9 hasznos szokás, amellyel megteremthetjük a munka-magánélet egyensúlyát

szerző: Jobline
2019 szeptember 02.

Kevesebb stressz, több élvezet: harcold ki magadnak, ami jár.

Legtöbbünk számára a munka-magánélet egyensúlya annyira valóságos, mint egy tündérmese. Az Amerikai Szociológiai Szemle által kibocsátott tanulmány szerint tízből hét amerikai munkavállaló szenved attól, hogy megtalálja ezt az egyensúlyt, ami főleg azok számára kihívás, akik sokat utaznak a karrierjük érdekében. Ez a harc pedig számos módon testesülhet meg – fáradtság, rossz egészségi állapot, stressz és rengeteg elvesztegetett idő formájában. Az inc.com cikke szerint azonban a munka-magánélet egyensúlya nem pusztán legenda, és ezzel a kilenc lépéssel közelebb kerülünk egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb élethez:

 

1.  Határozd meg az egyensúlyt
Tudnod kell, hogy az egyensúly mit jelent neked. Például azt, hogy egy héten háromszor hazaérsz vacsorára? Vagy csak bizonyos napokon utazol egy hónapban? Ha tudod, mit akarsz kihozni az életedből, világos terveid lehetnek arra, hogyan érheted el ezeket.

 

2. Állíts fel határokat a munkahelyeden
Amint tudod, mit akarsz, bizonyos elvárásokat kell felállítanod a munkahelyeden, hogy elérd a céljaidat. Például úgy, hogy háromszor egy héten időben indulsz el, hogy hazaérj vacsorára, de a gyerekek lefektetése után néhány órára még elérhetővé teszed magad. Döntsd el, milyen típusú helyzetekben kell nemet mondanod, vagy több feladatot delegálnod a csapatodra.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

3. Legyél proaktív otthon
Ahogy a munkahelyeden határokat állítottál fel, ezt otthon is meg kell tenned. Beszélj a családoddal, barátaiddal arról, mi fontos neked, de azt is vedd számba, hogy milyen típusú munkaszituációk igényelnek több figyelmet. Ezzel elkerülöd, hogy kivívd a gyermekeid vagy a partnered haragját, amikor ezek az események felütik a fejüket.

 

4. Legyél hiteles
Ne prédikálj a munka-magánélet egyensúlyáról, miután az éjjel közepén e-maileztél, sokáig maradtál az irodában, vagy órákig sms-eztél a csapattagjaiddal. Különösen a vezetők nincsenek gyakran tisztában azzal, hogy a viselkedésükkel akaratlanul mércét állítanak fel a csapatuk felé. Az emberek viszont úgy érzik, hogy vissza kell írniuk az éjjel közepén, addig kell az irodában maradniuk, amíg a főnökük, és elérhetővé kell válniuk egész héten.

 

5. Sugározz pozitív energiát
A túlzott stressz elkerülésének egyik legjobb módja, ha mosolyogsz. Sokkal lazább hangulatot teremthetsz a munkahelyeden és otthon. Egy barátságos üdvözlés vagy a „kérem” és „köszönöm” szavak legtöbbször csodákra képesek a kollégák és a családtagok körében.

 

 

 

 

6. Nyíltan kommunikálj
Hosszútávon az őszinteség kifizetődő. Tudasd a csapatoddal, hogy mi okoz számodra stresszt, mennyi mennyiségű munkát tudsz ellátni minden nehézség nélkül, és mennyi idő és segítség kell neked egy-egy projekthez. Ez biztosítja, hogy teljesüljenek az igényeid, miközben javítja a csapatmunkát és csökkenti a stressz lehetőségét.

 

7. Légy tisztában a korlátaiddal, és tarts szünetet
A számítógép mellett ebédelsz? Ha kevesebb stresszt szeretnél, időt kell szakítanod a pihenésre. Iktass be rendszeres szüneteket, menj ki az irodaházból, szívj be egy kis friss levegőt vagy beszélgess a kollégáiddal. Az akut stresszhelyzetekben mindig segít egy kis szünet és néhány mély lélegzet.

 

8. Nevess
A humor erőssé és rugalmassá tesz. A kollégákkal való nevetés nem csak szórakoztató, de segíti a jobb kapcsolatok kialakulását is. A következő feszült helyzet így sokkal elviselhetőbb lesz, mert a csapat meg tudja majd osztani a terheket egymás között.

 

9. Mozogj
Még ha teljesen kimerültnek is érzed magad egy fárasztó nap után, egy kevés gyakorlat már érezhetően feltölt energiával és enyhíti a feszültséget. A sport felébreszt és kitisztítja az elmét, sokkal fittebbnek és elevenebbnek érezhetjük magunkat tőle. A helyes gyakorlatokkal ráadásul elkerülhetjük a nyak-, hát- és derékfájást, amit az ülőmunka okoz.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!



 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen