4 tipp, hogyan javítsd a transzparenciát a cégnél
Sok vezető ódzkodik attól, hogy cége átlátható legyen, mert nem akar kevésbé hitelesnek tűnik. Ez hamis gondolat.
A bizalom és az átláthatóság alapvető fontosságú az üzleti sikerhez. Az Ernst & Young közelmúltbeli felmérése szerint a szakemberek kevesebb, mint fele bízik meg a munkáltatójában, főnökében, csapatában és kollégáiban. Számos tényező azonban javíthatja a munkahelyi bizalmat – a sokféleségtől és a befogadástól kezdve az egyes vezetők nyitottabbá és átláthatóbbá válásáig.
4 olyan kulcsfontosságú szempont is létezik, amely segíthet a vezetőknek az átláthatóság és a bizalom megteremtésében.
#1. Építs kapcsolatokat a gyorsaságon és a folyamatosságon keresztül
A gyors és gyakori bejelentkezések vagy a csapattal való folyamatos kapcsolattartás nagyon fontos. A bizalom őszinte, nyílt párbeszéddel kezdődik, a párbeszéd gyakorisága ugyanannyira számít, mint maga a tartalom. A bizalom építése nemcsak egy szándék, hanem gyakoriságot, a részletekbe való beavatódást is jelent. Az alkalmazottaknak tudniuk kell, hogy mi folyik a háttérben. A heti egyszeri 10-15 perces személyes találkozók alkalmával egyszerűen megtudakolhatjuk, min dolgoznak épp, tudunk-e nekik segíteni. A rendszeres kommunikáció és elkötelezettség révén létrehozhatunk egy bizalmi alapot. Miközben időt vesz igénybe, hogy meghallgassunk minden egyes csapattagot, tudnunk kell, hogy nem kell mindent megoldanunk az adott héten, viszont ez az időráfordítás előremozdítja a kapcsolatot, erősebb elkötelezettséget és teljesítményt hoz létre.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#2. A transzparencia kultúrába ágyazása
Az alkalmazottak hiteles és átlátható vezetőnek akarnak dolgozni, aki mindig nyitott az új megoldások felé. Azonban sok vezető küzd következetlenséggel ezen a területen. Az átláthatóság érdekében a vezetőknek nyíltan meg kell fogalmazniuk a jó és a rossz híreket. A hatékony kommunikáció, a meghallgatás és a tiszta és minőségi visszacsatolás elsődleges a pozitív és nyitott párbeszéd megteremtésében. Sok vezető habozik, hogy legyen-e átlátható, mert aggódik, hogy elveszíti hitelességét, autoritását. Ez teljesen hamis elképzelés. Az emberek szeretnének kapcsolatba lépni vezetőikkel, akiknek olyan magatartást kell mutatniuk, ami utánozandó példa lehet, és nyíltan meg kell osztaniuk azokat a problémákat, amelyekkel naponta szembesülnek, ahogy az ezekből levont tanulságokat is el kell mondaniuk. Meg kell vizsgálniuk, hogyan működik a csapat, és milyen területeket kell megváltoztatni. Amikor ezt a vezetők nyílt és konstruktív módon teszik meg, az bizalmat épít. Ellenben ha nem nyílnak meg a vállalkozásuk előtt álló kihívások megvitatására, vagy a mutatott kép nem felel meg a csapat napi tapasztalatainak, akkor az bizalomvesztéshez vezethet. Miután a bizalom elveszett, nagyon nehéz lesz újjáépíteni.
#3. Aktív kísérletezés
Az alkalmazottakkal való bizalom alapjainak lefektetéséhez a vezetőknek pozitív környezetet kell teremteniük, ahol a csapat minden tagja azt érzi, hogy képes nyíltan beszélni és problémákat megoldani. A nagy vezetők megteremtik a csapat számára a teret ehhez, autonómiát és folyamatos visszacsatolást nyújtanak a sikeres projektek érdekében. A kudarctól való félelem csökkentheti a csapat hatékonyságát. Bizalom hiányában az alkalmazottak kevésbé elkötelezettek, és kevésbé fognak a komfort zónájukon túlra utazni. hatalmazzuk fel őket a kísérletezésre. Ez a rugalmasság megmutatja a csapatba vetett bizalmunkat.
#4. Bátorítás és megerősítés
A lelkesedés fertőző, és megsokszorozza az erőt. A negativitás hatással van az energiára és az optimizmusra, csökkenti a motivációt, a produktivitást, stresszt okoz. Maximalizáljunk minden olyan lehetőséget, amellyel pozitív ösztönzést adhatunk. Ehhez némi erőfeszítésre van szükség, de az eredmények hatásosak lesznek. A munkavállalók teljesítményének elismerésével lehetőséget adunk nekik arra, hogy örömmel végezzék a projektjeiket, motiváltak és bizalmasak legyenek. Azok a szervezetek, ahol az ember az első, erősebb eredményeket, nagyobb elkötelezettséget hoznak, és a forgalmuk is magasabb lesz.
Azok a vezetők, akik ezekre a területekre összpontosítanak, képesek a csapat motiválására, miközben olyan emberi kapcsolatokat építenek ki, amelyek létfontosságúak a jövőbeli üzleti sikerek szempontjából.
A Fast Company cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!