6 tipp, hogy élénken megmaradj a HR-es emlékezetében

szerző: Jobline
2018 április 19.

Nem számít, mennyire vagy tapasztalt szakember, ha nem ragadsz meg azok emlékezetében, akiken egy jó lehetőség múlik, akkor veszett ügyed van. A siker egyik igazán fontos összetevője az, mennyire vagy „emlékezetes”, akárcsak egy jó élmény.

Az emlékezetesség előnyei
De miért is olyan fontos, hogy az interjúztatók, üzleti partnerek és új kontaktok fejében gyökeret verj? Először is valószínűsíthető, hogy egy szoros versenyhelyzetben kell helytállnod. A munkáltató több tucat jelölt közül szemezget, a networking eseményeken pedig százak tolonganak azért, hogy gyümölcsöző kapcsolatokat építsenek. Ha a személyiséged emlékezetes marad, akkor nagyobb az esélyed arra, hogy nem merülsz a feledés homályába, és visszahívnak egy meghallgatásra. A jövőbeli lehetőségek szempontjából is jó, ha nem maradsz szürke eminenciás, ráadásul nagy eséllyel fognak emlegetni téged a beszélgetéseken, ami idővel még a hírnevednek is jót tehet.

Vannak, akik szerencsések, amolyan jelenségek, akik hosszú távra lecövekelnek az emberek emlékezetében. Másoknak viszont meg kell dolgozniuk ezért. Íme néhány tipp, hogy jobban emlékezzenek rád:

#1. Csinálj valami újat
Számos tudományos kutatás megerősítette, hogy a memória kialakulásának és megőrzésének egyik legfontosabb tényezője az újdonság. Azok a tapasztalatok, amiket minden nap ismételünk – mint például utazás a munkahelyről -, nem valószínű, hogy új információként tárolódnak a memóriánkban. Ám ha ezek a tapasztalatok meglepőek vagy megkérdőjelezik az elvárásainkat, sokkal emlékezetesebbek maradnak. Hogy mi az, amiben valami újat tudsz mutatni, az csak rajtad áll. Lehet ez egy új önéletrajz formátum, egy feltűnő, mégis ízléses ruhadarab az interjún, vagy egy innovatív ötlet.

#2. Tedd magad fizikailag is emlékezetessé
Persze az extravagancia a visszájára is sülhet, mégis jó, ha van rajtunk egy olyan ruhadarab a networking eseményeken, amely csak ránk jellemző, és megkülönböztet minket másoktól. Lehet ez egy szemüveg, egy nyaklánc, vagy akár egy divatos frizura is.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


#3. Meséld el a történetedet
A történetmesélés az egyik legrégebbi és legértékesebb kommunikációs forma. Az elbeszéléseket könnyen követjük, és hajlamosak vagyunk azonosulni bizonyos elemeivel, mintha csak első kézből hallottuk volna. Ha a munkatapasztalatodat történetként interpretálod, nem pedig pusztán felsorolod, akkor az emberek emlékezni fognak rá.

 

 

Forrás: Jobline


#4. Töltsd meg adatokkal a történetedet
Tanulmányok azt mutatják, hogy az adatokkal és számokkal támogatott történetek emlékezetesebbek és hihetőbbek. Ha például azt állítod, hogy lépéseket tettél annak érdekében, hogy javítsd a csapatod produktivitását, akkor sokkal meggyőzőbb, ha inkább konkrétabban fogalmazol, például így: „Az értékesítési csapatommal azon dolgoztunk, hogy 86 %-kal javítsuk az e-mailek válaszidejét.”

#5. Ne érts mindig egyet
Az üzleti kapcsolatokban sokan válnak „bólogató Jánosokká”, akik mindennel egyetértenek, hogy kivívják munkaadóik szimpátiáját. Ezzel azonban nem feltétlenül keltenek jó benyomást, inkább hiteltelenné és gyengévé válnak. Ha jó benyomást szeretnél kelteni, ne érts mindig egyet, de ügyelj arra, hogy tiszteletteljesen érvelj. Egy kis vitával, konstruktív kritikával akár ügyfeleket vagy új munkát is szerezhetünk.

#6. Bánj úgy az új ismeretségeiddel, mint a szomszédjaiddal
Ahelyett, hogy megkérnéd őket egy új szívességre, inkább kérdezd meg tülök, mit tehetnél értük. A nagylelkűséged és a szívélyességed miatt sokkal jobban megmaradsz az emberek emlékezetében.


A Business Insider cikke alapján

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen