7 természeti törvény, amit érdemes követned a siker érdekében
A sikerért meg kell küzdeni, de ha a természet törvényeivel összhangban építkezünk, könnyebb lesz a dolgunk. Ahogy a vitorlásnak is együtt kell dolgoznia a szelekkel, hogy célhoz érjen, nekünk is együtt kell működnünk bizonyos természeti törvényekkel ahhoz, hogy elérjük, amit kitűztünk magunk elé. De melyek ezek a törvények?
#1. Az egység törvénye
A nyugati kultúrában úgy gondoljuk, elkülönülten létezünk másoktól. Ez a hamis hiedelem okozza az egyének közötti szorongást indukáló rivalizálást és a folyamatos összehasonlítási kényszert. Ebben az összefüggésben a vállalkozások elbuknak, amikor a verseny megnyerésére és nem a szolgáltatás tökéletesítésére fordítják energiájukat. Az elsődleges cél az, hogy mindig a win-win forgatókönyvet keressük, ne pedig azt, hogyan tudnánk másokat legyőzni.
#2. Az ok-okozat törvénye
Minden döntés, amit az egyén hoz, minden, amit megalkot, amit csinál, annak hatása van. Minden felmerült probléma és elért siker eredménye egy sor oknak. Egyszerű, nem? Elméletileg igen, a gyakorlatban azonban az egyéneknek dolgozniuk kell szűrőik finomítása érdekében. Váljunk képesek arra, hogy azonosítsuk az okok gyökerét, a jó és nem túl jó eredményeket. Kötelezzük el magunkat arra, hogy kitaláljuk, milyen okok tudnák létrehozni a kívánt hatásokat. Például az Amazon adatokat gyűjt és használ ahhoz, hogy a kívánt eredményeket elérje. Ahelyett, hogy a babérjain ülne, folyamatosan teszteli és elemzi a múlt adatait, hogy növelje online jelenlétét, és prediktív elemzést használ azért, hogy a piac élvonalában maradjon.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#3. Az adományozás törvénye
„Adj, és kapni fogsz”. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk a karrierünkben, különösen a versenyképes területeken, adjunk többet, mint bárki más. A vezetőknek olyan kérdéseket kell feltenniük maguknak, mint pl. „Hogyan adhatok ma több értéket, mint tegnap?”, ahelyett, hogy azt kérdeznék „Hogyan növeljük az eladásokat?”. A paradoxon itt az, hogy az adományozás törvénye megköveteli, hogy ne azért adjunk, hogy visszakapjuk, hanem magáért az adás öröméért.
#4. A nem-ellenállás törvénye
Amikor az emberek ellenállnak valaminek az életben, azt mind fizikailag, mind érzelmileg érezni fogják, letargikusak lesznek, fájdalmat érzékelnek. Amikor megtanulnak együttműködni az élet áramlásával, akkor sikeresebbek lesznek. Ezt nehéz megtenni, mert bizonyos mértékig az embereknek meg kell tanulniuk ehhez elengedni, és lehetővé kell tenniük a dolgok kibontakoztatását. Kodak, a kamera és a film iparágának vezető szereplője, 100 év után, 2012-ben kénytelen volt csődöt jelenteni, mert nem tudott együttműködni ezzel az áramlással. Bár létrehozta a digitális fotótechnológiát, és az egyik első online fotómegosztó webhelyet, ezt csak azzal a céllal tette, hogy minél több filmet és fotót adjon el, de a Fuji sokkal meggyőzőbben tárt fel új lehetőségeket.
#5. A nemkötődés törvénye
Mindenki kézben tartja saját szándékát, energiáját, munkaetikáját. Más szavakkal mindenki saját hajójának kapitánya, és felelős az általa hozott döntésekért és azok navigálásáért. Ám a nap végén, mint bármely hajóskapitány esetében, vannak olyan erők, amiket már nem tudunk irányítani, mint az árapály vagy a szél. Ha mindig a céllal foglalkozunk, a jövőben fogunk élni, ez szorongást okoz, mert olyasmihez kötődünk, ami lehet, soha nem is fog eljönni. Azaz olykor el kell távolítani magunktól a kimenetelt. Végezzük következetesen feladatainkat, de hagyjuk, hogy a végeredmény megteremtse saját magát.
#6. A teremtés törvénye
Mindenkinek hatalmában áll létrehozni ötleteket, emberi kapcsolatokat, üzleteket, könyveket, filmeket. Mégis sokan nem teremtő, hanem reakció üzemmódban vannak. Könnyű passzívnak maradni, és mások kéréseire válaszolni, de itt az idő, hogy visszaszerezzük a hatalmat a saját vágyaink létrehozásához, és ne a másik napirendjéből származó morzsákkal foglalkozzunk. Mindenkinek van saját hozzáférése a teremtéshez, ezzel születtünk. Ha ezt megtesszük, sokkal mélyebb szinten leszünk képesek kapcsolódni valódi természetünkhöz. Az Apple például kultúrája alapján megkülönbözteti magát azoktól a cégektől, akik egyébként hasonlóképp számítógépek, tabletek, mobiltelefonok létrehozásán fáradoznak. Az Apple ugyanis az ügyfelek kérésének megfelelően nem csupán termékeket állít elő és fejleszt, hanem megteremti az ideális vásárlói élményt is.
#7. A szándék törvénye
Az üzleti életben a szándékot gyakran a terv vagy stratéga nevével illetjük. Nem számít, hogy minden cél teljes mértékben úgy teljesül-e, ahogy vártuk, mert sokkal fontosabb maga a cél. Például amikor autóba ülünk, a szándékunk az, hogy eljussunk az adott célig. Lehet, hogy ennek a legjobb módja nem világos, az utazási idő számos tényezőtől függhet, de ha a cél megvan, ha van vízió, folytatjuk utunkat.
E hét természeti törvény betartása munkát és gyakorlást igényel. De megéri. Nemcsak nagyobb sikerhez vezet, hanem nagyobb elégedettséghez is.
Az Entrepreneur cikke nyomán