5 egyszerű módszer arra, hogy csapatod érzelmileg intelligens legyen

szerző: Jobline
2019 augusztus 26.

Mindannyiunk túlterhelt, ám vezetőnként nemcsak saját stressz szintünket kell kezelnünk, hanem a csapatunkét is.

Érzelmi készségeink menedzselése különösen nehéz akkor, amikor a túlterheltség, a szorongás, a depresszió és a bizonytalanság úgy szedi az áldozatait a csapattagok között, mint a pestis. Mivel a munkavállalók globális elkötelezettségi szintje mindössze 15 százalékot tesz ki, a vezetőknek segíteniük kell abban, hogy csapatuk érzelmileg intelligensebb legyen, ezáltal pedig a vállalatuk is sikeresebb.

 

A „járvány” elleni megküzdés érdekében érdemes követni ezt az ötlépéses folyamatot, hogy embereink az érzelmi elárasztottságból újra a nyugalom szigetére lépjenek. A folyamat naponta mindössze 10-15 percet vesz igénybe, és megszünteti a túlterheltséget.

 

#1. Bontsd le az információt

Az információk lebontása sokat segíthet a túlterheltség csökkentésében. E folyamat magába foglalja az információk lebontását kisebb egységekre, hogy könnyebbel lehessen velük dolgozni. Az információ kezelhetőbb részei révén csökkenthet a kognitív terhelést. Például ha egy csapattárs alacsony színvonalú munkát végez, akkor menjünk el vele egy magánbeszélgetésre, ahol felvetjük a mindennapi munkahelyi nyomás kérdését.

 

 

 

Forrás: Jobline

 

 

#2. A mentális fecsegés ignorálása

Mindannyiunknak meg kell tanulnunk mellőzni a mentális fecsegést. A tudatosság, a mindfulness segít az agynak az érzelmi túlterhelés ellenőrzésében. Bátorítsuk munkatársunkat, hogy minden nap 10-15 percet fordítsanak meditációra, figyeljék meg légzésüket. Noha eleinte kihívást jelenthet ez a fajta fókuszálás, a gyakorlat lecsillapítja a hiperaktív mentális fecsegést.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#3. A valóság csekkolás

A valóság ellenőrzése azt követeli meg, hogy elemezzük az önbeszélgetést. Rossz hírek vagy agresszív határidők esetén könnyű úgy érezni, hogy a helyzet örökké fog tartani. Ha egy csapattag stresszes helyzeten megy keresztül, ösztönözzük arra, hogy pozitív valóság-ellenőrző állításokkal „térjen vissza a földre”.

 

#4. Nézzük meg, mi áll az irányításunk alatt

Vegyük tudomásul, mi az, amit lehet, és mi az, amit nem lehet irányítani, mert ez javítani fogja jólétünket. Ennek munkahelyi megvalósításához fontos, hogy tudjunk nemet mondani az energiavámpíroknak, és igent a kritikus feladatokra. Motiváljuk magunkat és másokat, és kérdezzük meg, hogyan szabadulhatunk fel azok alól a dolgok alól, amelyek felett nincs ellenőrzésünk, vagy kik azok, akik miatt elpazaroljuk az energiáinkat. Ebben a helyzetben mit javasolnánk másoknak? Az objektivitás megteremtése arra ösztönözhet minket, hogy jelenlegi korlátozó gondolkodásmódunkon kívüli megoldásokkal álljunk elő.

 

#5. A figyelem változtatása

A figyelem képessége azt is jelenti, hogy a problémák helyett a megoldásokra kezdünk koncentrálni. Meg kell tanulnunk, hogyan csillapítsuk aggodalmainkat, például azzal, hogy minden nap kijelölünk olyan időpontokat, amikor a gondtalanságot gyakoroljuk. Ha csupán 30 percünk is van, menjünk el sétálni, vagy tegyünk valamilyen felszabadult dolgot. Ez mind ellazít, és megtisztítja agyunkat gondolatainktól, melyek érzelmi bénulást okoznak.

 

 

A Recruiter cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen