Tavaszi agytakarítás: 4 tipp a tiszta gondolatokért

szerző: Jobline
2019 április 08.

Marie Kondo módszere óta tudjuk, hogy a felesleges cuccoktól való megszabadulás valójában olyan önsegítő stratégia, amellyel egyszerűsödik életünk. Egy alapos tavaszi nagytakarítás tehát nemcsak praktikus, de pszichológiai előnyökkel is jár.

De vajon léteznek-e praktikák fejünk kitakarítására? Mi van, ha képesek vagyunk felszabadítani ezt a területet is, hogy tisztán gondolkodjunk, jobb érzelmeket tapasztaljunk meg, kikapcsolhassunk, amikor szükséges, minőségi időt tölthessünk a számunkra fontos kapcsolatainkkal, és új ötleteket találjunk ki életünk jobbá tételéhez?

A tavasz az agytakarításra is remek alkalom. Az alacsony D-vitamin szint miatt lehangoltak lehetünk, ezért itt az idő, hogy feltöltekezzünk új energiákkal:


#1. Tiszta célok
Gondolataink könnyen elterelődhetnek. Minél több adat bombázza a fejünket – gondoljunk csak a közösségi médiára, vagy a rendezésre szoruló dokumentum-halmokra -, annál nehezebben fogunk a fontosabb feladatainkra összpontosítani. A mindennapi káosz minimalizálásának érdekében szüntessük meg az otthoni vagy asztali rendetlenséget. Ez azt jelenti, hogy digitális detoxba kell fognunk, vissza kell szorítanunk az applikációk használatát, le kell iratkoznunk néhány lényegtelen oldalról vagy hírlevélről. Mindez visszaadja az irányítás érzetét. Emellett szánjunk 15 percet naponta tennivalóink frissítésére is.


#2. Mozduljunk el a hiány-gondolkodásból
Mindannyiunk számára ismerősek az ismétlődő gondolatok, amelyek már gyerekkorunk óta kísértenek minket, de a produktivitásunk vagy a fókuszunk szempontjából teljesen lényegtelenek. Ilyen gondolatok lehetnek például a „nem érdemlem meg”, „nem vagyok elég jó ehhez” és társaik, amelyek egyfajta szokássá válva mindig visszatérnek. Ők az úgynevezett „hiány” gondolkodás elemei – az agy válaszai minden olyan fenyegetésre vagy kockázatra, amely arra emlékeztet minket, hogy biztonságosan kell játszanunk, és fenn kell tartanunk a status quo-t minden áron. Amikor ez a fajta gondolkodás dominál, az agy nehezen éri el magasabb végrehajtó funkcióit, például az érzelmi szabályozást, a rugalmas gondolkodást, a komplex problémamegoldást. A megoldás az, ha minél többször ismételünk meg egy pozitív megerősítést, mert így közelebb kerülünk a „bőség” gondolkodáshoz, a negatív hiedelmek ellenszeréhez. Minden alkalommal, amikor a negatív gondolkodás felé hajlunk, távolítsuk el ezeket a gondolatokat, akárcsak a halott leveleket egy fáról.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK



#3. Adjunk teret az új gondolkodásmódunknak
A neuroplaszticitás, vagyis az agy azon képessége, hogy átformálja magát, és új utakat, kapcsolatokat alakítson ki, egy állandó folyamat. Mégis hányan érezzük úgy, hogy ténylegesen kihasználjuk az agyunkban lévő lehetőségeket, és az előnyünkre fordítjuk azokat? Minden alkalommal, amikor emlékezünk valamire, vagy cselekvést hajtunk végre, a neuroplasztika mikroszinten történik. Számos tényező támogatja az agy makrováltozásait is. A kutatások szerint ezek a következők:

  • Aerob edzés: a felszabaduló oxigén és endorfinok segítenek az elme tisztántartásában.

  • Új tapasztalatok: ezek bővítik felfogásunkat, és csökkentik az elfogultságunkat.

  • Az alvás megfelelő hossza és minősége: tisztítja az agyunkat.

  • Egészséges élelmiszerek fogyasztása: a zöld tea és a sötét bogyók (például kékáfonya) hozzájárulnak az új agysejtek növekedéséhez.

Az új, kívánatos szokásokra összpontosítva agyunk kevésbé használt, romboló tendenciái csökkeni fognak, például kevesebb alkoholt és koffeint fogunk kívánni, és kevesebbet ülünk a tévé előtt. Minden olyan tevékenység, amely támogatja a neuroplaszticitást, sokkal hatékonyabbá teszi agyunkat.


 



#4. Gondoljuk újra belső tájképünket
Gondoljunk úgy az agyunkra, mint álmaink otthonára: büszkék vagyunk arra, hogy mindig tisztán és rendezetten tartjuk, feldíszítjük, ha kell, és senkit sem hívunk meg, akit nem szeretnénk. Hasonlóképp kell kezelnünk elménket is a jobb fókusz kihasználásának, az élesebb memóriának és a jobb motivációnak az érdekében. Ne fertőzzük stresszel és keserűséggel. A mindennapi ápolás, és az alapvető takarítási feladatok ellátása optimális szinten tart minket, és képessé válunk sokkal több kihívás megoldására.

 


A Fast Company cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen