókra való kiválasztást. De a jelöltek nem özönlenek el minket úgy, mint az árvíz. Mielőtt egyáltalán jelentkeznének az állásra vagy beszélnének a kiválasztóval, kikérik a barátok, családtagok tanácsát, de ugyanígy a közösségi média is befolyásolni fogja őket döntésükben. Felmérések is igazolják, hogy az emberek a szájról szájra terjedő információkat tartják a leghitelesebbnek.

Nem véletlen, hogy ekkora figyelem terelődik a munkáltatói márkára. A cégek arra törekednek, hogy minél inkább ellenőrzésük alá tudják vonni, miként gondolnak rájuk a jelentkezők. Számos munkáltatói márkakutatás világított rá arra, hogy azok a cégek, amelyek sikereket értek el a kiválasztásban, a fogyasztói márkaügynökségek módszereit és technikáit használták. A közös brainstormingokon túlmenően a munkavállalói információk összegyűjtésére és a munkáltatói márkák létrehozására használt kutatási módszerek mostanra kiterjedtek különféle munkavállalói felmérésekre, fókuszcsoportos kutatásokra és mélyinterjúkra is. A mai közösségi világban azonban, ahol a tehetségekért folytatott verseny talán sosem volt ennyire kiélezett, még ez sem biztos, hogy elegendő.

Az úgynevezett talent brand (tehetségmárka), amely a munkáltatói márka teljesen nyilvános, közösségi verziója, magába foglalja mindazt, amit a tehetségek a mi cégünkről gondolnak, éreznek, és osztanak meg a közösségi hálón. A talent brand a transzparenciát és a hitelességet tartja a siker egyik legfontosabb összetevőjének. A talent brand a munkáltatói márka egyfajta evolúciós lépcsőfoka.


IDÉN SZEPTEMBER 27-ÉN VÁR AZ ONLINE TOBORZÁSI KOFERENCIA!

A FŐ TÉMA: THE BIG PICTURE – ÜZLETI FÓKUSZ A HR-BEN

RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS ITT!

 

A következő lépések segíthetnek abban, hogy jó talent brand stratégiát építsünk ki, és ezáltal sokkal hatékonyabbak legyünk a kiválasztási folyamatunkban:

Bővítsük ki a kutatásunkat: Amikor munkáltatói márkakutatást végzünk, gondolkozzunk el a külső kutatás elvégzésén is. Ne csak a cégen belül beszéljünk az emberekkel, hanem a cégen kívüli világra is vessünk pillantást. Mely cégek a mi legnagyobb versenytársaink? Melyek a foglalkoztatási ajánlatuk legvonzóbb aspektusai? Könnyen válaszolhatunk ezekre a kérdésekre, ha megnézzük versenytársainkat a LinkedInen vagy a Facebookon, rákattintunk a weboldalukra. Milyen díjakat nyertek? Milyen csoportokat (nőket, fiatalokat…stb.) céloznak meg egyedi üzeneteikkel? Hogyan kommunikálnak, és mások miként kommunikálnak róluk? Rajzoljuk meg az átfogó körképet!

 


Készítsünk kommunikációsrés-analízist: Hogyan tudnánk vajon a jelöltet arra késztetni, hogy mellettünk döntsön? Hogyan vezetjük végig a tehetségeket a kiválasztási folyamaton, és hogyan kezeljük azok érzelmeit, akiket elutasítunk? Készítsünk egy olyan információs csatornát is, ahol az emberek többet megtudhatnak a cégünkről, a kultúránkról, az üzleti stratégiánkról és arról, hogyan néz ki egy napunk. Amikor létrehozzuk a tartalmat, bizonyosodjunk meg afelől, hogy minden eszközt bevetünk a videótól kezdve a PPT-én át az e-mailig, valamint a nyomtatott és online csatornákig.

Befolyásoljuk a hangadókat: A munkáltatói márkától a tehetség márka felé vezető úton ez az egyik legfontosabb mérföldkő. Az influencer, vagyis hangadó, véleményvezér az influencer marketing azon szereplője, aki a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül saját követőinek kommunikálja. A mi esetünkben viszont nincs ilyen kiemelkedő ember, nálunk mindenki véleményvezér: jelenlegi alkalmazottaink, volt munkavállalóink, vezetők, szülök, barátok, házastársak, szállítók, ügyfelek – vagyis az összes ember, akit csak ismerünk. Vajon megfelelően gondoskodtunk a munkáltatói márkánkról, vagyis mindarról a tényezőről, amely vállalatunkat, kultúránkat és ajánlatunkat egyedivé teszi? Törődtünk-e az elérni kívánt emberek kívánságaival, vágyaival, és ami a legfontosabb, hogyan mondtuk el a sztorinkat a közösségi médiában?

Nézzük a márkánkat kívülről, a tehetségek szemszögéből, és kezdjünk el dolgozni rajta. A talent brand nem organikus, magától fejlődő valami, aktívan kell építeni, felügyelni, alakítani és karbantartani a tehetségek bevonzása érdekében.

 

Az Eremedia cikke nyomán.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen