Minél több állatot a munkahelyre: az egyik legvirágzóbb terület lesz 2023-ra
Az Y generáció inkább vállal kisállatot, mint gyereket a háziállat-iparág nagy örömére.
A háziállat ellátás iparága virágzik: az USA-ban 2023-ig várhatóan 2823 milliárd dolláros üzletté válik majd. Ennek oka talán az is, hogy az Y generáció körében sokan halogatják a házasságot és a gyermekvállalást, az ebből keletkező űrt pedig a kisállatokkal próbálják kitölteni.
2018-ban a háziállatok ellátása 225 milliárd dolláros üzlet volt Észak-Amerikában az Edge by Ascential kutatócég által közölt adatok szerint. A cég arra számít, hogy 2023-ra ez a szám 281 milliárd dollárra emelkedik. A nagy márkák szívesen vesznek részt a háziállatok humanizálásában. A Petco például olyan konyhákat nyit az üzleteiben, ahol szakácsok által elkészített ételeket vásárolhatunk kis kedvenceinknek. A Walmart 100 szaküzlete állatorvosi klinikákat nyitott, a Purina pedig életmód márkává vált a Pioneer Woman márkajelzésű kisállat-kezeléseivel. Sőt Hongkongban Sürgősségi ellátást is indítottak a háziállatok számára: a Pet Ambulance (Kisállat Mentő) a kicsi és nagyobb négylábúakat elviszi az orvosi rendelésre, segít időpontot foglalni, és sürgősségi esetben helyszíni ellátást is biztosít. „Az Y generáció korábban fogad be háziállatokat a háztartásába, mint a megelőző generáció. Halogatják a házasságot ugyan, de ezek az állatok kitöltik az életüket” – mondja Ryan Gass, a Purina Treats vezető márkamenedzsere.
Ree Drummond, a The Pinoneer Woman bloggere szerint azért ez a tendencia olykor a túlzások felé hajlik; szerinte például Louis Vuitton divattervező kutyahordozóinak semmi értelme, és a városi létformának köszönhetően a határok elmosódnak az embergyerek és a kutyagyerek között. Drummond szerint ennek hátterében az is állhat, hogy olyan stresszes világban élünk, ahol szinte minden vágyunk a nyugalom és a kikapcsolódás; egy szőrös és puha kisállat pedig mindezt biztosítani tudja a számunkra otthon.
A The Wall Street Journal 2018-ban arról számolt be, hogy a hagyományos háziállat eledelek, mint például a Mars’s Pedigree, Nestlé’s Purina helyett a gazdik sokkal több ínyenc lehetőséget keresnek állatbarátaik számára. Az iparág egyre több trendibb és magas minőségű terméket dob a piacra; a GfK elemző cég szerint 2017-ben 4500 új állateledel-terméket vezettek be, melyek többsége prémium kategóriás, és ez 45%-os növekedést jelent az előző évhez képest. „Azt látjuk, hogy az állat humanizációs trend egyre növekszik, egyre inkább befolyással vannak rá az olyan emberi trendek, mint például a morális kiadások, ami annyit jelent, hogy sokkal nagyobb fókusz helyeződik az egészségre, a wellnessre, a fenntarthatóságra és az átláthatóságra” – mondja Ioli Macridi, az Edge by Ascential elemzője.
Hasonló trendek a munkahelyen is
Ma már itthon is egyre több kutyabarát munkahely, iroda, irodaház található, egyre többen csatlakoznak a Vidd be kutyádat a munkahelyedre! programokhoz. Az állatbarát politikák annyira elterjedtté váltak, hogy 2017-ben már az amerikai munkahelyek 8 százaléka engedélyezte a kisállatok behozatalát. A cégek felismerték, hogy a kisállat-barát lehetőségek felajánlása hatásos eszköz lehet a munkaerő-toborzás, a morál, sőt még a wellness kezdeményezések számára is. Egy kutatásból az is kiderült, hogy számos kedvező dolog tulajdonítható a háziállatok munkahelyi jelenlétének, például a vállalat iránti megnövekedett elkötelezettség, a jólét érzése, a csökkent stressz szint, a megnövekedett produktivitás és a több munkára való képesség.
A Business Insider cikke alapján
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!