Új főnök jött, és nem felhőtlen a kapcsolatotok. Mi a teendő?
Tegye fel a kezét, aki azonnal tökéletesen kijött az új főnökével és azóta is ideális vele a kapcsolata. Keveseknek adatik meg ilyen szerencse, de jóval többen vannak, akik viszonylag hamar korrekt viszonyt tudnak kialakítani. Sorra vesszük a három leggyakoribb konfliktusforrás és megoldást is kínálunk.
#1. Eltérő időbeosztás
A legtöbb alkalmazott szeret a munkaidő leteltével azonnal lelépni, de mi van, ha az új főnök még néhány órát az irodában tölt? Vagy azért, mert később szokott érkezni és tovább marad, vagy mert szeret sokáig szöszölni az íróasztalánál. Kínos az orra előtt csomagolni és lopakodó üzemmódban távozni, különösen, ha az új főnök ezt látván csúnyán néz, sőt, megjegyzéseket is tesz.
A megoldás
Lapítás és szorongás helyett a legegyszerűbb, ha megbeszéled vele. Egyrészt lehet, hogy nem is bánja, ha munkaidő után rögtön hazamennek a dolgozók. Ha viszont nem örül ennek, meg kell neki magyarázni, hogy délelőtt vagy a legproduktívabb, késő délutánra viszont már kicsit leeresztesz, ezért nem lenne értelmi estig a monitor előtt gubbasztani. Amennyiben ez nem hatja meg, sajnos át kell tervezni a munkarendet, az érkezést és a távozást a főnök szokásaihoz igazítva.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#2. Nem passzol a személyiségetek
Előfordulhat, hogy az új főnökkel nem találjátok a közös hangot, divatos kifejezéssel „nincs meg a kémia”, és nemcsak értekezleten nem értetek szót, de kínos csend telepszik rátok, amikor véletlenül összefuttok a konyhában. Ennek szélsőséges változata, amikor kifejezetten utáljátok egymást, ami fakadhat egy korai konfliktusból vagy egyszerűen ismeretlen okból azonnal unszimpatikusnak tartottátok a másikat.
A megoldás
Megeshet, hogy a főnök rossz vezető, nem tud határozott irányt mutatni és az embereket sem tudja megfelelően kezelni. Ilyenkor nem szabad kísérletet tenni a megváltoztatására – például ha hiányzik belőle az empátia, az biztosan nem most fog kifejlődni nála –, hanem mindig egy-egy adott ügyre koncentrálva kell keresni a megoldást. Vagyis soha ne tereld személyes síkra a problémát, kizárólag szakmai hozzáállást tanúsíts. Ha pedig simán ellenszenves, azt tudomásul kell venni, nem barátkozni jársz be a munkahelyedre, hanem dolgozni. Ha egyébként jó vezető, simán menni fog az együttműködés, legfeljebb nem vele beszéled meg a magánéleti problémáidat (ami egyébként jobb is).
#3. Nem tudja pontosan, mit és hogyan csinálsz
Miért tart ez ennyi ideig? Sok frusztráló kérdés hangozhat el egy munkahelyen, és ez az egyik legirritálóbb közülük. Az új főnök nyilván nem látja át a munkafolymatokat, kell neki egy kis idő, amíg belerázódik. Egy ilyen tudatlanságból feltett idegesítő kérdés azonban kiváló alap ahhoz, hogy tartósan megromoljon főnök és beosztott viszonya, ezért óvatosan kell kezelni, de a legjobb megelőzni.
A megoldás
Amikor megérkezik az új főnök, ne várd meg, amíg elkezd idegesítő kérdéseket föltenni. Ragadd magadhoz a kezdeményezést, és részletesen meséld el, mit csinálsz. Például mutasd be neki a heti rutinodat, és magyarázd el, mi miért történik. Ha rátermett vezető, értékelni fogja az igyekezetedet, hiszen neki is elemi érdeke, hogy minél hamarabb átlássa a folyamatokat. Ráadásul látni fogja, mennyi munkát fektetsz abba, hogy minden zökkenőmentesen működjön.
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!