SMS-kiválasztás: 5 dolog, amit tudnod kell róla

szerző: Jobline
2018 október 12.

Az Y generációsok ragaszkodnak a telefonjukhoz, és mindig mindent posztolnak a közösségi média oldalaira, igaz? Talán, de nem ők az egyetlenek, akik szeretik az okostelefonjukat. Az amerikai felnőttek 75%-a használ okostelefont, és a mobiltelefon-használók száma 2019-re várhatóan világszerte meghaladja majd az 5 milliárdot.

Az okostelefonok megnövekedett használata azonban lehetőséget nyújt a toborzók számára is. A fejlődő technológiák lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépjenek a jelölttel – akár szöveges üzeneteken keresztül is.


Nem minden pályázó Y generációs
Mielőtt bevezetnénk az SMS üzenetekkel való kapcsolattartást, meg kell értenünk, hogy a jelöltek körében ki az, aki rendszeresen használja a mobilját. A 18 és 44 év közöttiek (vagyis a X és Y generációsok) 79%-ának a nap 22 órájában rendelkezésére áll a telefonja. Emellett az Y generáció 68%-a, az X-ek 73%-a és a baby boomerek 75%-a nyitott arra, hogy SMS-ben kapjon álláslehetőségeket.


 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK



Jó-e nekünk az SMS-toborzás?
Most már tudjuk, hogy a szöveges üzenetek számos jelöltet bevonzatnak, de vajon érdemes-e az SMS-kiválasztás a kiválasztási folyamatunkban integrálni. A vélemények igencsak változatosak a kérdésben, de összességében úgy tűnik, hogy a toborzó munkacsoportok üdvözlik a szöveges üzenetek alkalmazási lehetőségeit: a toborzók 78%-a szöveges üzenetet használ az interjúk ütemezéséhez, 76% használ SMS-t az interjúidőpontok megerősítésére, és 80 százalék érzi úgy, hogy az SMS a jelöltek utánkövetésének is jó módszere.

Figyelembe véve, hogy az amerikaiak 81%-a rendszeresen szöveges üzeneteket küld, tudjuk, hogy ez egy gyors és egyszerű módja annak, hogy a toborzók kapcsolatba léphessenek a jelöltekkel. A kérdés azonban az, hogy ez a könnyűség vajon megéri-e. A szöveges üzenetek valóban alkalmasak a jelöltekkel való kommunikációra?


 

 


 

Az álláskeresők között kevés az egyetértés ez ügyben. Egy felmérés szerint az álláskeresők 35%-a úgy véli, hogy a szöveges üzenetek professzionális toborzási módot jelentenek, 34% szakszerűtlennek tartja, 31% sem szakmainak, sem szakszerűtlennek nem tekinti.

Meg kell tehát fontolnunk, hogy mit és mennyi kommunikálunk SMS-ben. Az iparági normák és a jelöltek demográfiájának megértése segít megítélni, hogy az SMS a mobil munkaerő-toborzási stratégia életképes kiegészítése. A legjobb, ha megengedjük a jelölteknek a választást: adjunk SMS opciót az álláshirdetéshez, és nézzük meg, ki használja.


Tények az SMS-kiválasztásról
#1. Az álláskeresők 89%-a gondolja úgy, hogy a mobileszközök kritikus szerepet játszanak az álláskeresésben. A mobilinfrastruktúra valamilyen formájának alkalmazása javíthatja a jelöltek elköteleződését és tájékoztatását.

#2. A munkakeresők 65%-a legalább napi egyszer használja az okostelefonjait az álláskeresési feladatokhoz. A jelöltek többsége már mobilon keres állást. Az SMS-kiválasztás bevezetésével közvetlenül a kezükbe adjuk a velünk való kapcsolatfelvételt.

#3. A jelöltek 78%-a állítja azt, hogy a mobileszközön keresztül jelentkeznének állásokra, ha a folyamat egyszerű volna: ha olyat mutatunk fel tehát, amely alkalmazkodik a jelöltek igényeihez, azzal megkülönböztetjük magunkat a versenytársaktól.

#4. A munkakeresők 73%-a szeretne célzott munkalehetőséget kapni szöveges formában, hiszen ez megfelelne életmódjuknak.

#5. A szöveges üzenetek 95-98%-os olvasási rátával rendelkeznek. Tény, hogy szinte minden okostelefon-felhasználó azonnal elolvassa a szövegeket, függetlenül attól, hogy pályázik-e a munkára vagy sem. Összehasonlításképpen az e-mailek átlagosan 20%-os átlagot mutatnak fel.

 


A Recruiter cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


hr  •  kiválasztás  •  SMS
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen