Így tartja meg a Disney a munkavállalóit
A Disney kommunikációjában az alkalmazottak a szereplőgárdához tartoznak, és a termék, amelyre mindenki összpontosít, maga a show.
A Disney a show-ról szól: parkjai és üdülőhelyei egy hatalmas színpadi készlet darabjai. Mindent, amit a cég épít, készít és kommunikál, a show-ért teszi. A Disney egy sajátos és közös nyelvet dolgozott ki, amely figyelemre méltó kultúrájának kulcsfontosságú építőeleme.
Itt van öt mód arra, hogyan kövessük a Disney példáját, hogy mindenkit ösztönözzünk a munkában:
#1. Az emberek érezzék magukat egy egységes csapat részének
A Disney csapattagok a show biznisz részei, ezért a cégen belül senkit sem hívnak „munkavállalónak”. Ők egész nap szereplők, akik látványos produkciók sorozatát hozzák létre, munkájuk egy nagyszerű show része. Ha egy speciális karaktert játszanak, akkor erre a karakterre hivatkoznak önmagukként, pl. Hófehérke. A fantázia és a show nem kell életre, ha a tagok nem élik bele magukat szerepeikbe.
#2. Legyenek az eszközeink, helyszíneink praktikusak
A Disney beszédében színpadon lenni azt jelenti, hogy a vendégek halló- és látótávolságon belül vannak, és a szereplők egyenruhája, viselkedése, megjelenése és beszédmódja mindig összhangban van az épp bemutatott műsorral. A cég hevesen védi márkájának ígéretét a szórakoztatásról. A csapattagok különös gondot fordítanak arra, hogy fenntartsák ezt a folyamatos színpadi megjelenést, mert tudják, hogy a műsor attól függ, mennyire van összhangban a megjelenés a Disney mitikus univerzumával. Ha a tagok pihennek, akkor is tagok maradnak, nem esnek ki a szerepükből.

#3. Minden feladatot igazítsunk a küldetésünkhöz
A Disney minden feladata igazodik a márka ígéretéhez, vagyis a szívből való szórakoztatáshoz és a boldogság megteremtéséhez. A mindennapi feladatok ezért értelmesek és fegyelmezettek. A vállalatnál minden akcióhoz és munkához egyedi Disney hangzás és érzés tartozik.
#4. Használjunk pozitív nyelvet
A Disney-nél minden pozitív: extrovertált személyiségű embereket vesznek fel, cselekedeteiket és gondolkodásmódjukat a nyelven keresztül igazítják a kultúrához, és a perspektíváikat azzal formálják, hogy megerősítik magukban küldetésüket, amely nem más, mint hagyni a csodát megtörténni. Ebben a pozitív légkörben az emberek mindennapi feladatai más megvilágítást kapnak. A „miért nem lehet”, a „miért nem tudjuk” helyett a problémamegoldás felé tolódik a hangsúly.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#5. Bánjunk úgy az ügyfelekkel, mint egy királlyal
Egy álláshirdetésükben egy buszsofőrt és egy gyereket ábrázoló kép látható a következő felirattal: „Egyeseknek buszvezető vagyok. Ennek a hercegnőnek pedig a kocsisa.” A Disney Parkok nem úgy gondolnak a látogatókra, mint az ügyfeleikre. Ők királyi vendégek. Amikor belépnek a birodalom kapuján, üdvözlik őket, majd első osztályú vendégélményt kapnak. A Disney csapat minden egyes tagja kritikus szerepet játszik ebben az emlékezetes élményben, és valamennyien büszkék erre.
A Disney példáját látva tegyük fel magunknak a kérdést: Milyen módon tudjuk a dialógust pozitív törekvések felé irányítani? Hogyan alakíthatjuk ki minden szerep, funkció, részlet, eszköz fontosságát a márka ígéretének teljesítésében? Elsőként pedig próbáljuk azt megváltoztatni, amit kimondunk.
A Tlnt cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!