Kreatív szakember vagy? Ez a teendő, ha új állás után nézel

szerző: Jobline
2017 október 06.

Aki szövegíró, dizájner, fotós vagy művész, annak intelligensen és dinamikusan kell megkeresnie azt a céget, ahol munkát szetene vállalni. Ez is művészet, de meg lehet tanulni.

JobHero blog 4 jó tanácsot gyűjtött össze, hogyan kereshet kreatívan állást az, aki kreatív területen működik.

1. Használd ki teljesen az internet előnyeit
Egy kreatív szakember óriási helyzeti előnyben van, mert hihetetlenül könnyen a világ elé tudja tárni tehetségének gyümölcseit. Legyen szó blogokról, garfikákról, festményekről, cikkekről, gyönyörűen dizájnolt felhasználói feleületekről, a globális önreklámozó platform csak egy karnyújtásnyira van. Tehát használj ki minden lehetőséget, amit az internet nyújt, állíts össze protfóliót olyan oldalakon, mint a Behance, vagy tedd közzé a blogodon, és oszd meg a munkáidat a többi kreatívval.


Válogass kreatív állásajánlataink közül!

 

Ha megvan az online portfólió, a rá mutató linket tedd elérhetővé: írd bele az önéletrajzodba, amelyet a LinkedInre már feltöltöttél, tedd fel a Twitterre és a Facebookra és a lehető legtöbb közösségi oldalra. Valahányszor bővül a protfólió, adj erről hírt a közösségi médiában. Csatlakozz releváns főrumokhoz, kérd a többieket, hogy értékeljék a munkádat, és te is építő kritikával támogasd mások fejlődését. Érd el, hogy ha valaki rádguglizik, azonnal megtudja, hogy alkotó emberek közösségének aktív és kreatív tagja vagy.

2. Legyen dinamikus portfóliód
A portfólió, akár online, akár fizikai formában, az álláskeresés létfontosságú eleme. A protfóliónak dinamikusnak és könnyen átalakíthatónak kell lennie, hogy mindig pontosan megfeleljen az aktuális cég igényeinek, ahová jelentkezel. Relevanciára kell törekedni: webdizájnos álláshirdetés esetében nem érdemes a grafikusi eredményekkel előhozakodni, ahogyan a novelláid sem érdekesek, ha ha olyan helyre jelentkezel, ahol hosszú, átfogó cikkeket kell majd írnod.

 

 


3. Célzottan keress
Ez minden álláskereső számára kiváló taktika, de különösen hasznos a kreatívok esetében. Létfontosságú, hogy cégekre és számodra releváns kreatív posztokra egyaránt rákeress, ami azt jelenti, hogy nem elég egyetlen keresőszóval próbálkozni az állásportálokon.

Kezdésként célozd meg azokat a cégeket, amelyek stílusa leginkább megfelel az elképzeléseidnek. Képesnek kell lenned arra, hogy meg tudd fejteni egy cég kreatív DNS-ét, hogy megállapíthasd, mennyire illesz bele az ottani közegbe, mert ez dönti el, hogy megtalálod-e az álommunkát vagy súlyos hibát követsz el.

Miután összeírtad a megcélzandó cégek listáját, következő lépésként keresd meg azokat az állásportálokat, amelyek specifikusan relevánsak számodra. Az egy-egy kitüntetett területre koncentráló portálok lényegesen lényegesen magasabb minőségű álláslehetőségeket kínálnak és kiszűrik azokat a zavaró zörejeket, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy nagy, általános portálon keresel egyetlen kulcsszóval. Tehát keresd meg azokat az állásportálokat, amelyek leginkább neked valók, azokon pedig a legrelevánsabb álláshirdetéseket.

4. Ne fogd vissza magad!
Az értékesítési szakembereknél alapkövetelmény, hogy legyen üzleti érzékük, fejlett kommunikiációs készségekkel bírjanak és könnyen alkalmazkodjanak bármilyen helyzethez. Mérnökök esetében elengedhetetlen a technikai tudás és a kitűnő problémamegoldó képesség. A kreatív szakember pedig ne fogja vissza magát: amikor egy állásra jelentkezik, mutassa meg, mekkora alkotói tehetség szorult belé!

Ha a webdizájn területén tartozol a legjobbak közé, építs interakítv önéletrajzot. A filmezéshez értesz? Készíts rövid videót kísérőlevél gyanánt, és töltsd föl a YouTube-ra. Zenész vagy? Komponálj egy dalt magadról. Kreatív íróként jeleskedsz? Az önéletrajzodat drámai novella formájában írd meg, vicces vagy megrázó beütéssel. Akármit alkotsz, törekedj arra, hogy remekbe szabott legyen, amely ékesen tanúskodik tehetségedről. Alkotásodat csatold a hagyományos önéletrajzhoz és a portfólióhoz, amikor az állásra jelentkezel.

Kreatív szakemberként egyedülálló lehetőséged van arra, hogy másként szólítsd meg a potenciális munkáltatót, mint a többi jelentkező. Csillogtasd meg a stílusodat, mutasd be a tehetségedet, és ki fogsz tűnni a tömegből!

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen