Utálod az egyterű irodát? Ezzel nem vagy egyedül

szerző: Jobline
2018 december 17.

Ha nincs csend és nyugalom, meghal a kreativitás, open office mégis virágzik.

A hangos és zavaró open office-ok egyre gyakoribbá válnak a kreatív iparágakban is. De ez tényleg jót tesz azoknak, akik benne dolgoznak? Egy új felmérés szerint a kreatív emberek 65%-a igényli a csendet a produktív munkához.

A WeTransfer fájlmegosztó cég több mint 10 ezer felhasználót – túlnyomórészt kreatív szakembert – kérdezett meg arról, hogyan működik a legjobban a kreativitásuk. Néhány eredmény várható volt: a legtöbben munka közben kapják az ötleteiket; leginkább a könyvek, a baráti beszélgetések és az utazás inspirálja őket; az ötleteiket tollal és papírral rögzítik. Ám volt egy meglepő eredmény is: a csend elengedhetetlen a kreativitáshoz.

A felmérés szerint a csend a legfontosabb követelménye a kreatív munka elvégzésének, ezt követi a tiszta és rendezett tér (32%) és a kávé (32%), a napsütés (30%). Míg a zene a negyedik helyen áll, a podcastok a lista alján foglaltak helyet – a válaszadók mindössze 6%-a állította azt, hogy a podcastok inspirálják őket. Ennek oka valószínűleg az, hogy miközben a zene a háttérben van, addig a podcastok úgy funkcionálnak, mintha valaki a fülünkbe beszélne, és ez nem éppen segítség az inspiráció megtalálásához.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


Van egy alapvető ellentmondás a kreatívok csend iránti igénye és a mai nyitott irodák valósága között. Egy 2013-as tanulmány szerint a megkérdezett alkalmazottak közel fele mondta azt, hogy a megfelelő magánszféra hiánya gondot jelent számukra. A frusztráció leggyakoribb oka a túl hangos beszélgetések voltak, és ez sokkal nagyobb problémát jelentett, mint például az általános zajszint. A Steelcase 2014-es tanulmánya, amely 10 ezer munkavállalót mért fel, azt találta, hogy az emberek napi 86 percet veszítenek az akusztikus zavaró tényezők miatt.

 


 

 

A kreatívok akarata és az open office-ok lehetőségei között húzódó ellentét egészen új termékek bevezetéséhez vezetett, úgy, mint a párnázott falburkolatok vagy a régimódi fejhallgatók használata. Egyes vállalatok olyan könyvtárként funkcionálnak, ahol az emberek suttogva beszélnek azért, hogy mások koncentrálni tudjanak.

A leghathatósabb megoldás azonban nem a tojáshéjakon való tipegés, hanem olyan irodák építése, ahol az alkalmazottak számára biztosítva vannak a csendes helységek. Legalábbis ez lenne a többség akarata.


A Fast Company cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!


Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen