A LinkedInnél tudják, hogy a vidám munkahelyi légkör a legnagyobb érték

szerző: Jobline
2017 szeptember 06.

Az alkalmazottak csak azért jelennek meg reggelente, hogy a hó végén ígéretes fizetést kapjanak, pedig szeretnénk, ha a márkanevünk nagyköveteivé válnának? Akkor itt az ideje, hogy a szórakoztató légkört a HR stratégia legfontosabb céljává tegyük!

A legtehetségesebb jelöltekért történő verseny kegyetlen, ezért egyáltalán nem tesz jó, ha unalmas, érzéketlen és rossz munkáltató hírében állunk. A Harvard Business Review és az úgynevezett Energy Project szerint, ha munkáltatóként arra biztatjuk a munkavállalókat, hogy érezzék jól magukat a bőrükben a munkahelyen is, akkor sokkal egészségesebbek és elégedettebbek lesznek. Hozzunk tehát létre olyan programot, amely bátorítja az értelmes, ám szórakoztató kikapcsolódási lehetőségeket a munkanap folyamán!

 

A Linked havi eseményeket kínál „InDays” néven. Minden ilyen eseményen a LinkedIn arra ösztönzi alkalmazottait, hogy csináljanak valami innovatív dolgot, gondolkozzanak kreatívan, és dolgozzanak inspiráló projekteken – azaz invesztáljanak magukba. A program 2010-ben kezdődött, amikor a LinkedIn-nél kevesebb, mint 1000 munkavállaló dolgozott. Mára ez a szám 8000-re növekedett a világ 30 országában, és az InDay a cégkultúra egyik legfontosabb összetevője maradt. Sikerét az is bizonyítja, hogy a Glassdoor nevű amerikai karrierportál az egyik legjobb „nagy” munkahelynek tartja a LinkedInt, vezérigazgatója Jeff Weiner pedig benne van a legjobb igazgatók top 5 listájában.

 

Minden ilyen havi eseménynek van egy központi témája, mint például a visszacsatolás adása, a kapcsolatok, a tanulás, a wellness vagy a játék. Indiától egészen Nebraskáig a munkatársak és vezetők együtt dolgoznak azért, hogy kielégítő és szórakoztató munkahelyi kultúrát teremtsenek.


 



Ha nem szeretnénk többé a non-stop munka idegőrlő, kimerítő és embertelen kultúrájában élni, ez a néhány tipp a LinkedIntől segíthet egy szórakoztató munkahelyi légkör kialakításában:

· Legyenek meetingmentes napok, amikor töröljük az összes, nem kritikusan fontos találkozót, és biztosítunk a munkavállalóknak egy vagy két órát, amikor csak önmaguk fejlesztésével törődhetnek.

· Legyünk szószólók: bármilyen tevékenységet is folytatunk az adott cégnél, ösztönözzük a többieket, hogy csatlakozzanak havi egyszer egy-egy ilyen eseményhez.

· Rendszeresen rendezzünk a csapatok között játékos versenyeket, ne csak a karácsonyi céges bulik alkalmával.

· Vezetőként ne határolódjunk el, mindig vegyünk részt a játékos napokon, hiszen mi adjuk a kívánt szerepmodellt a dolgozóinknak.

 

Egy nemrégiben készült Gallup felmérés szerint az amerikai alkalmazottak csak egyharmada érzi magát elkötelezettnek a munkában. Ez azt jelenti, hogy kétharmadukat kevésbé érdekli, milyen munkát csinálnak, sőt akár egyenesen gyűlölhetik is az adott munkakört és céget, amelynek dolgoznak. Az Egyesült Államokon kívül azonban még rosszabb a helyzet: nemzetközi szinten a munkavállalók 80%-a esik ebbe a kategóriába.

 

A Fortune magazin minden évben rangsorolja azt a 100 vállalatot, ahol a legjobb dolgozni, és azok, akik rajta vannak a listán, mind a „vidám munkahely” címmel büszkélkedhetnek amellett, hogy rendkívül jól is teljesítenek a versenytársakhoz képest. Ezért, ha szeretnénk szeretni azt, amit csinálunk, és a munkavállalóinknak is ezt kívánjuk, akkor keressünk módot arra, hogy napjainkat a mulatság pillanataival töltsük meg.

 

 

A TLNT cikke és a LinkedIn nyomán.

 

 

Szeretnél mindent megtudni a legfrissebb HR-trendekről? Kattints a HVG Online Toborzási konferenciájának folyamatosan bővülő programjáért, ahol többek között az SAP és az Inhiro szakértői is megosztják majd tapasztalataikat!

 


 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen