Sikeres online vállalkozást szeretnél? 8 tippünk segít!

szerző: Jobline
2018 október 17.

Az X, Y, Z generáció után itt az informálisan C-nek elnevezett generáció. C, azaz connected, vagyis összekapcsolt. Aki az internet világában akar boldogulni, annak tudatában kell lennie annak, hogy a virtuális térben minden mindennel öszefügg.

Mi kell a sikeres online vállalkozáshoz? Az alábbi nyolc dolog biztosan.

 

#1. Rendezd rendszerbe a webes jelenlétedet
A webes jelenlétbe minden beletartozik, ami a virtuális térben hozzád kapcsolódik: a honlapod és az összes profilod a közösségi médiában, a blogod. Mindennek egy irány kell mutatnia: feléd és a vállalkozásod felé.
A teljes webes jelenlétedet optimalizálnod kell a márkádnak megfelelően. Például a közösségi médiás megjelenéseidnek és a honlapodnak tartalmazniuk kell a szükséges kulcsszavakat. Mindegyiknek tökéletesen illeszkednie kell integrált marketingtervedbe. És úgyszólván másodpercre pontosan frissülniük kell a céggel kapcsolatos információkkal.

 

#2. Garantáld az ügyféladatok biztonságát
A vállalkozók egyik legfontosabb kötelezettsége, hogy garántálják ügyfeleik adatainak biztonságát. Például az online kapott ügyfélinformációt külön eszközökön kell tárolni és különféle biztonsági eljárásokkal kell védeniük.
A rendszereket folyamatosan frissíteni kell, biztonsági kontrollokat kell beépíteni és az adatokhoz csak kitüntetett alkalmazottak juthatnak hozzá.
 


 


 

#3. Derítsd fel, kik a versenytársak
Minden prosperáló vállakozás tisztában van azzal, kikkel versenyez. Tudni kell, hogy az ügyfelek miért választanak más cégeket, illetve megfordítva, miért a te vállalkozásodat preferálják másokéval szemben.
Azt is ki kell derítened, a versenytársak milyen online csatornákat használnak. Ennek nyomán fel kell térképezned, milyen kulcsszavakat használnak, amihez a Google eszközök széles tárházát kínálja.

 

#4. Védelmezd a márkád online hírnevét
Az online vállalkozás sikere a márka hírnevén áll vagy bukik. A márkát a legkisebb hiba is örökre tönkreteheti. Az ellenőrzés a legfontosabb. A Google Alertsben álítsd be a márkád követését, így valahányszor bárki említi a márkádat, értesülni fogsz róla.
Tanuld meg az ügyfélpanaszok kezelését, és szokj hozzá, hogy lépten-nyomon problémákat kell megoldanod – még akkor is, ha az ügyfélnek nincs igaza. (Mert az ügyfélnek mindig igaza van.)

 

 

Add fel álláshirdetésedet kedvezményesen, online, akár hétvégén is! 

 

 

#5. Ne sajnáld a pénzt szélessávra
Aki spórolni akar a legfontosabb befektetéseken, az nem fog boldogulni az internet világában. Nagy teljesítményű internetkapcsolat nélkül bukásra ítéltetett egy online vállalkozás. A lassú kommunikáció megbénítja az üzletmenetet, és már le is lehet húzni a virtuális rolót.

 

#6. Lovagold meg a trendeket
Az online világa sokkal gyorsabban fejlődik és változik, mint bármi is a való világban. Ez természetes hatványozottan igaz a közösségi médiában hömpölygő trendekre.
Meg kell lovagolnod ezeket a trendeket, hogy az elsők között alkalmazhasd az online marketing és branding legújabb módszereit.

 

#7. Légy kitartó
Csak nagyon kevés online vállalkozás olyan szerencsés, hogy egyik pillanatról a másikra sikersztori válik belőle. A kitartás végül kifizetődik, ha menet közben mindent jól csinálsz. Légy következetes és mindig tartsd szemed előtt kitűzött célokat.
Tudtad, hogy a legtöbb startupnak 3-5 évébe telik, mire nyereséget tud termelni?

 

#8. Tudd, mikor kell kiszállni
Előfordul, hogy az ötlet nem válik be. Egy vállalkozó számára az a legnagyobb kihívás, hogy időben rá kell jönnie, mikor bukott meg az ötlete. Nincs értelme a tetem élesztgetésével foglalkozni, új célokat kell kitűzni, hogy váltani lehessen.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen