Ebből a három ritka jelből ismerheted fel az igazi vezetőket

szerző: Jobline
2017 november 30.

Robert Goffee és Gareth Jones szervezeti kultúrával és vezetéselmélettel foglalkozó szakértők felfedezték, hogy az inspiratív vezetők „szelektíven mutatják ki gyengeségeiket”.

Az üzleti élettel és a vezetéssel foglalkozó könyvek bőséges meghatározást nyújtanak arról, milyen a jó vezetés, ám egy igen egyszerű tényről gyakran megfeledkeznek: a vezetés (ahogy az élet) nem szól másról, mint az emberek közti kapcsolatról. Ezért a legjobb és legelismertebb vezetők igaz és hiteles emberek. Ez a három tulajdonság minden hiteles vezető sajátja:

#1. A hiteles vezető igazat beszél
Igazat mondani nem mindig kellemes dolog, és egyáltalán nem biztos, hogy kedvére való a többieknek, vagy feltétlenül jó színben fog minket feltüntetni. Igazat mondani annyit tesz, hogy nem áruljuk el magunkat vagy a másikat azzal, hogy olyan szavakat használunk, olyan döntéseket hozunk meg, amelyek nincsenek összhangban a legjobb énünkkel vagy a csapat és a vállalat legjobb érdekeivel. Aki igazat mond, az tisztán, becsületesen, őszintén beszél.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


#2. A hiteles vezető mer esendő lenni
Hatalmas erő van abban, ha valaki nyíltan esendő. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy érzelmi szinten is kapcsolódjon az alkalmazottaival, ami az elkötelezettség egyik nagyon fontos feltétele.

Robert Coffee és Gareth Jones kutatásukban arra a következtetésre jutottak, hogy az inspiráló vezetők szelektíven mutatják ki gyengeségüket. Richard Branson milliárdost vették példának vizsgálatukban, aki különösen hatékonyan kommunikálja sebezhetőségét. „Feszeng és folyton mocorog, amikor nyilvános interjúztatják. Ez mind gyengeség, de hát ő Richard Branson” – állítják a szerzők. A követői számára azonban így megközelíthetővé és valóságossá válik, azaz emberivé.

A bestsellerszerző dr. Brené Brown szerint az esendőség az innováció, a kreativitás és a változás táptalaja. Azt vallja, hogy a sebezhetőség nem gyengeség, hanem a bátorság egyik legfontosabb mérője. Bátornak lenni egyben azt is jelenti, hogy vállalnunk kell esendőségünket.

 


#3. A hiteles vezető együttérzést mutat
A Google-nál dolgozó alkalmazottak pénzt gyűjtöttek arra, hogy felépíthessenek egy kórházat India egyik olyan régiójában, ahol 200 ezer ember él orvosi ellátás nélkül. De a Google-nál dolgozó mérnökök és termékmenedzserek abban is nagy szerepet játszottak, hogy egy olyan eszközt építsenek a haiti földrengés áldozatainak, amely segítségével a hozzátartozók megtalálhatják szeretteiket. És a listát még lehetne tovább folytatni.

Jim Collins átfogó kutatásban 5-ös szintű vezetőknek nevezi azokat, akik rendkívül nagy ambíciót éreznek arra, hogy valami jót hozzanak létre. Emiatt viszont nem érzik szükségét annak, hogy saját egójukat táplálják. Mégis ők a legjobb üzleti vezetők. Az együttérzés kognitív és érzelmi összetevői – mint például az emberek megértése, az irántuk érzett empátia – meggátolják a túlzott önközpontúságot, és így megteremtik az alázat feltételeit.

Az együttérzés azonban nemcsak jó vezetőt, hanem inspiráló munkaerőt is teremt. Ha az alkalmazottak kölcsönösen motiválják egymást valami nagyobb jó létrehozására (lásd a Google példáját), azzal olyan energikus közösséget hoznak létre, ahol az emberek csodálják és tisztelik egymást. A kölcsönös inspiráció mindig elősegíti az együttműködést, a kezdeményezést és a kreativitás. Mindez pedig a leghatékonyabb cégek sajátja.

Az Inc cikke nyomán


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


vezető  •  empátia
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen