Használod az Instagramot karrierépítéshez? Ha nem, itt az ideje!

szerző: Jobline
2018 február 15.

A LinkedIn a vezető szakmai portál, de az Instagram is óriási lehetőségeket kínál, ha azt szeretnéd, hogy lássanak benned potenciált és jó állással kínáljanak meg.

1. Találd meg a helyed
Először is el kell döntened, hogy az Instagram illeszkedik-e a karrieredhez, illetve milyen szerepet játszhat abban. Nyilvánvalóan rengeteg olyan munkakör és iparág van, melyek jóval nagyobb hasznot húznak az Instagramból, mint mások. Ha mondjuk a karriered fontos pontja az esztétika – például a grafikai tervezés, az építészet és belsőépítészet, a marketing vagy az ingatlanközvetítés esetében – akkor az Instagram nagy lehetőségeket tartogathat számodra. De olyan területeknek is erős jelenléte lehet ezen a felületen, amelyekre nem is gondoltál volna, az IT-től kezdve a jogi szakmán át a tanácsadó, mérnöki vagy bankári szakmákig. Ennek az egyszerű oka az, hogy miként mindenki más, ők is arra használják ezt a platformot, hogy fotókat osszanak meg az ismerőseikkel, és lépést tartsanak az iparág vezetőivel, a médiával és a hasonló profilú cégekkel. Csak azért, mert te nem posztolsz gyönyörű, filterezett fotókat – és talán nem is akarsz – az nem jelenti azt, hogy nem használhatod az Instagramot a saját javadra.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


2. Tudd, mit posztolsz
Ha már pozícionáltad magad, ki kell találnod, hogy mit szeretnél magadról elmondani, nemcsak személyes szinten, hanem az oldaladra látogató vezetők, toborzók vagy munkaadók számára. Gondold át, hogy a fotóid hány százalékát akarod arra használni, hogy bemutasd velük a karrieredet – az ötletidet, a projekteket, melyeken dolgozol –, és hány százalékban szeretnél az életedről és kedvteléseidről képeket megosztani. Ne feledd, hogy azok az emberek, akik az oldaladra látogatnak, szinte azonnal véleményt alkotnak rólad. Tehát mindegy, ki vagy, milyen munkakörben dolgozol, a kulcs az, hogy egyrészt olyan képeket válassz, melyek megközelíthetővé tesznek téged, másrészt ügyelj arra, hogy bizonyos fotók a szaktudásodat demonstrálják. Például ha a pénzügy területén dolgozol, posztolhatsz képeket az iparág vezetőinek idézeteivel összeszerkesztve, vagy feltehetsz fotókat az általad kedvelt innovatív márkákról, esetleg megoszthatod saját gondolataidat is arról, hogy mi történik éppen az adott szekcióban. Ahogy a Facebookon vagy a Twitteren, itt is oszthatsz meg tartalmakat másoktól úgy, hogy a képaláírás helyén kicsit írsz a saját területedről vagy olyan eseményekről, melyek túlmutatnak a pénzügyi világon. Eközben ügyelj arra, hogy azért túl sok képet ne posztolj a magánéletedről. Ahogy más felületeken, itt is óvatosnak kell lenned, hogy a szakmaiságodon ne ejts csorbát mindenféle partifotóval. De azért – különösen a sport/szabadidős témakörökben – nyugodtan ossz meg privát képeket is, hiszen a hosszú távú megbízások esetén az emberek szeretnék tudni, hogy esetleg vannak-e a munkán kívüli közös érdeklődési köreitek.

 

 


 

3. Építs kapcsolatot a kommentelés segítségével
Foglalkozz a célpiacoddal, és kövess olyan embereket, akik az iparágadban dolgoznak. Például ha tech területen dolgozol, látogasd meg a Google vagy a Samsung Instagram-fiókját, és kapcsolódj azokhoz a felhasználókhoz, akik kommentelik vagy lájkolják a fotóikat. Méltasd a többiek hozzászólásait, lájkold a személyes fotóikat vagy kövesd a profiljukat, ha tetszik, amit látsz. Mivel a #hashtag lehetővé tette a gyors keresést, használhatod arra, hogy szakmai hálózatot építs fel vele. Lásd el különféle egyszerű hashtagekkel a fotóidat és keresd meg azokat, akik ugyanezeket használják.

4. Adj betekintést az életstílusodba
Ez a személyes márkaépítés területe, amitől sok szakember még mindig ódzkodik. Ha szeretnél egy darabot megmutatni az életstílusodból, gondolkozz el azon, milyen tevékenységeket és helyeket kell megjelenítened ahhoz, hogy hasonló érdeklődési körű közösséggel tudj beszélgetést kezdeményezni a fotók kapcsán. Felfedeztél egy új kávézót a sarkon? Ossz meg onnan egy képet, tageld be a helyet, és nézd meg, ki tett ugyanígy. Akkor is használhatod ezt a módszert, ha az életstílus nem olyan fontos az iparágadban, hiszen sokkal nagyobb az esélye, hogy a szakmabeliek könnyedebben kezdenek beszélgetésekbe „egy pohár bor vagy egy csésze kávé felett”, még ha ezek fotókon is jelennek meg. Ráadásul ez segíthet kibővíteni a hozzáférésedet olyan emberekhez és lehetőségekhez, melyekről nem is tudtál. Gondolkozz el azon, hogyan tudod megjeleníteni az érdeklődési köreidet úgy, hogy a célcsoportod felfigyeljen rád – akár fejvadászokról, akár kollégákról vagy szakmabeliekről legyen szó.

5. Használd a shout-outs lehetőséget, hogy szélesítsd az elérhetőségedet
A szakmai kapcsolatépítés másik nagyszerű módja az úgynevezett shout-outs, ami annyit jelent, hogy valaki betagel téged és dicséri a fiókodat cserébe azért, hogy te is ezt tedd az övével. Ezt a fajta, szívességen alapuló „hirdetési” lehetőséget inkább a profi Instagram-felhasználók aknázzák ki, és jóval kevésbé azok, akik csak virtuális fotóalbumnak tekintik a felületet, de ettől még stratégiailag bárki számára hasznos lehet. A követőid körében keress olyan profilokat, amelyek arculata, érdeklődési köre hasonló a tiédhez, és küldj nekik egy közvetlen üzenetet, amelyben erre kéred őket. Meg fogsz lepődni azon, milyen gyorsan lehet ezzel a módszerrel kapcsolatot építeni, főleg ha olyan embereket találsz meg, akik hasonló véleményeken vannak, mint te, és értékelik a szakmai hozzáértésedet vagy a tartalmakat és üzeneteket, melyeket a profilodon osztasz meg.

6. Fújj néha visszavonulót is
Mint a közösségi médiában bárhol, itt is túlzásokba eshetsz, amitől kevesebb falhasználónak leszel szimpatikus. Ha csökkenést tapasztalsz a követőid számának gyarapodásában, valószínűleg csak pazarolod az időd, mert nem a megfelelő célpiachoz csatlakoztál. Például ha a divat nem érdekel, ne tartsd feleslegesen a kapcsolatot a Vogue követőivel. Kísérletezz, mi működik. A közösségi médiában az a jó, hogy a reakció szinte azonnali, ezért rögtön láthatod, hogy eredményes-e a networkingtevékenységed vagy sem.

A Fast Company cikke nyomán.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


karrier  •  Instagram
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen