Így gondozd a karriered személyes válság idején
A személyes válságok egyébként is megterhelőek, de nagyon nehezen kezelhetőek abban az esetben, ha éppen a karrierünket építjük. Egy-egy magánéleti krízis teljesen elvonhatja a figyelmünket a munkáról, de az öngondoskodás, a helyzetünk óvatos kommunikációja, és a vállalati erőforrások kihasználása segíthet ebben a nehéz időszakban.
A karrierünk a legfontosabb prioritásunk. Rengeteg áldozatot hoztunk már az előrejutás érdekében. Ám amikor az élet citromot ad, nehéz belőle limonádét készíteni. Egy betegség a családban, pénzügyi problémák vagy párkapcsolati válságok rengeteg időt és energiát igényelnek. Ilyenkor lehetetlennek tűnik, hogy ugyanúgy teljesítsünk a munkánkban. Hogyan lehet egyensúlyba hozni a karriert és a személyes válság kezelését? Íme néhány tipp:
Gondolkodj, mielőtt megosztanál
Fontos, hogy a nehéz időben támogatást találjunk, de mielőtt a részleteket megosztjuk a többi munkavállalóval, gondoljuk át, milyen előnyökkel, illetve hátránnyal jár. Ha például egészségügyi problémáink vannak, érdemes közölnünk vezetőnkkel, mennyi irodán kívüli időt igényelhet a betegség kezelése. Vegyük figyelembe a munkahelyi kultúrát is. Például ha olyan munkakörnyezetben dolgozunk, ahol mindenki magánélete egy nyitott könyv, akkor természetes lehet, hogy többet megosztunk arról, mi történik velünk. Ha az iroda professzionálisabb, konzervatívabb munkakultúrát követ, ahol csak formalizált eljárás útján lehet bármit közzétenni, akkor érdemes a vezetővel vagy a HR részleggel beszélni. Ha úgy döntünk, hogy megosztjuk a részleteket, a kollégák tanácsot adhatnak, vagy kérdéseket tehetnek fel. Döntsük el, mit szeretnénk megvitatni, és mi az, amit inkább megtartanánk magunknak.
Állíts határokat a családtagoknak
A válság sikeres kezelésének érdekében, tudnunk kell, mikor kell határokat húzni. Az érintett rokonok vagy barátok talán megpróbálnak minket munkaidőben elérni. A válság sikeres kezelésének érdekében tudnunk kell, mikor kell felállítani a határokat – akár a legközelebbi embereknek is. Mondjuk el nekik, mikor tudnak minket keresni, vagy milyen típusú vészhelyzetek esetén szakíthatnak meg a munkában.
Gondoskodj magadról
Bármilyen típusú nagyobb változás gyászt jelent, és az a mód, ahogyan a fájdalmunkat kezeljük, meghatározza, milyen gyorsan tudunk visszatérni a normál életbe. Ne féljünk attól, hogy a válság időt vesz igénybe, hiszen meg kell birkóznunk a veszteségekkel. Fontoljuk meg a home office-t. Az öngondoskodás prioritásának meghatározása kulcsfontosságú, mert ez hosszú távon szakmai életünknek is előnyös lesz. A pihenés segítségével jobban fel tudunk készülni majd a jó döntések meghozatalára – mind a munkahelyen, mind otthon.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
Légy együttérző magadhoz
A személyes válság miatt csökkenhet a figyelmünk, ezért ne bánjunk magunkkal rosszul, ha úgy érezzük, nem vagyunk elég produktívak. Fogadjuk el, hogy ez csak ideiglenes állapot, és tegyünk meg mindent a jelenlegi korlátainkon belül. Tervezzünk előre, amennyire csak lehetséges. A projektek apró, kezelhető és könnyen elérhető mérföldkövekre történő lebontása segíthet fenntartani a figyelmünket, amikor hiányzik a mentális energia. Ha előrehaladunk a célok elérésében, pozitív megerősítést kapunk, amely motiválttá tesz.
Nézd az előnyeit
Milyen előnyöket nyújt a szervezet? Számos cég kínál már az alkalmazottaknak tanácsadást, jogi segítségnyújtást, távmunka lehetőségeket, olcsóbb szállást, albérlet-támogatást, rugalmas munkaidőt, stb.
Egy-egy magánéleti válság során sok mindent megtudhatunk erősségeinkről és gyengeségeinkről. Haladjunk lépésekben, próbáljunk egyszerre csak egy dolgot elvégezni.
A Business Insider cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!