5 tipikus helyzet, amikor jobb, ha nem szólsz semmit a munkahelyeden

szerző: Jobline
2018 március 20.

Ilyenkor nem elég, ha lassan elszámolsz tízig, az egyetlen jó megoldás a duma bojkottja.

Azt tanuljuk, hogy hallatni kell a hangunkat ahhoz, hogy érvényesülni tudjunk a munkahelyünkön és általában az életben. Ez igaz is, de nem mindig jó stratégia: van, amikor jobb, ha nem szólunk semmit, mert mindenki számára üdvösebb, ha rejtve marad a véleményünk. Íme az öt alaphelyzet, amikor türtőztetnünk kell magunkat.

#1. Túl hevesek az érzelmek
Reggel kinyitod a postaládádat, és talász benne egy epés üzenetet a kollégádtól, aki azt nehezményezi, hogy késve és hiányosan adtál le egy jelentést, ami miatt másfél órányi pluszmunkát kellett végeznie. Ez az állítás így nem állja meg a helyét, ráadásul az üzenet stílusa olyan bicskanyitogató, hogy kedved volna azonnal átrohanni hozzá és jól leteremteni. Ám ne tedd. Ha az ember tajtékzik a dühtől, hajlamos olyat mondani vagy tenni, amit később megbán és szeretne elfelejteni, csakhogy a kellemetlen incidens emléke sokáig fog még kísérteni az irodában.
Tehát az átrohanás helyett szépen rendezd a soraidat, gondold végig hűvösen, ilyenkor mit lehet tenni, és a különféle válaszoknak mi lehet a következménye. Pár perc alatt ki fog derülni, hogy nem érdemes botrányt csapni, az ügy civilizáltan is megoldható.


Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#2. A főnök véglegesen döntött
Van egy ötleted, amivel szerinted felgyorsítható lenne az aktuális projekt kivitelezésének üteme, a főnök azonban ragaszkodik a jól bevált módszerekhez. Ha ily módon pontot tett a dolog végére, nem érdemes erősködni, bizonyítékokat felsorakoztatni, hogy az ötleted milyen jó, feltétlenül ki kellene próbálni.
Miért nem? Mert makacsnak és önfejűnek fogsz tűnni, aki megérdőjelezi a főnök tekintélyét. Raádásul minél jobban kötöd az ebet a karóhoz, a főnök valószínűleg annál inább ragaszkodni fog a saját elképzeléséhez. Tehát le kell nyelni a békát. Ja, és duzzogni sem érdemes.


 


#3. Ha semmi haszna nem lenne annak, hogy megszólalsz
Aki szenvedett már végig értekezleteket, jól tudja, sokan azért szólnak hozzá vagy tesznek fel kérdéseket, mert szeretik hallani a hangjukat és bizonyítani a kompetenciájukat – leginkább önmaguk előtt. Semmivel nem járulnak hozzá a megbeszélés sikeréhez, viszont az idő megy. Ha a te hozzászólásod sem tartalmazna hozzáadott értéket, vagy olyan bírálatot fogalmaznál meg, amely inkább brutális, mint konstruktív, jobb, ha csöndben maradsz. Előbb szabadulsz, és a többiek értékelni fogják, hogy nem raboltad az idejüket.

#4. Ha mentségül csak kifogásokat sorolnál fel
Lekéstél egy határidőt, és a főnök kérdőre von. Amennyiben nincs különösen erős mentséged, fölösleges hímezni-hámozni vagy másra kenni a mulasztást. Ismerd el, hogy az anomália előállt, és jelezd, hogy minél előbb ki fogod küszöbölni. Ezzel sikerül rövidre zárni egy kínos ügyet, és mindenki mehet a dolgára.

#5. Amikor látszik, hogy a beszélgetésből pletykálkodás lesz
Odalép hozzád egy kollégád, és mesélni kezdi, hogy XY-t zárt ajtók mögött leteremtette a főnök, mert nem hozza a kívánt teljesítményt. Innen már csak egy lépés annak taglalása, hogy XY eleve inkompetenes a feladatkörében, ráadásul magánéleti problémák is nyugtalanítják, ezért van lemaradva. Ezen a ponton érdemes lezárni a beszélgetést, mert az ilyen pletykákból semmi jó nem szokott kisülni. Ha álságosan bólogatsz, hogy hej, szegény XY-t az ág is húzza, csak tápot adsz annak, hogy a pletyka tovább duzzadjon, és számíthatsz arra, hogy legközelebb téged tárgyalnak ki a hátad mögött.


A The Muse cikke nyomán


 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen