Az álláshirdetés posztolása már nem elég: a munkáltatói márka a kulcs a jelöltek megtalálásához

szerző: Jobline
2019 május 07.

Paradigmaváltás történt, a fiatal, jól képzett jelöltekkel már másképp kell kommunikálni.

A közösségi média felületein történő toborzás kiváló módja lehet az Y-generációs jelöltek megszólításának. Számos cég úgy találta, hogy a legképzettebb jelöltek már nem használnak tradicionális álláskeresési felületeket, ezért a kiválasztóknak olyan alternatív utakat kellett kitalálniuk, melyek elég csábítóak voltak ezen jelentkezők számára is. A megoldás végül a közösségi média lett, a profilok HR-fókuszú tartalomszolgáltatása.

Az Addeco Group 2014-es kutatása szerint a válaszadó munkavállalók online kereséseinek 21,3%-át teszi ki a közösségi média, a válaszadó toborzó szakemberek 72,4%-a hirdetett már állást valamelyik közösségimédia-felületen, és 68,3%-uk használta már az oldalt passzív álláskeresők felkutatására. Ezek az arányok pedig évről évre növekszenek.

A közösségi médiában történő toborzás és kiválasztás azonban nem csak egy jó álláshirdetés feltöltéséből és a jelöltek profiljainak nézegetéséből áll. A most következő kiválasztási stratégiák segítségével a közösségi oldalak lehetőségeit kihasználva hívhatjuk fel a legtehetségesebb jelöltek figyelmét cégünkre és nyitott pozícióinkra.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK


1. Készíts közösségimédia-profilt az ügyvezetőnek/felsővezetőknek
A magas iskolázottságú jelöltek a legjobb egyetemek és a szakterületükön lévő legbefolyásosabb vezetők követői. Emiatt nem elég, ha a vállalatnak van közösségimédia-profilja, a vezetőknek is rendelkezniük kell felhasználói fiókkal, és idővonalukon témába vágó szakmai cikkeket, híreket, oktató tartalmakat, videókat kell posztolniuk. Amint a vállalatvezetőknek is sikerül kiépíteniük egy Y-generációs tehetségekből álló követői csoportot, máris megoszthatják vállalatuk álláshirdetéseit saját oldalukon, így nagy eséllyel kerülnek ki jelöltek a saját követői körükből.

2. Vedd fel a kapcsolatot egyetemi karriertanácsadóval
Ne kövesd el azt a hibát, hogy nem keresed meg a helyi egyetemeket, hiszen ez nagyszerű lehetőség, hogy a hazai és a külföldi pályázókat is megszólítsd. Ha együttműködsz a főiskolák, egyetemek karrierközpontjaival, képes leszel számos tehetséges diákot elérni, akik talán egyszer majd a munkavállalóid lesznek. A karriertanácsadók sokkal jobban ismerik a diákok szakterületét, az őket érdeklő munkaköröket, ezért meg kell bizonyosodnod afelől, hogy az ő érdeklődésüknek megfelelően fogalmazod meg a hirdetést. A karrierközpontokkal együtt dolgozva az iskola közösségi média oldalain keresztül is elérhetővé válhat az álláshirdetésed.

 

 

 

3. Engedj betekintést a vállalat kapui mögé
A Youtube és a Snapchat kiváló felületek a fiatalabb tehetségekkel való kapcsolatfelvételre. Mutasd be képeken és videókon keresztül a céges kultúrát, a mindennapi munkavégzés jellemzőit, hangulatát, a munkahelyi kollektíva megmozdulásait vagy akár egy sima ebédszünetet. Ezzel megismerteted a cégnél elvárt személyiségjegyeket és személyesebbé teszed az oldalt is.

4. Légy jelen az Instagramon is
Az Instagram ugyancsak nagyszerű mód a munkáltatói márkaépítésre. Mutasd meg a csapatot az ebédszünetben, hangsúlyozd az iroda barátságos légkörét, és tegyél ki képeket a céges összejövetelekről is. Posztolj kreatív fotót egy álláshirdetéssel, hogy a követőid szívesen jelentkezzenek a vállalathoz.

A közösségi média teljesen átformálta a toborzás és kiválasztás világát. Ha szeretnéd hasznát venni, próbáld ki ezeket a trükköket, hogy felhívd a tehetséges jelöltek figyelmét. Így közvetlenül szólíthatod meg őket, miközben erős jelenlétet építesz ki a közösségi médiában.

 

Recruiter cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen