Értékesítő vagy? Így add el magad!

szerző: Jobline
2017 szeptember 28.

A rátermett sales szakember akkor kap jó állást, ha első körben képes saját magát értékesíteni. Ez nem ördöngösség, de alaposan meg kell tanulni.

Az állásinterjúra úgy készüljön egy értékesítő, mint egy üzleti telefonra, amelynek célja egy termék eladása az ügyfélnek – javasolja Allison Nawoj, a Careerbuilder szakértője, akit a Business Insider kérdezett meg. Azaz: ismerni kell a céget, magabiztosságot kell sugározni és érdemes alaposan felkészülni olyan történetekből, amelyek azt bizonyítják, hogy a jelölt értékesítésben verhetetlen.

Amikor állásra jelentkezel, fejtegeti Nawoj, lényegében üzletet akarsz kötni magad és a leendő munkaadód között, ezért tekint rá úgy, mint egy megnyerendő ügyfélre. Ez az állítás pedig duplán igaz, ha sales munkát pályázol meg.


Kit keres az ügyfél, vagyis a leendő munkaadó?
Olyan munkatársat, aki energikus, kiterjedt a kapcsolatrendszere, csapatjátékos és jó stratéga. De leginkább olyan embert, aki el tudja adni a terméket. Vagyis ha nem tudod kitalálni, hogyan add el magad a kiszemelt cégnek, okkal feltételezhető, hogy a vállalat termékét sem leszel képes értékesíteni.

Továbbá: értékesítési szakemberként te magad vagy az adott márka, vagyis a tökéletes megjelenés kötelező, mert a munkaadó nagyon meg fog nézni, mennyire felelsz meg az igényeinek.

Mindemellett konzultatív hozzáállás ajánlott, nem pedig nyomulós: senki nem szereti az olyan értékesítőt, aki megpróbál lyukat beszélni az ügyfél hasába. Azért vagy, hogy megpróbáld megoldani az ügyfél problémáját, nem pedig azért, hogy rátukmálj egy terméket vagy egy márkát.


VÁOGASS ÉRTÉKESÍTÉSI, KERESKEDELMI AJÁNLATAINK KÖZÖTT!

 

Első lépés: kutatás
Bármely értékesítési pozícióban tisztában kell lenni a kereskedelmi adatokkal, a trendekkel, az eladási ciklusokkal. Az interjú előtt alaposan tanulmányozd, milyenek az adott terület mutatói.

Nézz utána, mit olvasnak az adott terület szakemberei, a blogokról sem feledkezve meg. Ismerd meg a szektor meghatározó személyiségeit.

Keress rá a cégre, ahová jelentkezel, és igyekezz minél több dolgot megtudni róla. Jegyzeteld ki, milyen termékekkel foglalkoznak. Elemezd, milyen az értékesítési stílusuk a konkurenciához képest. Dolgozd ki, te hogyan adnád el a termékeiket a konkurenciához képest.

 


 

Ügyelj a részletekre
Mint fent már említettük, a tökéletes megjelenés kötelező. Amikor szemtől szemben állsz az interjúztatóval, elegánsnak, ápoltnak és általában megnyerő külsejűnek kell lenned.

Az üzleti életben visszafogott, semleges színek ajánlottak (fekete, szürke), hogy az interjúztató ne vonhasson le a személyiségedre vonatkozó következtetéseket az öltözködési stílusod alapján.

 

Légy barátságos
Az értékesítési szakembertől elvárják, hogy vidám, lendületes és barátságos legyen – ahogy mondani szokták, olyan ember, aki mellett szívesen ülnénk a repülőn. Ha az interjún jó a hangulat, egy kis laza viccelődés sem tilos.

 

Ne titkold el a kapcsolataidat
Bizonyítsd be, hogy sok embert ismersz a szakmában, és nagy előnyt jelent, ha az adott cégnél is vannak ismerősök.

Mivel az értékesítés csapatmunka, említsd meg azokat a társas tevékenységeket, amelyeket űzöl (pl. rendszeres sportolás a barátokkal).

 

Készülj fel a belemenős kérdésekre
Egy vonzó értékesítési pozícióra a legjobb szakemberek pályáznak, ezért a maximumot kell kihozni magadból. Az interjú előtt szedd össze, miből mennyit adtál el és kinek, hogyan teljesítetted túl a tervet és az eddigi sikereid miként tesznek tökéletesen alkalmassá a meghirdetett állás betöltésére.

Valószínűleg ehhez hasonló kérdéseket is fel fognak tenni:

* Mindig sikerült elérnie az értékesítési célokat?

* Mi volt a legnagyobb szakmai kihívás, amivel eddig szembesült, és hogyan oldotta meg a helyzetet?

* Melyik eladási teljesítményére a legbüszkébb és miért?

* Hogyan kezelne egy háklis ügyfelet?

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


stratégia  •  sales  •  értékesítő
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen