11 lépés ahhoz, hogy profi LinkedIn felhasználóvá válj

szerző: Jobline
2017 december 08.

A LinkedIn a szakmai élet digitális központja. Tökéletes hely arra, hogy megmutasd a tehetségedet. Ezért kell tökéletes profilt létrehoznod.

Irány a LinkedIn! – Ezt a tanácsot számtalanszor hallhattad már, különösen akkor, amikor épp állást kerestél. Érthető, hogy miért fontos ez a közösségi oldal: segít új állást, professzionális kapcsolatokat találni, és kiépítheted a tekintélyedet is az adott területen.

Ám ha csak fent vagy rajta, az nem elég. Tudnod kell, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a jelenlétedből. Sőt szakértő felhasználónak kell lenned, olyasvalakinek, aki ismeri a közösségi oldal csínját-bínját, és ki tudja használni a benne rejlő lehetőségeket.

Íme a 11 lépés:

#1. Szabd testre a profilod URL-jét
A személyre szabott URL sokat elárul a személyes márkádról. Hogyan tudod ezt megtenni? A profilod oldalán klikkelj a publikus profil szerkesztésére. Az URL megváltoztatásának szekciója az oldalsáv jobb felső részében található. Bizonyosodj meg róla, hogy elmentetted a változtatásokat.

#2. Tölts fel egy kitűnő profilfotót
Azok a felhasználók, akik profi fotót tettek ki a profiljukra, 36-szor több üzenetet és 21-szer több megtekintést kapnak egy LinkedIn-kutatás szerint. A profi fotóhoz öltözz megfelelően, ügyelj a világításra. Mielőtt feltöltenéd, vágd meg a fotót a vállaid alatt és kicsivel a fejed fölött. A borítóképen is szerepelhetsz olyan személyes dolgokkal körbevéve, amelyek leginkább jellemeznek téged. Próbálj ki különféle beállításokat, színtereket, és nézd meg, melyik illeszkedik a leginkább ahhoz a munkáltatóhoz, akinél dolgozni szeretnél.

#3. A profilod tartalmazza a tartózkodási helyedet is
A kiválasztók közel egyharmada hely szerint végzi a keresést. Használd ki ezt a lehetőséget: klikkelj a profilképed mellett található kis ikonra, és válasz ki az országot, majd add meg az irányítószámodat.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


#4. Ragadd meg a figyelmet egy kreatív címsorral
Ahelyett, hogy az átlagos „X pozíció Y vállalatnál” megoldást alkalmaznád a címsorodban, törd meg a szokást, hogy a munkáltató kíváncsi legyen arra, ki van a profil mögött. A címsorod legyen megragadó, informatív, olyan, amire emlékezni lehet.

#5. Írj hatásos összefoglalót
Az összefoglalóban írhatsz a karrieredről, és egyedi részleteket árulhatsz el a képességeidről és tehetségedről. Háromtól öt bekezdésig terjedő összefoglalót írj, és használj felsorolást, hogy kiemeld kulcsfontosságú képesítésedet, képességedet és tapasztalatodat.

 

 


#6. Csatlakozz közösségekhez
Csatlakozz minél több olyan csoporthoz, amelynek fő témája kapcsolóik az iparágadhoz. Ez remek módja annak, hogy bővítsd a kontaktlistát, és láthatóbbá válj. A munka menüpont alatt találhatod a csoport opciót – klikkelj rá, hogy belépj a csoport oldalra. A LinkedIn lehetőséget ad arra is, hogy különféle csoportokat fedezz fel.

#7. Fogadd el a felkéréseket
A LinkedIn kiválóan alkalmas kapcsolatépítésre és láthatóságod növelésére. Ha szeretnéd maximalizálni a lehetőségeidet, annyi kapcsolattal kell rendelkezned, amennyivel csak tudsz. Ha nem ismered az illetőt, aki a felkérést küldte, nem számít. Fogadd el a felkérést, és nézd meg, mivel járul majd hozzá a személyes körödhöz.

#8. Legalább 5 releváns képességet adj a profilodhoz
A LinkedIn szerint az 5 vagy annál több képességgel rendelkező tagok 33-szor több üzenetet kaptak, mint azok, akik ennél kevesebbet jelenítettek meg. Minél több elismerésed van a LinkedIn-en, annál előrébb kerülsz a keresési találatokban.

#9. Kérj ajánlásokat
A LinkedIn ajánlások olyanok, mint a referencia levél. Ha valakinek például szívességet tettél, kérd meg őt arra, hogy írja le röviden a veled kapcsolatos jó tapasztalatát. Ezt az ajánlás kérése (Request a Recommendation) menüpont alatt tudod megtenni az illető profiloldalán.

#10. Találd ki, milyen kulcsszavakra van szükséged, és használd ezeket
A kulcsszavak főszerepet játszanak a keresési eredmények sikerességében, és reflektorfénybe helyezik a képességeidet. Először határozd meg, milyen kulcsszavak jellemeznek leginkább, majd bizonyosodj meg arról, hogy több helyen is elhelyezted ezeket a profilodon.

#11. Tegyél közzé tartalmat
Blogposztok vagy cikkek közzétételével egy olyan ember képét sugárzod magadról, aki igazán jártas a saját iparágán belül. Általuk láthatóvá válsz a munkáltató számára, és több kapcsolatra is szert tehetsz. Olyan témát válassz, amely egy sokakat foglalkoztató problémát vet fel. Javasolj megoldásokat az olvasó számára, majd oszd meg a cikket a kapcsolataiddal.

A Recruiter cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen