Mit tehetünk a kiegyensúlyozott teljesítményért?

szerző: Jobline
2018 február 28.

Egy munkahelyen lehetnek jobb és rosszabb napok, ám vezetőként mégis arra volna szükségünk, hogy az alkalmazottak magas színvonalú teljesítményt nyújtsanak. Bár minden nap nem lehet tökéletes, sokkal egyenletesebb teljesítményt kaphatunk, ha tervezünk és felkészülünk.

Íme a lépések:

Legyen következetes protokoll, elérhető információ
Vegyük a gyógyszertárak példáját. A gyógyszerészek híresek arról, hogy minőségi ellátást nyújtanak az emberek számára. Ha például kedden betérünk egy patikába, és X gyógyszerésszel beszélünk, majd csütörtökön szintén ellátogatunk, de most Y gyógyszerészhez kerülünk, valószínű, mindkét esetben mindketten tudni fogják, milyen gyógyszerre van szükségünk. Hogy miért? Mert a gyógyszertárak nyilvántartást vezetnek, és szigorú szabályozás érvényes ezeknek a nyilvántartásoknak a vezetésére, ellenőrzésére. A legtöbb vállalkozás ugyan nem foglalkozik egészségügyi kérdésekkel, mégis minden bizonnyal hasznára válhat ez az ötlet. Mi legyen a szokásos eljárás a projektek estén? Mikor, kitől kell segítséget kérni? Ha a munkatársak mindegyike hozzáférhet a szükséges információkhoz, akkor az alkalmazottak következetesebben fognak teljesíteni.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


Tanítsuk be és kövessük nyomon az új munkavállalókat
Mivel a legtöbb vezető tele van tennivalókkal, amikor új munkatárs áll a házhoz, maximum arra van ideje, hogy megmutassa, hol van az íróasztal, mi a jelszó a géphez…stb. Az új munkaerő tehát lényegében magára van hagyva. Bizonyos esetekben, ha kellő önállósággal rendelkezik, fantasztikus munkát fog végezni, de az esetek többségében szükség van a betanítására. Ha elégtelen képzést biztosítunk a számára, a vevők vagy ügyfelek különböző minőségű munkát fognak kapni attól függően, melyik dolgozóval van dolgunk, emiatt egyeseseket előnyben fognak részesíteni, mint másokat. Ez viszont egyenlőtlen munkaterhelést eredményez, illetve elégedetlen ügyfeleket, amennyiben nem az előnyben részesített dolgozót kapják. Fektessünk tehát a munkatársak képzésébe, így többé-kevésbé azonos minőségű teljesítményt tudunk elérni.

Miután betanítattuk az új munkavállalót, kövessük nyomon. Ha az újoncnak vannak ötletei arra, hogyan dolgozhatna másképpen, hallgassuk meg, és ha valóban jobb munkamódszert kapunk, akkor kérjük meg arra, hogy tanítsa meg a többieknek is az új módszert. A visszakövetés legyen rendszeres, és mindig legyünk készek változtatni a munkamódszereken, ha szükséges.

 

Forrás: Jobline

 

Adjunk döntéshozási jogkört a dolgozóknak
Bár elsőre ellentmondásosnak tűnhet, ha következetes teljesítményt szeretnénk, felhatalmazást kell adnunk a dolgozóknak arra, hogy több helyzetben is dönthessenek. A pénztáros nem tud viszontszolgáltatást nyújtani, a menedzserének kell intézkednie. Az a személy, aki a telefonokra válaszol a kábelszolgáltatónál, nem csökkentheti a költségeket, de a vezetője képes lehet erre. Pár ez a szabványos metódus, nem vezet következetes teljesítményhez és elégedett ügyfelekhez. Hogy miért? Mert az ügyfelek hibáztatni fogják ezeket az alkalmazottakat, amiért nincs meg a hatáskörük a probléma kezelésére. Eközben a többi ügyfélnek várnia kell a sorban, vagy tartania a vonalat, míg a menedzser előkerül. Ehelyett, ha nagyobb felelősségi kört adunk az alkalmazottaknak, elkerülhetjük a fennakadást.

A teljesítményt jutalmazzuk, ne a személyiséget
A következetes teljesítményhez folyamatos dicséretre van szükség. Legyünk biztosak abban, hogy nem a szimpátiánk alapján adunk projekteket egyeseknek, hanem a teljesítményük szerint. Mindig a tényleges teljesítményt dicsérjük, és ne az alapján osszuk a bókokat, ki áll közelebb a szívünkhöz.


A The Balance cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen