Recruiterek figyelmébe: tiszteljétek az álláskeresőket!

szerző: Jobline
2019 november 06.

Minden jelöltnek korrekt visszajelzést kell adni, akkor is, ha kellemetlenséggel jár.

A recruitereket felettébb bosszantja, amikor a jelölt elérhetetlenné válik a kiválasztási folyamat valamelyik pontján. Másfelől az álláskeresők is roppant dühösek, ha a toborzóval történik ugyanez – mint arról számos indulatos bejegyzés tanúskodik az internetes fórumokon. Charlene Long recruiter 15 év szakmai tapasztalatát összegezve írta meg meglátásait e problémáról a Recruiting Intelligence portálon.

A toborzó számára megoldhatatlan feladat, hogy minden egyes jelentkezőt személyesen értesítsen, hiszen egy-egy jobb állás esetén több száz jelöltről is szó lehet. Ám amikor a jelölt már eljutott az interjúzás fázisába, a toborzóknak kötelességük kapcsolatot tartani vele és megosztani minden újabb információt, egészen a kiválasztási folyamat végéig. Még akkor is így kell tenniük, ha a HR-es nem tud vagy nem akar semmilyen visszajelzést adni a jelölttel kapcsolatban.

Amennyiben a jelölt telefonon vagy emailben érdeklődik, a toborzó akkor is köteles minél hamarabb válaszolni, ha csupán egymondatos visszajelzésre futja: még nincs semmilyen új fejlemény. Sokszor a jelölt még ilyen válasz esetén is majd kiugrik a bőréből afeletti örömében, hogy egyáltalán figyelemre méltatták, mert nem ehhez van szokva.

 

 

A jelöltnek mindig meg kell mondani az igazat. Ha már eltelt egy hét, és még mindig semmit nem lehet tudni arról, hogyan áll az ügye, értesíteni kell erről. Ha nem felelt meg, azt is tudatni kell vele. Ha bármit lehet tudni arról, miért nem felelt meg, és ez elmondható neki, azt is közölni kell. Amennyiben a jelölt tudja, miért utasították el, talán jobban teljesít majd a következő interjún, és a toborzónak úgy is kötelessége segíteni ebben, hogy az illetőt nem az ő cégéhez vették fel. Előfordul, hogy nem szabad elárulni az elutasítás pontos okát, de akkor is le kell zárni a folyamatot. A toborzó annyit igazán mondhat, hogy a negatív döntésről nem kapott megfelelő információt, ettől függetlenül a keze ügyében lesz a jelölt önéletrajza, és értesíteni fogja, ha egy másik olyan pozíció betölthetővé válik, amely valószínűleg megfelelne neki. A toborzónak érdemes a LinkeInen is kapcsolatban maradnia a jelölttel, mert előfordulhat, hogy egy másik kiválasztási szakembernek a networkjéből ígéretes ajánlata akad számára.

 

Az adott állás betöltésével megbízott vezetőtoborzó a felelős azért, hogy a jelölt folyamatosan naprakész legyen információk terén. A nagy cégeknél toborzók egész csapata foglalkozik a megfelelő jelöltek felkutatásával. A vezetőtoborzó dolga, hogy kijelölje azt a munkatársát, akinek az álláskereső rendszeres értesítése a feladata. Ez gyakran magától is kialakul annak alapján, hogy kit keres meg a jelölt, amikor a fejlemények iránt érdeklődik. Ha a cég ATS-t (Applicant Tracking System – jelöltkövető szoftver) használ, és a jelölttel folytatott kommunikáció minden mozzanatát rögzítik, könnyen visszakereshető lesz, hogy a jelöltnek mikor mit mondtak.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

Egyszerűen elfogadhatatlan, ha a toborzó „lógva hagyja” a jelöltet pusztán azért, mert nincsenek új információk vagy kellemetlen lenne számára a rossz hír közlése, esetleg mert úgy gondolja, nem éri meg az illetőre időt pazarolni. Ez azt jelenti, hogy a toborzó tapintatlan és/vagy képzetlen.

Mit árul el egy cégről, hogy interjúztatott valakit, és utána a jelölt nem hall többé felőle? Az illető akar-e majd valaha is ennél a cégnél dolgozni? Mit fog gondolni a cégről és a termékeiről? Mit fog mondani a barátainak?

Toborzók, ne kockáztassátok a hitelességeteket olyan triviális dolog miatt, hogy a jelöltnek mindig visszajelzést kell adni az állásinterjúval kapcsolatban. Az interjúztatási folyamat az álláskereső első tapasztalata arról, hogyan bánnak a cégnél az emberekkel. A cél az, hogy minden jelölt, akivel dolgotok volt, pozitív benyomásokkal távozzon, még ha nem is kapta meg az állást. Soha nem lehet tudni, mikor bukkan fel ugyanaz a személy egy másik pozíció elnyerése reményében. A jelölteknek soha nem szabad felégetniük maguk mögött a hidakat – ahogyan a toborzóknak sem.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen