5 LinkedIn szabály, amit már nem kell betartanod 

szerző: Jobline
2018 május 08.

Annyi LinkedIn-szabály van, hogy az már nyomasztó. Most egy kicsit föllélegezhetünk

Akinek minden héten beesik a hírfolyamába egy nagyon fontos cikk, amely arról szól, hogyan nézzen ki a LinkedIn-profilja és milyen szigorú etikett szerint bővítse a networkjét, az tudja, hogy az előírásokkal egy kódexet is meg lehetne tölteni. Most hat tételt kihúzhatunk, mert változnak az attitűdök. 

#1. A háttérképnek a professzionális tevékenységünkre kell reflektálnia
Órákat is el lehet tölteni azzal, hogy kiválasszuk a megfelelő háttérképet, amelyből azonnal kiderül, mi a szakmánk és miért rajongunk érte. Miért? Mert eddig úgy gondoltuk, hogy ez az elvárás. Aggodalomra immár nincs ok, a szabály úgy módosult, hogy mivel a látogató nemcsak a szakmánkra kíváncsi, hanem arra is, mi motivál és általában minek örülünk az életben. Vagyis milyen a személyiségünk. Ha a háttérképpel ezt sikerül megmutatni vagy legalábbis sugallni, hogy kik és mik vagyunk, a feladatot sikerült jól végrehajtani.  

#2. A profilképen tökéletes üzleti ruházatban kell feszíteni
Hölgyeknek elegáns kosztüm fehér blúzzal, uraknak öltöny-nyakkendő. Hát nem muszáj, ez is a múlté. A dresszkód sokkal lazább lett, az elegancia elvárt, de jóval kevésbé rigorózusak a szabályok. A sportos öltözet persze kerülendő, de amit elegánsnak gondolunk, az jöhet, valószínűleg a látogató sem fog csalódni. A mosoly és a nyílt tekintet maradt!
Mostanra – talán az Instagram és társai hatására – a tematikus fotó is egyre elfogadottabb, tehát nem baj, ha a profilkép nem klasszikus műtermi portré, hanem természetes élőhelyén ábrázolja az alanyt, amint éppen azt csinálja, amit szeret (lásd még háttérkép). 

#3. A címsorban csak a szakmai titulus és a munkahely szerepelhet
Keveset mond, ha annyi a főcím, hogy „Projektmenedzser, IBM”. A felhasználók jó része már kreatívabb megoldásokhoz folyamodik, hogy rögtön az első sorral többet mondjon el magáról. Például azt, hogy milyen módszerekben jártas és milyen előnyös tulajdonságokkal tud kitűnni a tömegből. A fenti pldául maradva így nézhet ki egy kreatívabb főcím: „Projektmenedzser, IBM / Lean Six Sigma / Projektek kivitelezése határidőre, költségmegtakarítással” 

 

 

#4. Legyen rövid az összefoglaló
Eddig úgy hangzott az okoskodás, hogy az önéletrajzhoz hasonlóan nagyon tömören kell összefoglalni a bemutatkozást, mert a toborzóknak és más érdeklődőknek sem idejük, sem türelmük nincs hosszabb szövegek bogarászására. Ebben van logika, és aki hatásosan be tud mutatkozni néhány mondatban, tegye azt. Viszont akinek terjedelmesebb a portfóliója, mert sok mindenhez ért vagy hosszabb ideje profi egy adott területen, az ne fossza meg a látogatót az informácóktól. Mégpedig ezért:

a.) Nem kell attól tartani, hogy a látogató az egész hosszú összefoglalót el akarja olvasni. HA CSUPA NAGYBETŰVEL kiemeljük az egyes szakterületeket, és ezzel mintegy fejezetekre tagoljuk a szöveget, a rutinos olvasó szeme azonnal oda ugrik, amire kíváncsi.

b.) A hosszabb bemutatkozásba beleférnek azok a kulcsszavak, amelyekre az olvasó érzékeny lehet, míg egy aforizma tömörségű szövegbe aligha.

c.) A fontos részletek is helyet kaphatnak, amelyek elárulják, milyen emberek vagyunk és milyen szervezeti kultúrába illünk leginkább.  

#5. Csak a cégnevek és a titulusok szerepeljenek
Ha valaki grafikus volt egy ismert reklámcégnél, az rendben van, azonnal lehet tudni, milyen munkát végzett és hol. De előfordulhat, hogy egy kevésbé ismert helyen dolgozott valaki innovációs igazgatóként, ebből pedig nem derül ki, hogy projektmenedzser volt, csak ilyen kacifántosan hívták a munkakört. Bátran meg kell adni tehát minden olyan információt, ami azonnal eligazítja a látogatót, nem baj, ha két szó helyett fél sor lesz a meghatározás. 

 

Bob McIntosh karriertanácsadó és LinkedIn-szakértő cikke nyomán 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen