7 jele annak, hogy nem delegálsz rendesen

szerző: Jobline
2019 augusztus 22.

A kiégést is megelőzhetjük, ha megtanulunk delegálni…

A vezetők elfáradnak, és termelékenységük is csökken, ha nem képesek delegálni. Egy tanulmány szerint a szervezetek nagyjából fele aggódik alkalmazottaik delegálási képességével kapcsolatban. Mindannyiunknak megvan az oka, amiért nem delegálunk. Talán azt gondoljuk, jobban el tudjuk végezni a munkát, mint bármi más, vagy attól tartunk, hogy kiadjuk a kezünkből az irányítást. Pedig ha nem delegálunk, akkor saját életünket nehezítjük meg, sőt azt is megakadályozzuk, hogy szervezetünk sikereket érjen el: a delegáló vezérigazgatók 33 százalékkal több bevételt generálnak, mint azok, akik nem élnek ezzel a lehetőséggel. Az egészséged és a céged érdekében hagyd a kifogásokat, és sajátítsd el a delegálás képességét.

7 jel, hogy nem delegálsz megfelelően:

#1. Kimerítenek a döntések

Az úgynevezett döntési fáradtság (túl sok döntés meghozatala túl rövid időn belül) megakadályozza a jó döntések meghozatalát.


#2. A rutin feladatok időd nagy részét kiteszik

Vezetőként az időd túl értékes ahhoz, hogy egyszerű rutinfeladatokra pazarold.

 

#3. Folyamatosan tele vagy munkával

Ha attól szenvedsz, hogy lépést tarts a munkáddal, akkor nem tudsz prioritást adni a feladataidnak.

 

#4. A csapatod nem fejlődik a képességeiben

Az embereid sosem fognak fejlődni, ha nem kapnak tőled nagyobb felelősséget.

 

#5. Szenved attól, hogy elengedd a felelősséget

Ha azon aggódsz, hogyan dolgoznak mások, akkor azzal elpazarolod a produktív idődet, és csökkented a csapatodban való bizalmat.

 

#6. A munkaköri leírásodon túl is látsz el feladatokat

Hogy fejlődhess a karrieredben, azt kell ellátnod, amivel ténylegesen megbíztak téged.

 

#7. A csapatod unatkozik

Az értelmes munka hiánya elkötelezetlenséghez, elégedetlenséghez és csökkent teljesítményhez vezet.

 


 

7 tipp, hogy jobb delegátor legyél

A delegálás önbizalmat és helyes ítélőképességet igényel. Próbáld ki ehhez a következő módszereket:

 

#1. Legyél elszámoltatható

Kérd meg a feletteseidet, hogy vegyenek rá, hogy többet delegálj. A kötelezettségvállalás valaki iránt 65 százalékkal növeli meg a valószínűségét annak, hogy elérjük a céljainkat.

 

#2. Tedd szokásoddá a delegálás megfontolását

Minden feladatnál tedd fel magadnak a kérdést: Van olyan, aki ezt meg tudná csinálni? A szokások kialakítása és megszilárdulása 15-től 254 napig tarthat.

 

#3. Készítsd fel a csapatod

Ha képessé teszed a csapatodat a feladatok ellátására, könnyebb lesz megbíznod bennük.

 

#4. Kérj visszajelzést

Miután delegáltál, kérdezd meg a csapatodtól, milyennek találták a feladatot, és használt a visszajelzésüket arra, hogy javítsd jövőbeli delegálási képességeidet.

 

#5. Fedezd fel és kerüld el az önhangsúlyozó mintákat

Az emberek 60 százaléka magasabbra értékeli magát, mint felettesei vagy kollégái őt. Hogy elkerüld ezt a hibád, használj egy skálát annak meghatározására, hogy a feladat mennyit ér attól függetlenül, hogy te részt veszel benne vagy sem.

 

#6. Rangsorold a feladataidat, és döntsd el, mit lehet delegálni

Ne próbálj meg mindent egyszerre önmagad megcsinálni, egyszerre egy feladatra koncentrálj, és delegáld azt, ami nem annyira fontos.

 

#7. Dolgozz a csapatod erősségein

Amikor delegálsz, azt bízd meg, aki a legjobb képességekkel rendelkezik ahelyett, hogy annak delegálnál, aki a leginkább elérhető. A Gallup felmérése szerint az elkötelezettség csupán 2 százalékos azokban a csapatokban, ahol a vezetők ignorálják a munkavállalóikat, ellenben 61 százalékos azokban a csapatokban, ahol a vezetők az emberek erősségeire fókuszálnak.


A Recruiter cikke nyomán


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen