Egy jó állás elnyeréséhez jó történet kell

szerző: Jobline
2017 október 26.

Az úgynevezett storytelling, azaz történetmesélés a marketing egyik fontos eszköze, amikor nem információkkal, hanem a történeteinkkel próbálunk célközönségünkre hatni. A történetek azonban akkor is segítenek, amikor magunkat akarjuk eladni a potenciális munkáltatónak.

A történetek azt a célt szolgálják, hogy bebizonyítsuk értékeinket azoknak, akik nem ismernek minket. Az emberek személyesen kapcsolódnak hozzánk a történeteinken keresztül, ezért ha képesek vagyunk felkelteni a hallgatók érdeklődését, megérinteni őket, akkor remélhetőleg egy állásajánlatot is könnyebben megkapunk. Ennek oka, hogy a célközönségünk – ez esetben az interjúztatók – érzelmi alapon, a történetek által tud azonosulni velünk, ezért a puszta tények is sokkal jobban hatnak, ha történetekbe csomagolva adjuk elő őket.

Mac Prichard a Land Your Dream Job Anywhere (Fogd ki álmaid állását bárhol) című könyv szerzője tudja, milyen fontos az álláskeresők számára, hogy a történeteik révén tudjanak kapcsolatot teremteni a munkavállalókkal. „Nagyon sokat számít, ha van egy olyan jó sztorid, ami hatást gyakorol másokra” – mondja, ehhez pedig a következő pár lépést kell szem előtt tartanunk:

1. A kapcsolódás nagyon fontos
Mindig emlékszünk arra, ami nevetésre, sírásra, vagy empátiára késztetett minket. Akkor járunk el a leghatékonyabban, ha példáinkba érzelmeket szövünk, például: „Először féltem felszólalni, de úgy döntöttem, hogy inkább megeszem”. Az ehhez hasonló kijelentések nemcsak „emberivé” tesznek minket, hanem általuk a hallgatók közelebb kerülnek a történetünkhöz.

2. A kihívások megvizsgálása
Prichard szerint a munkakeresőknek meg kell érteniük a munkaadók problémáit, és hatékony kommunikáció révén kell megmutatniuk, hogyan tudják ezeket a problémákat megoldani. A jól átgondolt, stratégiai kérdések és válaszok az interjú során nagyon fontosak. Kérdezzük meg, mi jelenti a legnagyobb kihívást a munkában, és osszuk meg saját tapasztalatainkat az ilyen helyzetekkel kapcsolatban, mit tettünk, hogyan kezeltük az ehhez hasonló eseteket volt munkánk során.

 


 

3. Az adatok helyettesítése mesével
Bár mindenképpen jó, ha felkészülünk azokból az adatokból, amelyekre az önéletrajzunkban, motivációs levelünkben már kitértünk, úgy is dönthetünk, hogy inkább olyan helyzetek leírására helyezzük a hangsúlyt, ahol a számok által kiváltott hatás sokkal fontosabb, mintha csak a magukat a számokat sorolnánk fel. Az ilyen példák sokkal értékesebbek, mint bármiféle adat felsorolása.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

4. Segítsük a képzeletét
Csak akkor tudjuk meggyőzni a munkáltatót arról, hogy mi vagyunk az emberei, ha olyan sztorikat osztunk meg vele, amelyek segítenek elképzelni minket ebben a szerepben. „Az interjú során ki kell találnunk, melyek a munkáltató szükségletei, és hogyan tudnánk neki megmutatni, hogy mi vagyunk a megfelelő emberek” – mondja Prichard.

Meg kell ragadnunk minden esélyt, hogy megmutassuk értékünket a szervezetnek. Az elgondolkodtató és fontos történetek elmesélésével nagyobb eséllyel nyerjük el a kívánt pozíciót.


A Recruiter cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen