Így legyél executive assistant 5 lépésben

szerző: Jobline
2018 március 02.

A diploma nem kötelező, de erős készségeket kell felmutatnod.

Az executive assistant, más szóval menedzser- vagy ügyvezető asszisztens egy vállalati felsővezető titkára. Az állás megpályázásához nem szükséges felsőfokú végzettséggel rendelkeznünk, de sokszor elvárás legalább egy nyelvből a színvonalas, felsőfokú nyelvtudás, illetve a számítógép legalább felhasználói szintű ismerete. Az ügyvezető asszisztense kezeli a vezető időbeosztását, utazásait, leveleket, e-maileket és faxokat rendez és rangsorol, de felügyeli a személyes, illetve telefonos megkereséseket is. Feladatai köré tartozik a személyzet felügyelete, különféle dokumentumok előkészítése is.

A következő lépések a segítségedre lehetnek, ha fontolóra vetted ezt a karrierlehetőséget:

#1. Lépés: Az executive assistant munkakörhöz nem kell különösebb képzettség, de nem árt, ha rendelkezel nyelvvizsgával, vagy ami még fontosabb, használható, folyékony nyelvtudással például angol nyelvből. Szintén előny, ha vakon tudsz gépelni, és tényleg értesz az Office programokhoz, leginkább az Excelhez és a PPT-hez.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


#2. Lépés: Szerezz megfelelő alapképzést, mely az adott iparághoz kapcsolódik. Ma már számos üzleti adminisztrációs képzést találhatsz a neten. A felnőttképzések során megtanulhatod azokat a főbb funkciókat, amelyek egy üzleti szervezetet támogatnak, beleértve a könyvelést, a pénzügyeket, az emberi erőforrás menedzsmentet, az információkezelést. Elsajátíthatsz alapfokú technológiai készségeket, megtanulhatod, hogyan elemezz és oldj meg üzleti problémákat, kommunikálj hatékonyan különböző háttérrel és kultúrával rendelkező kollégákkal.

#3. Lépés: Találd meg a munkáltatót! Potenciális munkaadóid lehetnek kormányzati szervek, oktatási intézmények, nonprofit szervezetek, vállalatok, vagy bármely olyan magánvállalkozás, amely nagyobb adminisztratív hierarchiát igényel.

 

 


#4. Lépés: Bónusz pont, ha ügyviteli titkár OKJ képzéssel rendelkezel, vagy párhuzamosan az állás betöltésével elkezdesz egy ilyen képzést. Itt megtanulod a gépírás, iratkezelés alapjait, levelezési, gazdasági vállalkozási, jogi, üzleti kommunikációs ismeretekre tehetsz szert, szakmai idegen nyelvet tanulhatsz, és megismerheted a hivatali protokollt. A 2 éves OKJ-s szakképesítésnek köszönhetően rengeteg munkakör betöltésére lehet esélyed, lehetsz bírósági adminisztrátor, alapítványi ügyintéző, sajtófigyelő adminisztrátor, ügyészségi adminisztrátor, munkaügyi ügyintéző is.

#5. Lépés: Fejleszd magad. Az executive assistant pozícióban való elhelyezkedés időt és kezdeményezőkészséget igényel. Fejleszd folyamatosan a tudásodat, tanulj meg mindent, amit csak tudsz a vállalat működéséről, az ügyfelekről, a versenytársakról és az iparágról. Vegyél részt workshopokon, szemináriumokon, keress olyan képzéseket, amelyek segítenek a kommunikációs készséged fejlesztésében.

Plusz 1 lépés: Gondolkozz alternatív karrierlehetőségekben is. Ne csüggedj, ha nem jön össze azonnal az executive assistant pozíció, inkább vedd fontolóra egyéb titkársági vagy recepciós munkakörök betöltését.


A learn.org cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen