Ezekre az interjúkérdésekre számíts értékesítőként

szerző: Jobline
2018 július 06.

Az értékesítők számára egy termék vagy egy szolgáltatás eladása nem jelent kihívást, az állásinterjúkon való szereplés azonban kifoghat rajtuk. Most kiderül, miért.

Az interjún ugyanazokra a készségekre van szükségük, mint ami egy sikeres üzletkötéshez. Az egyik legfontosabb készség a felkészültség, vagyis annak tudása, milyen interjúkérdésekre számíthatnak. A The Muse összegyűjtötte a leggyakoribb értékesítési interjú kérdéseket:

#1. Meséljen arról, amikor meghiúsult egy eladás
Minden értékesítő veszített már el üzletet, ez elkerülhetetlen. Ami számít, hogy ezt könnyen beismered-e, képes vagy-e a veszteséget optimistán látni, és senkit sem hibáztatni. Az interjúztatók azt szeretnék tudni, miért történt ez, és mit tanultál belőle. Azok az értékesítők a legjobb jelöltek, akik tanulnak a lehetőségekből.

Bónusz tipp: Ennél a pontnál magától értetődő, hogy rámutass egy személyes hibádra. Jó válasz lehet a következő: „Nem teljesen értettem az ügyfél álláspontját, ezért most már mindig felteszek további kérdéseket ahhoz, hogy jobban kielégítsem ügyfeleim igényeit.”

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


#2. Vezessen keresztül egy értékesítési folyamatán

Nem most van az ideje annak, hogy egy könnyű eladásról beszélj. A kérdező azt szeretné látni, hogyan közelíted meg a komplex értékesítési folyamatot, miként oldod meg a kihívásokat. Válassz olyan eladást, amikor kicsit küzdened kellett, és ügyesen oldottad meg a problémát. Itt azt is demonstrálhatod, mennyire voltál jó csapatjátékos.

Bónusz tipp: Az „egy kedvezményt ajánlottam” nem éppen az a befejezés, ahogy egy jó értékesítési folyamatnak véget kell érnie. Az interjúalanyok azt szeretnék tudni, hogy miként sikerült a termék értékét növelned, nem pedig azt, hogyan győzted meg az ügyfeleket arról, hogy alulértékeljék azt.

 

#3. Hogyan érdemes a jutalékot strukturálni?
Egyes vállalatok magas jutalékot, viszont alacsony fizetést kínálnak. Mások épp ellenkezőleg. A helyes válasz erre a kérdésre nem az, hogy megmondod a munkáltatónak, mit kell tennie, hanem meg kell mutatnod, hogy ismered a vállalat céljait és prioritásait, és ezek illeszkednek a személyes céljaidhoz is. Ez a kérdés alkalmat adhat arra, hogy a jelöltek megértsék a win-win forgatókönyvet, és elismerjék, hogy a jutalék struktúrája nemcsak a teljesítményüket tükrözi, de szélesebb körű vállalati célkitűzésekhez is kötődik.

Bónusz tipp: A legtöbb munkáltató olyan partnereket keres, akik segíthetnek a vállalat növekedésében, nem pedig olyanokat, akik bármi áron a saját céljaikért küzdenek. Nem szimpatikus a kérdezők számára, amikor a jelöltek csak magukra gondolnak. Kerüld el ezt!


 



#4. Hogyan szervezi egy napját?
Remek szervezőkészségre és állhatatosságra van szükség ahhoz, hogy kezelni tudjuk az egy-egy izgalmas értékesítés között sokasodó napi feladatokat. Az interjúztatók azt szeretnék látni, készen állsz-e a kemény és kevésbé izgalmas munkára is, vagyis hány hívást bonyolítasz le naponta, és mennyi eredményez ebből találkozót és üzletkötést.

Bónusz tipp: Semmi baj nincs azzal, ha elismered, hogy ezek monoton feladatok. Ami számít, hogy tudod, ez is az értékesítés értékes része.


#5. Beszéljen magáról és a cégről
Ez egy általános interjúkérdés, amit neked is fel fognak tenni. Tudj meg mindent a cégről és a termékről, és ismereteidet foglald a válaszodba.

Bónusz tipp: Olvass utána az interjúztatónak is. Hidd el, nem hízelgés, ha tudsz róla néhány információt. Inkább azt mutatja, hogy fel tudsz készülni egy értékesítési hívásra is.

Az interjú is értékesítési találkozó, ahol a jelölt a termék és a kérdező az ügyfél. Kezeld így a helyzeted, készülj fel a kérdésekből, és zárd le sikeresen az ügyletet.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen