Így változik a munkaerőpiac 2019-ben

szerző: Jobline
2019 január 10.

Ha nem tör ki újabb globális válság, ezek lesznek majd a trendek amerikai szakértők szerint.

#1. A cégeknek is az álláskeresők kegyeit kell keresniük, nem csupán megfordítva
A munkaerőpiac extrém módon kompetitív környezet, de nemcsak az álláskeresők számára.

A cégeknek és szervezeteknek mindent meg kell tenniük azért, hogy olyan vonzóak legyenek a munkaerő számára, amennyire csak lehetséges. Ahogyan az interjúfolyamat rigorózus alapossággal keresi a megfelelő jelöltet, a jelöltek is szigorúan interjúztatják a céget annak kiderítése érdekében, hogy érdemes-e ott elképzelni a jövőjüket.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:


BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 


#2. A munkaköri leírás a bevonzás alfája és ómegája
A céges kultúrát azonnal vonzóvá kell tenni a jelölt számára, az első kedvező benyomást pedig az attraktív munkaköri leírás gyakorolja rá. A globális cégek, mint az Amazon vagy a Google ezen a téren versenyelőnyt élveznek, hiszen a brandjük önmagáért beszél, a szerényebb reputációjú versenytársaknak azonban igencsak össze kell szedniük magukat, hogy érzékletesen kommunikálják küldetésüket és céges kultúrájuk sajátosságait.

Justin Cerilli, a Russell Reynolds and Associates egyik ügyvezető igazgatója szerint „a legjobb munkaköri leírás a következő dolgok megfelelő elegye: egy kis marketing, a pozíció korrekt bemutatása, a szükséges készségek és kompetenciák felsorolása, valamint a szervezeti kultúra leírása”.

A legtöbb munkaköri leírás tartalmazza ugyan az elsődleges, a napi munkavégzéshez szükséges információkat, ám viszonylag kevés tér ki arra, milyen fejlődési lehetőségei vannak a jelöltnek. Egyre kevésbé jellemző, hogy a dolgozók pár évnél tovább maradjanak egy cégnél, ezért a magas fluktuáció elkerülése érdekében rögtön az elején meg kell győzni a jelöltet arról, hogy érdemes az adott vállalatnál karrierépítésbe fogni.

 



#3. Igazán versenyképes bért és juttatási csomagot kell ajánlani
Számos cég elfelejt megfelelő juttatási csomagot nyújtani a dolgozóinak. Az Amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal (AMSH) felmérése szerint 2018. szeptemberében a magánszektorban csak az alkalmazottak 69 százaléka kapott egészségügyi támogatást. Ha egy cég nyújt ilyen támogatást, arról a jelöltnek már a kapuban értesülnie kell.

A kisebb vállalkozások persze nem tudnak teljes körű egészségügyi támogatást nyújtani a dolgozóiknak. Ugyancsak az AMSH szerint a magánszektor kisvállalatainak (100 főnél kevesebbet foglalkoztató cégek) dolgozói közül csak 55 százalék részsült egészségügyi támogatásban.

Ha egy cég nem tud egészségügyi támogatást nyújtani, minden más lehetőséget meg kell ragadni a vonzó juttatási csomag kialakítása érdekében, hogy a legjobb munkaerő a cégnél maradjon.


#4. Növelni kell az interjúfolyamat átláthatóságát
A Glassdoor felmérése szerint „ha hiányosak az információk a teljes juttatási csomaggal kapcsolatban, az a frusztráció egyik legnagyobb forrása a jelölt számára az interjúfolyamat során”.

Julie Coucoles, a Glassdoor globális toborzási igazgatója állítja: „az álláskeresők számára létfontosságú, hogy pontosan tisztában legyenek vele, mit tartalmaz a kompenzációs csomag, mert csak így képesek teljes mértékben értékelni az álláslehetőséget”. Közhellyé kell válnia annak az elvárásnak is, hogy a jelöltnek a lehető legtöbb információt meg kell adni az interjúfolyamatról.

„A kiválasztás időtartama kulcsfontosságú tényező, amire sok munkaadó oda is figyel, hogy a toborzók és a jelöltek képben legyenek, amikor eljön az igazság pillanata: gyorsan és hatékonyan megtörténik a kiválasztás, aminek eredményeként jól informált, minőségi munkavállaló landol a felkínált pozícióban – mondja Coucoles. – Senki nem szereti, ha vesztegetik az idejét, ezért olyan fontos, hogy a jelöltek azonnal megkapják a szükséges információt, hogy jó döntést hozhassanak az állással kapcsolatban, amelyre jelentkeznek.”


#5. Új készségek, új készségek, új készségek
Villámgyorsan terjed az automatizáció, folyamatosan változnak az üzleti prioritások, ezért az új készségek elsajátítása még soha nem volt ilyen fontos, munkáltatóknak és munkavállalóknak egyaránt. Korábban tetszetős pluszjuttatásnak számított a képzés, ma már azonban abszolút kötelező eleme kell legyen a csomagnak.

Robert Half és az Enactus kutatása szerint a Z generáció (az 1990 és 1999 között születettek) munkavállalóinak „91 százaléka véli úgy, hogy a szakmai képzés fontos tényező, amikor állást keresnek”. Nem csupán a fiatalok, a tapasztaltabb szakemberek is úgy gondolják, hogy annak, aki előnyös pozíciókat szeretne kivívni magának egy területen, folyamatosan fejlődnie kell, ezért azt várják a munkáltatójuktól, hogy ehhez lehetőséget nyújtson számukra.

Ha valaki a költségek miatt aggódna, az megnyugodhat. A folyamatosan képzett munkavállaló nagyobb megtérülést biztosít, mint amennyibe maga a képzés kerül, hiszen ez utóbbi támogatja a megtartást és segít az új szakmai kihívások leküzdésében. 



A Business News Daily cikke nyomán

 


Kövess minket a Facebookon!


Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


munkaerőpiac  •  kiválasztás  •  2019
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen