5 gonosz gondolat a munkával kapcsolatban, amire rámehet a karriered

szerző: Jobline
2017 november 21.

Felejts el végre a fölösleges aggodalmakat. HR-esek tanácsai.

Ha egész nap bénító gondolatok foglalkoztatnak az irodában – mi lesz akkor, ha… – , nem tudsz odafigyelni a munkádra, ami hosszú távon súlyos károkat eredményezhet. A Glassdoor HR-eseket kérdezett arról, mik a leggyakoribb félelmek a munkahelyi ügyekkel kapcsolatban.

# 1. Azon rágódsz, mit gondol rólad a főnököd
Természetesen mindenki azt szeretné, hogy a főnöke nagyra értékelje a munkáját és őt magát mint embert, de ha folyton amiatt aggódsz, hogy kiesel a kegyeiből, azzal nagy kárt okozol magadnak.

„Lehetnek néha feszültségek a főnök és a beosztott között, de nem érdemes mindig azzal foglalkozni, hogy éppen mit gondol rólunk. Ez voltaképpen önző gondolat – miért hinnénk, hogy sok ember közül ráér pont velünk foglalkozni, és arra fordít energiát, hogy pikkeljen ránk? – mondja Valerie Streif, a Mentat főtanácsadója. – Nem kell kiakadni és messzemenő következtetéseket levonni abból, ha a főnök csípős vagy frusztráló megjegyzést tesz, mindez nem feltétlenül személyes okokból történik és nem jelenti azt, hogy utál.”

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


# 2. Mindenben tökéletes akarsz lenni
Egy normális dolgozó jó munkát akar végezni. De nem kell mindenben a tökélyre törekedni, például ha fél órán keresztül fogalmazol egy hivatalos emailt, nehogy félreértsenek valamit és megsértődjenek, túlgondolod az egészet, és e gyakorlat rabjává válsz.
„Ahelyett, hogy megszállottan szöszölünk egészen apró dolgokon, hallgassunk az ösztöneinkre – javasolja Laura MacLeod cégkommunikációs tanácsadó. – Összeállt-e végre a projekt, megfelel-e az ügyfelek elvárásainak? Ha az ösztönöd azt súgja, hogy igen, ne hallgass a fejedre, ahol olyan gondolatok kószálnak, hogy még biztosan lehetne csiszolni rajta valamit.”
„Ha egyedül nem tudod eldönteni, mi a válasz a fenti kérdésekre, ne rágódj miatta, hanem fordulj egy tapasztalt kolléghoz, mondja meg ő, mi a helyzet” – mondja a szakember.

 

 


# 3. Csak téged foglalkoztat egy álprobléma
Úgy érzed, nem elégg elégedett az ügyfél, mert nem hoztad ki a legjobbat magadból? Az a gyanúd, hogy egy kolléga titokban utál? Nos, ha csak téged foglalkoztatnak ilyen kínzó gondolatok, nagy az esélye, hogy nincs igazad, és álproblémákat kreálsz magadnak.
„Az ember könnyen beképzel magának dolgokat, ezért csekkolni kell, tényleg jól látja-e a helyzetet – mutat rá Jill Santopietro Panall HR-szakértő. – Mindenkinek vannak megbízható kollégái, akiknek adhat a véleményére, meg kell őket kérdezni, és ha nem igazolják a félelmeket, nyugodtan abba lehet hagyni az aggodalmaskodást.”
A külső nézpont mindig segíthet abban, hogy helyretegyük magunkat, és a valódi problémákra koncentrálhassunk.

# 4. Kínoz az imposztor-szindróma
Ha attól tartasz, hogy nem érdemled meg a pozíciódat, mert semmilyen téren nem vagy elég jó, emiatt hamarosan le fogsz bukni, és mindenki előtt megszégyenülsz, az imposztor-szindráma áldozata vagy. Santopietro Panall szerint főleg a karrierjük elején hajlamosak így gondolkozni az emberek.
„Nagy ugrást jelent, amikor valaki az iskolapadból bekerül a munka világába, ránk szakad a felelősség, hirtelen projektekkel, pénzzel, más emberekkel kell foglalkozni, és ez túl nagy tehernek bizonyulhat. Mindez oda vezethet, hogy a fiatal dolgozó úgy érzi, kártyavár az élete, és minden egyik pillanatról a másikra öszeomolhat.”

Az imposztor-szindróma azonban a kis lépések taktikájával leküzdhető.
„Miközben szükség van arra, hogy napi szinten megerősítés érkezzen a barátok és a munkatársak részéről, a szindróma alanyának is dolgoznia kell azon, hogy kikeveredjen ebből az állapotból. Abba kell belegondolni, hogy minden kezdet nehéz, és a cég nyilván nem helyezett volna az adott pozícióba, ha nem bíznának abban, hogy helyt tudunk állni” – hangsúlyozza a szakértő.

# 5. Valaminek nincs túl nagy jelentősége, mégis pánikolsz miatta
Néha egészen jelentéktelen dolgok miatt halálra aggódjuk magunkat, például ha elírunk valamit egy emailben vagy belesülünk a prezentációba. Arról már nem is beszélve, ha olyasmi miatt parázunk, amit mások esetleg észre sem vesznek. Ilyen esetekben megint az segít, ha külső támaszt keresünk.
„H sok milliós összegért vagyunk felelősek vagy tőlünk függ valakinek az élete, tényleg van miért aggódnunk – mondja Santopietro Panall. – De ha nem ez a helyzet, fölöslegesen marcangoljuk magunkat. Érdemes megkeresni, mi lehet az aggodalom oka. Talán korábbi rossz tapasztalatok, és ha így van, ebből az irányból elkezdhetjük feldolgozni a problémát.

Szerencsés esetben számíthatunk a főnökünk támogatására, aki elfogadja, hogy néha hibázunk, és segít a károk elhárításában. Különben az állandó pánikolás akár oda is vezethet, hogy zsákutcába jut a karrierünk.”

A Fast Company által átvett Glassdoor-cikk nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen